יומנה של אם חד-הורית - mamy

כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

יומנה של אם חד-הורית

  • שין וההריון הסמוי

    שין וההריון הסמוי

    פורסם ב: 30.03.2005

    בהחתלה הראשונה בבית החולים שביצעתי בכוחות עצמי ובהשגחת האחות הראשית, עמדה מצלמת וידאו קטנה בזווית עילית לתעד את כל הארוע. לשין היה חשוב שמישהו אובייקטיבי יותר מאימא או אבא ייתן לי כתף. לכן, כשקיבלתי טלפון היסטרי באחת לפנות בוקר: "אני בהריון", המלצתי לה להגיע אליי ולקבל חיבוק אובייקטיבי יותר מאבא או אימא ושייתן כתף בחזרה. הקשר שלנו היה עמיד בטלטלות השנים, כי קיימנו מעין אחווה סודית של תמיכה חזקת-גב בין שלושתנו: גימל, שין ואני.

     

  • ההנקה הראשונה (חלק ב')

    ההנקה הראשונה (חלק ב')

    פורסם ב: 30.03.2005

    באותו הלילה נשארנו לשבת בחדר ההנקה. הקטנה שלי ינקה בשקיקה, ואילו בנה של גימל עיקם אפו ואכל מעט מאוד. "טוב, רק עכשיו הוא יצא מעשרים וארבע שעות בפגייה", התנצלה האם הפולנייה שבה, ,מזל שהוא בכלל אוכל משהו". בשני הקטנטנים שלנו היה משהו מתוק מאוד. הם נולדו במשקל נמוך יחסית. ראשי שניהם נתונים היו בכובעי גרב בצבעים רכים. בבוקר, זימנה אותנו האחות הראשית לשיחת משמעת ונזפה בנו על כי לא נחנו בין ההנקות. "האם צריכה שמור על עצמה למען התינוק", שלפה איזה משפט מפתח מחוברת הסברה של טיפת חלב.

     

  • ההנקה הראשונה (חלק א')

    ההנקה הראשונה (חלק א')

    פורסם ב: 30.03.2005 ההנקה הראשונה (חלק א')
    מאת: אפרת אברמסון

    "חושך. שקט במסדרונות. רק שמשון ויובב השובבים מסתובבים ברחובות ורוחשים מזימות", שלף מוחי העייף גם מאושר את הפתיח של כל פרק פינוקיו מצויר בערוץ הראשון הישר מנבכי ילדותי.
    גימל הזריזה כבר נמצאה הרחק במעבי חדר התינוקות, מביטה בפרי בטנה ומתמוגגת.
    "חשבתי לשלוף אותך מהמיטה. מה את עושה כאן?"
  • שתי לידות

    שתי לידות

    פורסם ב: 30.03.2005 שתי לידות
    מאת: אפרת אברמסון 
    בסרטים מאמצע המאה ה-20 עוד ניתן למצוא פה ושם איזו מטפלת מוכשרת – רצוי יוצאת מנזר יפייפיה וצנועה עד זוועה – שתמצא איזה אלמן עם חמישה ילדים בעייתיים ותהפוך למושא להערצתם.
    בפועל, מוצאת האם הממוצעת סיבות אינספור לדחות את הקץ. לרוב, כשמרכיב כה חשוב כמו משכורת וקביעות בעבודה הכרוכות היטב בתנודות הסירה האימתניות של המציאות הישראלית, או במילים אחרות: המצב במשק, עולה הצורך המיידי במציאת פתרון הולם לבעיית הרך הנולד, שישביע רצון הילד, האם והמטפלת.
  • BABY GARDEN

