חתך חייץ, אפיזיוטומיה - mamy

כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

חתך חייץ, אפיזיוטומיה

  • היום זה אפשרי יותר מתמיד: ללדת ללא חתכים וקרעים

    היום זה אפשרי יותר מתמיד: ללדת ללא חתכים וקרעים

    פורסם ב: 23.03.2022

    ככל שהמודעות גוברת, יותר ויותר נשים בוחרות להתחיל בעיסוי פרינאום כבר בשבוע ה-34, כדי להגמיש את האזור לקראת המתיחה הגדולה ולהפוך את הלידה לקלה ומהירה יותר. כל מה שכדאי לדעת על שיטות העיסוי המומלצות, וגם על שחקן החיזוק החדש בתחום.

  • האם אפיזיוטומיה קודמת משמעותה אפיזיוטומיה חוזרת?

    האם אפיזיוטומיה קודמת משמעותה אפיזיוטומיה חוזרת?

    פורסם ב: 04.01.2017

    אם את אם יולדת מנוסה, רוב הסיכויים הם שהתחלת לתהות על לידה מהרגע שראית את הפס בבדיקת ההיריון החיובית. האם זמן הלידה יהיה ארוך כמו בפעם הקודמת? האם יהיו לי צירים באותו שבוע כמו בפעם הקודמת? ואם עברת אפיזיוטומיה (חתך חייץ) קודמת את בטח תוהה אם תצטרכי גם הפעם.

  • 7 דרכים לריפוי הפרינאום לאחר הלידה

    7 דרכים לריפוי הפרינאום לאחר הלידה

    פורסם ב: 29.10.2016

    תינוקך מגיע בקרוב, ורוב הסיכויים שיש לך מגבונים מוכנים, חיתולים בשפע, ומגוון סוגים של קרם החתלה אורגני. את בהחלט מוכנה לטיפול בטוסיק של התינוק. אבל מה עם הישבן שלך? האם את מאורגנת ומוכנה לעזור לעצמך להחלים אחרי הלידה?

  • משרד הבריאות ביטל את נוהל חיתוך החיץ

    משרד הבריאות ביטל את נוהל חיתוך החיץ

    פורסם ב: 28.10.2011

    הנוהל המיושן בוטל רשמית על ידי משרד הבריאות, ובמקביל יצאו לשוק מוצרים חדשים ליולדת שיעזרו לעבור לידה קלה - החל מעיסוי פרינאום ועד ג'ל חדש ומיוחד שעוזר לתינוק להחליק החוצה.

  • חתך חיץ (פרינאום) ודרכים לריפויו

    חתך חיץ (פרינאום) ודרכים לריפויו

    פורסם ב: 24.10.2009

    בשנים האחרונות מתרחשת מהפכה של ממש בגישתם של בתי היולדות ביחס לחתך החיץ (הפירנאום). אם בעבר היה החתך הליך שגרתי וידוע מראש, בפרט בלידות ראשונות, הרי שכיום אישה יכולה לבקש שלא ייחתכו אותה, אלא במקרה הצורך ורק בתיאום מראש איתה.

  • חתך חיץ או חתך טבעי

    חתך חיץ או חתך טבעי

    פורסם ב: 18.09.2008

    חתך חיץ נועד לשמור על בריאותך ולמנוע ממך סיבוכים בזמן הלידה. אולם יש מי שסבורים כי עדיף לאפשר לטבע לעשות את שלו. ד"ר רוני לוי עלהשיקולים בעד ונגד החתך היזום.

  • שאלות ותשובות על חיתוך החיץ בלידה - אפיזיוטומיה

    שאלות ותשובות על חיתוך החיץ בלידה - אפיזיוטומיה

    פורסם ב: 30.05.2005

    אפיזיוטומיה היא חיתוך כירורגי של אזור החיץ הנקבייםהנעשה בזמן הלידה. מטרתו להרחיב את פתח הנרתיק על מנת לאפשר את מעבר התינוק ביתרקלות ועל מנת למנוע קרעים בלתי מבוקרים בנרתיק, בחלחולת, בצינור השופכה או בשלפוחיתהשתן.