יחסי מין לאחר הלידה פחדים ומחסומים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

יחסי מין לאחר הלידה פחדים ומחסומים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 14.03.2010

מזל טוב. את אמא, עשית את זה. הבאת לעולם חיים והמשכת שושלת של נשים אמיצות שזכו לקחת חלק במעשה הבריאה לא פחות. עם האופוריה עולה השאלה: "מה עכשיו? ומה עם הזוגיות? ואיך חוזרים לקיים יחסי מין אחרי הלידה עם כל חששות המחסומים?".



מאת: איה חג'ג' שמיידלר


יחסי מין לאחר הלידה פחדים ומחסומים

חצי נחמה

אולי זו לא נחשבת נחמה עבורך, אך נשים רבות חוששות מהשלב של קיום יחסי מין לאחר הלידה. יש נשים שמעידות שפחדו מקיום יחסי מין אחרי לידה יותר מאשר טיפול אצל רופאי שיניים בזמן ההיריון ואף יותר מהלידה עצמה. לכן, לפני שנסקור את הפחדים, המחסומים והדרך הבטוחה להירגע מהחששות, נזכיר שאת לא לבד ושקיום יחסי מין יכולים להיות נעימים ורומנטיים. החששות האלו הם טבעיים ויש לחששות מקיום יחסי מין אחרי לידה היבטים פיזיולוגיים ולא רק פסיכולוגיים.

מבנה אנטומי

הלידה גורמת לשינוי של מבנה הרחם והנרתיק  ולכן רופאי נשים ממליצים לנשים להגיע לבדיקה גניקולוגית על מנת לוודא שהן הנרתיק והן הרחם מתאוששים מהלידה. לרוב, מומלץ להגיע לבדיקה זו כשלושה עד שישה שבועות מיום הלידה. ברוב המקרים זמן ההתאוששות הפיזיולוגית הוא שישה שבועות, יחד עם זאת, יש נשים שזקוקות לזמן נוסף.

היבטים פיזיולגיים

ישנם כמה היבטים פיזיים המשפיעים על תגובת היולדת לנושא קיום יחסים לאחר הלידה. ראשית,  החשש מהכניסה להריון. מבחינה פיזיולגית את יכולה להיכנס להריון גם כאשר את מניקה ולכן מומלץ לגשת לרופא נשים על מנת להצטייד באמצעי מניעה ולהסיר ממך דאגה אחת. נוסף על החשש מכניסה להריון, גם התופעה הבלתי נעימה של דימום לאחר הלידה מונע מזוגות לשוב ולקיים יחסי מין מספר שבועות לאחר הלידה.

בנוסף, נשים רבות מרגישות מחסום של ממש לקיים יחסי מין והדבר מתבטא באופן פיזיולוגי בתופעות כמו יובש בנרתיק. לכן, אם את כבר מוכנה לקיים יחסי מין אך נתקלת בתופעה הבלתי נעימה הזו, פני לרופא הנשים שלך ובקשי חומרי סיכה להקלה על התופעה. חשוב שהחוויה של קיום יחסי מין תהיה נעימה וזורמת. יכול להיות שאם תחוו יחד חוויה נעימה ואינטימית כמו אמבטיה משותפת או עיסוי רומנטי זה יחזיר את הכיף והחשק.

היבטים נפשיים

לידה ובעיקר לידה ראשונה עלולה להיות מבלבלת עבור חלק מהנשים. אם גם את חווה בלבול מעומס התפקידים שמוטלים עליך: אמא, אחות, בת, מאהבת, דודה, מטפלת,  בת זוג ואשת קריירה, ובנוסף לגלות שלא תוכלי לדחות עוד דברים שהתרגלת לדחות עקב ההיריון והלידה, ייתכן מאוד כי קיום יחסי מין הוא לא בראש סדר העדיפויות כרגע.

הבשלות לקיום יחסי מין אחרי הלידה היא סובייקטיבית לכל אישה ואין תשובה חד משמעית. יחד עם זאת, חשוב שתבדקי עם עצמך מתי הימנעות מקיום יחסי מין לאחר הלידה מעידה על תופעה עמוקה ומורכבת יותר. ייתכן וכדאי לפנות לייעוץ אם מדובר בתופעה ארוכה ומתמשכת. חשוב שתיקחי בחשבון את בן זוגך שאמנם לא חווה פיזית את הלידה אך הוא נמצא שם איתך ושתפי אותו בפחדים, במחסומים ובחששות הנובעים לא רק מיחסי המין אלא מכל ההתנהלות החדשה והשונה שמביאה איתה הלידה וההורות. יש נשים שמפתחות חששות וחרדות קלות שעוברות עם הזמן וחלקן פתירות. לדוגמא חשש מטיפולי שיניים, אפשר לפתור באמצעות טיפולי שיניים בהרדמה מלאה, וחששות קלים כמו להישאר לבד עם התינוק או לעשות לבד אמבטיה, אפשר לבקש מבן משפחה/חברה לעזור בשלבים הראשונים כשבן זוגך בעבודה. זה נפוץ הרבה יותר ממה שנהוג לחשוב.

ייתכן מאוד ששיחה פתוחה ואוהבת על החששות בנוסף לחיבוקים ותמיכה הדדית, יעשו בשבילכם את העבודה ויסייעו לכם לייצר אינטימיות ומכאן הכל בידיכם.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו