דולה, תמיכה לאחר לידה - mamy

כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

דולה, תמיכה לאחר לידה

  • להתמודד עם לידה כאם יחידנית–לפני לידה, בלידה ואחרי

    להתמודד עם לידה כאם יחידנית–לפני לידה, בלידה ואחרי

    פורסם ב: 14.12.2013

    בשנים האחרונות הולך וגדל מספר הנשים הבוחרות להביא לעולם ילד שלא במסגרת זוגית. לחלקן אין תמיכה משפחתית. כיום קיימים אנשי מקצוע מתחום הלידה שיעטפו אותן בכל נושא, תחום או עזרה שיצטרכו. הרשימה ארוכה והיא מתחילה עוד בתהליך הפיריון, דרך ההיריון , הלידה ואחרי.

  • טיפים לבחירת דולה

    טיפים לבחירת דולה

    פורסם ב: 28.05.2011

    דולה, הינה אחת מהקצועות אשר התפתחו מתוך תפיסה חברתית חדשה. מה שהיה בעבר מנהג בחברות שבטיות וקהילות קטנות, הפך מקצוע. הליווי האישי והפרטני לתהליך הלידה, אינו נחלת בן הזוג בלבד בימים אלו. זהו מקצוע לכל דבר הנלמד במסדרונות מכללות, וכתלי אקדמיה.

  • מה מותר ומה אסור לדולה, ואיך תגני על עצמך

    מה מותר ומה אסור לדולה, ואיך תגני על עצמך

    פורסם ב: 01.01.2011

    העדויות הרבות של נשים שנפגעו מן החשוד במעשים מגונים, אשר עבד כדולה, מעלים שאלות ותהיות רבות, לא רק אצל נשים המזמינות דולה גבר או אישה, אלא גם אצל נשים שנעזרות בטיפולים אלטרנטיביים שונים, כולל עיסויים. מה מותר לדולה לעשות? מה אסור לדולה לעשות? ומה לעשות כאשר יש לך חשד שנעשה בך מעשה מגונה?

  • יחסים מסוכנים: על המשולש יולדת, בן זוג ודולה

    יחסים מסוכנים: על המשולש יולדת, בן זוג ודולה

    פורסם ב: 17.11.2009

    מי שהחליטה להיעזר בליווי של דולה בזמן הלידה נאלצת להתמודד עם תהיות נוספות: איך נוכל להכניס דמות נוספת, אישה, לתוך הקן הפרטי והאינטימי הזוגי שלנו, במיוחד ברגעים הכל-כך רגישים שבחדר הלידה? איך ירגיש בן-זוגי בזמן שהדולה מסייעת לי ללדת? האם יקבל את נוכחותה כמקור תמיכה מרגיע ותומך או שיחווה אובדן שליטה וסירוס שלו כשותף בתהליך?

  • דולה פוסט פארטום

    דולה פוסט פארטום

    פורסם ב: 19.02.2009

    על דולה שמלווה את האישה בזמן הלידה כולם כבר שמעו. אך מה קורה אחר כך? מה עושים עם החבילה הזאת, התינוקי החמוד הזה? בבית החולים היה את מי לשאול. עכשיו בבית את כל-כך לבד. את גם גמורה מעייפות והגודש הזה כואב ומציק. ואין לך מושג איך תצליחי לעשות לו אמבטיה ולגזור לו ציפורניים. דולה פוסט פורטם היא האישה בשבילך בדיוק לתקופה זו.

  • תמיכה רגשית במהלך תקופת משכב הלידה

    תמיכה רגשית במהלך תקופת משכב הלידה

    פורסם ב: 25.10.2008

    זו טעות לחשוב, כי תמיכה ביולדת מסתיימת עם רגע הלידה. הורים טריים שמגיעים לביתם לאחר בית-החולים, מגלים כי דבר לא יכול היה להכין אותם רגשית ופיזית למה שעתיד לבוא. אמנם לא צריך תואר בשביל להיות הורים אבל רבים מרגישים בשלב זה כי יש להם בהחלט עוד הרבה מה ללמוד.

  • תמיכה רגשית במהלך הלידה

    תמיכה רגשית במהלך הלידה

    פורסם ב: 10.09.2008

    אם את מתכננת לידה בבית החולים, וזו לידתך הראשונה, את וודאי שוקעת בפנטזיית הלידה הבאה: את ובן-זוגך תגיעו לבית החולים סמוקים ונרגשים. אחות חייכנית וחמה תקבל אתכם בכניסה, ותתמוך בך ובבן-זוגך לאורך התהליך. היא תהיה נוכחת בכל רגע, תנחם ותטפל בך בכל צורך שיעלה.

    כמובן שדברים אלה קורים לעיתים, ואנחנו מחזיקים אצבעות בשבילך, אך עליך להתכונן לכך שזה לא תמיד המקרה.

  • תמיכה לאחר לידה, מה משמעותה?

    תמיכה לאחר לידה, מה משמעותה?

    פורסם ב: 11.10.2007

    ביציאה מבית החולים, למרבה הפליאה, מתברר שהעולם כמנהגו נוהג, שהשמש זורחת, והכול ממשיך ורץ כאילו דבר לא קרה. אצלנו נברא עולם חדש, מלא פליאה ויופי קסום.  יש לנו תינוק, שעם הכול מביא עמו הרבה אושר ושמחה.

  • מהי דולה?

    מהי דולה?

    פורסם ב: 27.07.2005 דולה היא במקור מילה יוונית אשר פירושה אשה שעוזרת לאשה. מילה זו אומצה בארצות הברית כדי לתאר את תפקידה החשוב של תומכת הלידה או המלווה בלידה או המטפלת וכו...



    לכתבות נוספות בנושא לידה.
עמודים: 1 | 2