אח חדש, גידול אחים - mamy

כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

אח חדש, גידול אחים

  • אחים לנשק?

    אחים לנשק?

    פורסם ב: 18.01.2021

    יחסים בין אחים היו עוד בתקופת התנ"ך מקור לדרמות, סכסוכים ומאבקים, בצד קשר רגשי חשוב, וגם עמוק וסבוך. מעיין אטיה, מדריכת הורים ומנהלת ביה"ס המקוון להורות "מעיין ההורות", שופכת אור על המורכבות שביחסים בין אחים, שרק מתחדדת ומעצימה בתקופת הקורונה המלחיצה והמתסכלת ומציעה כלל אצבע להתנהלות משפחתית בריאה.

  • יש לי אח קטן

    יש לי אח קטן

    פורסם ב: 04.07.2019

    "איzה כיף לי. עוד מעט יהיו לי אח/אחות קטנים". הולדת אח קטן הוא מאורע משמח. האומנם הוא תמיד משמח ומהנה? כיצד אפשר לצלוח את החוויה הזו, שלעיתים מביאה עמה משבר לא פשוט. כיצד ניתן למזער נזקים ולהתגבר על הקושי?

  • מריבות בין אחים - איך נכון לנהוג?

    מריבות בין אחים - איך נכון לנהוג?

    פורסם ב: 29.12.2018

    מריבות בין אחים הוא דבר שקורה בכל בית. תופעה נורמאלית בהחלט. הילד בין 3.5 משחק בצעצועים והקטנה בת 9.5 חודשים באה ומפרקת לו את המגדל שבנה ועמל עליו כל כך קשה."אמא תראי מה היא עשתה לי, תעיפי אותה מפה היא מפרקת לי את המגדל ונוגעת לי בצעצועים".

  • שולחן עומד על 4 רגלים - על אח חדש

    שולחן עומד על 4 רגלים - על אח חדש

    פורסם ב: 16.11.2011

    הפעם הראשונה שהפכתם מזוג לשלושה, הייתה חוויה מיוחדת במינה. התרכזתם ביצור הקטן שנולד לכם, חיבקתם ונישקתם והוא היה כל עולמכם. גיליתם שיש בכם אהבה עצומה לתת והחלטתם להביא ילד שני ובבת אחת הילד הראשון הופך לאח גדול.

  • טיפוח נפרדות בקרב אחים

    טיפוח נפרדות בקרב אחים

    פורסם ב: 18.03.2011

    מאיתנו ההורים נדרשת תשומת לב לטיפוח הנפרדות בקרב אחים בגילאים סמוכים, ובין אחים בכלל. אם  נעניק לכל ילד את המקום המגיע לו לפי אופיו, טעמו האישי והשלב בו הוא נמצא בהתפתחות על פני חינוך "שווה בשווה", ניתן לכל אחד מילדנו להיות שלם עם מי שהוא, יחיד ומיוחד, למרות ובמקביל להיותו אח במשפחה.

  • חשיבה אחרת לקראת בואו של תינוק שני

    חשיבה אחרת לקראת בואו של תינוק שני

    פורסם ב: 11.02.2011

    טלי ורן הינם זוג הורים מקסים, בשנות השלושים לחייהם, שנזקקו לפגישת הכנה לקראת לידתו הקרבה של בנם השני אח לליה. הם נשמעו טרודים במחשבות ובהתלבטויות לגבי איך ומה יהיה וחשו ניזקקים להכוונה.

  • האם נכון להתערב כשהאחים רבים?

    האם נכון להתערב כשהאחים רבים?

    פורסם ב: 27.12.2010

    מדוע אחים רבים לעתים קרובות כל-כך? האם נכון להתערב ביניהם, באילו דרכים ובאילו מקרים? האם ניתן למנוע חלק מהמריבות ומהן הדרכים לכך? ברגע שנזהה את מוקדי הבעיות האמיתיות ביניהם נוכל לפתור לפחות חלק מהמריבות ולתמוך בהם בהתמודדות עם הקשיים.

  • אמאל'ה- מזל טוב! יש לך פנצ'ר – חלק ב'

    אמאל'ה- מזל טוב! יש לך פנצ'ר – חלק ב'

    פורסם ב: 27.11.2010

    לצד ההחלטה "לזרום" עם ההריון ובסופו של דבר אף לראות את הצדדים החיוביים שבנושא, נותרה אצלי תהייה אחת מרכזית. האם אצליח להתחבר אל התינוק כשייולד. מבחינה רציונלית ברור לי שכן, שזה יקרה. מבחינה רגשית עדיין מקננים בי תחושות אשם, בין היתר על כך שביתי תאלץ להפוך לילדת סנדוויץ כבר בגיל שנה.

  • אמאל'ה- מזל טוב! יש לך פנצ'ר – חלק א'

    אמאל'ה- מזל טוב! יש לך פנצ'ר – חלק א'

    פורסם ב: 27.11.2010

    בדצמבר האחרון ילדתי את ביתי נעמי. כעבור 3 חודשים בלבד, בעודי נוטלת את ה"גלולה" גילית שוב כי אני בהריון. למרות שלא היה ספק כי בעלי ואני משמרים את ההריון, מדובר בהריון אחר, שונה. חוסר התכנון והשליטה במצב מכניסים לבית תהיות נוספות הקשורות לשנתונים, מצב כלכלי, תהיות באשר לשאר הילדים בבית ועוד ועוד.

עמודים: 1 | 2