ילדים בעלי צרכים מיוחדים - mamy

כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

ילדים בעלי צרכים מיוחדים

  • טיפול באמצעות אימון כלבים משפר יכולות תקשורתיות וחברתיות בילדים וילדות על רצף האוטיזם

    טיפול באמצעות אימון כלבים משפר יכולות תקשורתיות וחברתיות בילדים וילדות על רצף האוטיזם

    פורסם ב: 16.02.2022

    מחקר שנערך לאחרונה בחן את היעילות של טיפול באמצעות אימון כלבים בילדים על רצף האוטיזם הלומדים בגני תקשורת המיועדים לילדים וילדות שאובחנו על רצף האוטיזם. המחקר נערך על ידי חוקרות בעלות שם בתחום חקר האוטיזם; פרופ' אסתר בן יצחק מאוני' אריאל ופרופ' דיצה צחור* מאסף הרופא, בשיתוף העמותה כלבים למען אנשים. 

  • פסק זמן בבקשה - הוויסות החושי שלי יצא מכלל שליטה

    פסק זמן בבקשה - הוויסות החושי שלי יצא מכלל שליטה

    פורסם ב: 12.05.2019

    ישנם ילדים, שמספרם מוערך בכ 15 עד 20– אחוזים מאוכלוסיית הילדים, שמאובחנים עם הפרעה בוויסות חושי הנובעת מלקות בעיבוד המידע החושי בצורה יעילה.  

  • 10 סימנים מוקדמים לגילוי אוטיזם

    10 סימנים מוקדמים לגילוי אוטיזם

    פורסם ב: 16.12.2017

    כיום,  שיעור אבחון האוטיזם בקרב ילדים ניצב על 1 לכל  100 לידות. במחקרים עכשוויים בארה"ב אף מדברים על 1:68 לידות.  מגמת האבחון הגוברת מעלה את רף החששות בליבם של הורים צעירים בעיקר בשל העובדה כי מדובר בלקות נוירולוגית מולדת שאינה ניתנת לזיהוי בבדיקות ההיריון.

  • פעילות גופנית בשירות האוטיזם

    פעילות גופנית בשירות האוטיזם

    פורסם ב: 30.06.2014

    מחקרים בקרב אוטיסטים מצא שיש קשר ישיר בין הרגלי האכילה שלהם לבין הרמה ההתפתחותית שלהם. ישנה התאמה מלאה בין טיפול בהרגלי האכילה של ילדים אוטיסטים. הם מגלים פחות חרדות מהסביבה .

  • סאונה כטיפול באוטיזם

    סאונה כטיפול באוטיזם

    פורסם ב: 22.12.2013

    רוב האנשים אינם מודעים לכך שביקור בסאונה יכול להיות גם טיפול רפואי. חוקרים גילו לאחרונה, שטיפול בסאונה מקל על ילדים אוטיסטים

  • פרכוסים - מה זה? מה עושים? איך מטפלים?

    פרכוסים - מה זה? מה עושים? איך מטפלים?

    פורסם ב: 03.07.2011

    פעוט בן ארבעה חודשים מונח על חזה אימו, מנמנם. גופו הקטן עולה ויורד כקצב נשימותיו, עד שחדל מלזוז. אישה, שזה עתה הפכה לאמא, לא מבינה מה קורה לבנה ובעלה שפוטר מעבודתו ובמזל חזר מוקדם מהרגיל, עושה הנשמה לפעוט ומציל את חייו.

  • איך לטוס עם  ילדים נושאי משאבות אינסולין לסוכרת ?

    איך לטוס עם ילדים נושאי משאבות אינסולין לסוכרת ?

    פורסם ב: 09.04.2009

    עבור ילדים המתמודדים עם סוכרת, וטסים לחופשה בחו"ל  עם המשפחה, הסוכרת תתלווה אליהם לכל מקום. חשיבות ההשגחה והטיפול היומי לאיזון רמות הסוכר בדם, מחייב תכנון מדוקדק והיערכות מראש ברמת הציוד והמכשור  הרפואי הנלקח , אחזקתו והטיפול בו, וזאת כבר בשלב  ההכנות והאריזה .עשרת הדיברות לטיסה  נעימה עם סוכרת.

  • יציאה לחופשה עם ילד בעל צרכים מיוחדים

    יציאה לחופשה עם ילד בעל צרכים מיוחדים

    פורסם ב: 16.03.2009

    למעלה מרבע מיליון ילדים בישראל סובלים ממחלה כרונית או מנכות כלשהי. ההורים של ילדים אלה זקוקים אולי יותר מכולם לחופשה אמיתית, אלא שיציאה לחופשה עם ילד מוגבל דורשת היערכות מוקדמת. בנוסף למורכבות שבתכנון חופשה משפחתית עם ילד מוגבל. 

  • איך ומתי מומלץ לספר לילד שהוא סובל ממחלה קשה?

    איך ומתי מומלץ לספר לילד שהוא סובל ממחלה קשה?

    פורסם ב: 03.12.2008

    תגובתם של הורים המתבשרים שילדם סובל ממחלה היא קריטית. יש שמתקשים להשלים עם המציאות ונמנעים מלספר לילד על מצבו, ואילו אחרים מאמינים כי עם גילוי המחלה חשוב לספר על כך לילד, לשדר לו אופטימיות ולגרום לו להאמין שלמרות מוגבלויותיו הוא יוכל להגיע להישגים. מדוע חשוב לספר לילד את האמת, ואיך בדיוק מומלץ לעשות זאת.

עמודים: 1 | 2