חינוך על-פי הקבלה - mamy

כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

חינוך על-פי הקבלה

  • חג החינוך

    חג החינוך

    פורסם ב: 17.12.2009

    השנה החלטנו להדליק נר ראשון של חנוכה אצל סבתא, שמשום מה וללא הודעה מוקדמת, החליטה להזמין את כל השכנים, הדודים ובני הדודים הרחוקים, אפילו אלה שלא הגיעו בפסח האחרון.

  • הילד למד לשקר? הנה מספר עצות מעשיות

    הילד למד לשקר? הנה מספר עצות מעשיות

    פורסם ב: 08.12.2009

     הילד גדל, והנה יום אחד, אתם שואלים אותו שאלה והוא עונה לכם תשובה שלא ציפיתם לה. זה היום שאתם מגלים שהמתוק שלכם עם תלתלי הזהב ועיני המלאך – למד לשקר. הנה מספר נקודות המטילות אור על הנושא, יחד עם טיפים והסברים להתמודדות.

  • איך מסבירים לילד מהי סליחה?

    איך מסבירים לילד מהי סליחה?

    פורסם ב: 23.09.2009

    איך מסבירים לו שמישהו אחר נפגע בגללו ושעליו להשתדל להימנע מזה בפעם הבאה? מסתבר כי יש דרך לעשות זאת, דרך מיוחדת שמובילה היישר אל תוך ליבו של הילד, ש"מתלבשת" לו על כל מה שהוא מרגיש וחושב באחד מהמצבים הלא נעימים האלו, מצב שבו הוא פוגע או נפגע, מצב שבו מתעוררת בו תחושת הבושה ומובילה אותו למצב בו הוא צריך לבקש סליחה.

  • כך תכינו את ילדיכם ליום העצמאות

    כך תכינו את ילדיכם ליום העצמאות

    פורסם ב: 03.05.2009

    ביום העצמאות שנה שעברה, כשאספתי את הבנים מהגן, עצרנו בסופר כדי לקנות מצרכים ל"על-האש" עם כל החבר'ה. מהרגע שיצאנו, ועד החזרה הביתה, הופגזתי ללא הרף במטח שאלות נוקבות בנושא יום העצמאות – למה יש יום הולדת למדינה?למה יש דגלים ברחוב? ובמרפסת?ועל האוטו? למה עומדים בצפירה? מה זה מלחמה? כל כך הרבה שאלות שכמעט וגרמו לי לשכוח שתי שקיות מלאות בבשר ובקבוקי שתייה.

  • איזה כיף, מחר בית ספר!

    איזה כיף, מחר בית ספר!

    פורסם ב: 04.04.2009

    איזו אימא לא הייתה רוצה לשמוע את המשפט הבא רגע לפני שהממתק המקולח והמצוחצח שלה, שעטוף בשמיכת פיקה ריחנית, עוצם את עיניו: "אימא אני כל כך רוצה שיבוא כבר הבוקר, כי בבוקר אני הולך שוב לבית הספר". נשמע הזוי? מנותק מהמציאות? אוטופי? לא הייתי פוסלת על הסף את האפשרות שזה יקרה, אם רק נבין למה זה עוד לא קרה.

  • המקל והגזר...

    המקל והגזר...

    פורסם ב: 28.03.2009

    הילדים שלכם כבר הפסיקו להתרגש מעונשים? הנה מספר עצות שימושיות להגיע אל ליבם בדרכי נועם.

  • משפחה שכזאת...

    משפחה שכזאת...

    פורסם ב: 24.02.2009

    מה עושים כשלקראת יום המשפחה הילד התבקש להביא תמונה משפחתית לגן, והוא רוצה להכניס בה את כל העולם...

  • אמא, בשביל מה צריך כסף?

    אמא, בשביל מה צריך כסף?

    פורסם ב: 15.02.2009

    המשבר התורן תפס אותנו לא מוכנים, ומבלי לשים לב מצאנו את עצמנו מדברים ליד הילדים על ענייני כספים. הבן הגדול, שרק לא מזמן גילה את נושא הכסף, מיד קפץ עם כל מיני שאלות שלא היו מביישות סטודנט שנה א' לכלכלה: מה זה בורסה? מה זה ניירות ערך? מה זה אגרות חוב? ובשביל מה בכלל צריך כסף בחיים?

  • האטלס של הכפר הגלובלי

    האטלס של הכפר הגלובלי

    פורסם ב: 05.01.2009

    כשהילדים שלנו החלו לגדול, הבנו שהם לא כל כך קושרים בין הפעולות שהם עושים לבין התוצאות מהן, לכן החלטנו להראות להם שחוקים קיימים בכל מקום: בבית במדינה ובכל העולם.

עמודים: 1 | 2 | 3