היר-הורים מחדרה של דפנה - mamy

כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

היר-הורים מחדרה של דפנה

  • תכנון חופשה עם הילדים

    תכנון חופשה עם הילדים

    פורסם ב: 12.04.2011

    הגישה הנכונה בעיני לתכנון חופשה עם הילדים תהיה זו שלוקחת בחשבון את שני הצדדים - גם את ההורים וגם את הילדים. החופשה צריכה להתאים הן למבוגרים והן לצעירים ולהתחשב ברצון, בעניין ובצורך של אלה וגם אלה.

  • אביב הגיע, פסח בא - ואיתו גם הגמילה...

    אביב הגיע, פסח בא - ואיתו גם הגמילה...

    פורסם ב: 02.04.2011

    והפעם הירהורים בנושא מוכנות הפעוט לגמילה. האם יש דבר כזה? אם הפעוט אינו מאותת האם אנו כהורים צריכים ליזום התחלת תהליך של גמילה מחיתולים?

  • אם, בת ופיתוח אינטליגנציה רגשית

    אם, בת ופיתוח אינטליגנציה רגשית

    פורסם ב: 26.03.2011

    תמר מבקשת לחלוק עם קבוצת האמהות התלבטות שיש לה לגבי ביתה יעל, בת השש וחצי. תמר לומדת לעזור לביתה יעלי לשחרר רגשות, לדבר עליהן ולא לשמור בבטן.

  • תחפושות במשפחה - לא רק בפורים

    תחפושות במשפחה - לא רק בפורים

    פורסם ב: 12.03.2011

    זה קורה בהרבה משפחות טובות. בלי כוונה רעה ואף בלי מודעות לכך הורים רבים "מלבישים בתחפושות" או מתייגים את ילדיהם. זה עשוי להתחיל עוד לפני שהתינוק נולד. בעודו בבטן ההורים מחליטים שהוא תינוק "היפר" כי הוא כל הזמן בועט...

  • ליבוי שגוי של קנאת אחים

    ליבוי שגוי של קנאת אחים

    פורסם ב: 05.03.2011

    בשבועות האחרונים אני מרגישה קושי רב שמתעצם אצלנו בבית- מצד אחד שירה (בת ארבע) ורונה (בת שנתיים) מאוד מאוד התקרבו, הן משחקות יחד ושומרות אחת על השנייה, ובמקביל- הקנאה של שירה ברונה עלתה באופן משמעותי. אני מרגישה שהיא כל הזמן עסוקה בהשוואות כמה רונה מקבלת וכמה היא (מתנות, חיבוקים, אוכל), גם בהיבט הכמותי וגם מי הראשונה שמקבלת.

  • הזמן המתאים ל"זמן עם הילדים"

    הזמן המתאים ל"זמן עם הילדים"

    פורסם ב: 23.02.2011

    יש חשיבות לזמן האיכות עם הילדים, אך לא פחות חשוב מכך הוא מה הזמן הזה מכיל בתוכו ובחירת העיתוי המתאים לכך. השקעה של קצת מחשבה ותכנון תביא להתנהלות משפחתית מאוזנת יותר.

  • התפתחות הויסות הרגשי בגיל הרך וה"אח הגדול"

    התפתחות הויסות הרגשי בגיל הרך וה"אח הגדול"

    פורסם ב: 16.02.2011

    לעיתים תכופות מדי אני שומעת הורה מתאר סיטואציה בה ניכר שהילד במצוקה רגשית קשה, ואני מתרשמת שההורה לא מבין את תפקידו בויסות התחושות האלה. זה קורה באותם מצבים שכל הורה מכיר, בהם הילד מתבכיין או מתעקש על עניין כזה או אחר, שלרוב נתפש אצל ההורה כזוטות.

  • חיזוק משפחתי

    חיזוק משפחתי

    פורסם ב: 05.01.2011

    הורים רבים נוטים להרעיף על ילדיהם שפע חומרי בלתי נתפס. לפעמים נדמים חדרי ילדים אלו לסניף מוקטן של אחת מרשתות הצעצועים הגדולות. צעצועים רבים נתנו כחיזוקק חיובי על מעשה זה או אחר. להלן רעיונות לחיזוקים חיובים קצת אחרים.