    BABY GARDEN

    פורסם ב: 30.03.2005 baby garden
    מאת: אפרת אברמסון
    לאימא של יואב, אני מכירה אותה יותר כגימל, יש אוצר מילים שלם שכולו מלמולים, השפרצות ומצמוצי שפתיים. מי שחושב שהנורא מכל תואר זה עתה בפניו, צריך לראות את גימל רוכנת מעל העגלה ומשחררת צירופי הברות שמגלגלות אוטומטית את בן-יהודה על צירו.
    הברות ההתיילדות שלה אינן כל-כך נוראות, מסתבר, כל-עוד יואב בקרבת מקום. לשין, לעומתה, הקרייריסטית חסרת הניסיון בכל הנוגע לרגשות אמוציונליים במיוחד, יש השגות בקשר לדיבוב המאולתר של חברתה משכבר הימים.
  • אימא אווזה

    אימא אווזה

    פורסם ב: 30.03.2005 אימא אווזה
    מאת: אפרת אברמסון 
    "אשתו של מי שהיה השר הבכיר לענייני חקלאות שיחקה קלפים עם הסבתא שלך", טורחת אמי לציין את עובדת הצטמצמותה של ראשית היישוב העברי למעגל חברים קולחוזי שפועל בשיטת יד-רוחצת-יד בכל פעם שאני מתלוננת על איטיות קופות החולים ועל התורים הארוכים לרופא הנשים.
    "למה את לא פונה לשין? לו לי היתה חברה קרובה שלומדת רפואה, הייתי כל היום רק הולכת להיבדק. את כל הדברים ששמרתי במשך שנים לפני שתתחרט ותהיה פסיכולוגית או משהו", ומוסיפה הבעת פנים חמורת סבר וידענית.
  • האישה עם המחט

    האישה עם המחט

    פורסם ב: 30.03.2005 האישה עם המחט
    מאת: אפרת אברמסון 
    לכל קופת חולים יש אחות אחת – האישה עם המחט, קוראת לה גימל – שיודעת את המלאכה ושלוש אחיות שמעריצות אותה בקול רם ובאוזני הנבדקים.
    מאחר שגימל ואני נמצאות פחות או יותר במצב של הריון משותף, אנחנו טורחות לעדכן אחת את השניה באיכויות בדיקות הדם. בדרך כלל, מאחר שהיא בקופת חולים אחת ואני בשניה, וגימל מכניסה לעצמה לראש שאפשר ורצוי להתחרות בכל, אני מוצאת עצמי מלטפת את העובר שבפנים דרך הבטן ומנהלת ויכוח סתמי בנוסח: "שלי גדול יותר".
  • תסביך האם הטובה

    תסביך האם הטובה

    פורסם ב: 30.03.2005 תסביך האם הטובה
    מאת: אפרת אברמסון
    שין המושלמת עם שיני השנהב החלביות בקו האופקי המאוזן ושאר ירקות, היא אישה מן הסוג המנצח תמיד. היא אוהבת להיות זו שמנהלת ערבי חברה מרוכזים, תמיד חברה באגודות חברתיות, תמיד קרובה לצלחת, כדבריה המפרגנות למחצה של גימל שלא-תצלח חברתית.
    ביום שלישי האחרון, כשבוע לפני חג הפסח, מספרת לי שין בסוד שהיא נמצאת בנסיעה ובנשימה קטועה ומקוטעת טכנולוגית מגמגמת בבטחה שקיבלה שיחת אס. או. אס עמוסה באושר לעייפה המזמינה אותה הישר לתצפית בחלון התינוקות בבית היולדות ליס הזכור לה לשמצה מהזמנים בהם חשבה שתוכל להסתפק במשרת שליחות ממוטטת כאחות מילדת, עזבה באמצע השנה ונרשמה לבית הספר לרפואה בבירת הנגב.
  • גימל המתוקה והמסת הסוכר

    גימל המתוקה והמסת הסוכר

    פורסם ב: 30.03.2005 גימל המתוקה והמסת הסוכר
    מאת: אפרת אברמסון
    הגיעה העת לבצע את בדיקת המסת הסוכר של גימל, היקרה. היסטרית מתמיד, החליטה גימל המכורה לדברי מתיקה שהיא חייבת להיות היוצאת מן הדופן ושכל הסיכויים הפעם לצאת מבדיקת סוכרת ההריון בשלום, לרעתה.
    בערב שבו שין השתחררה ממשמרת חצי שעה קודם, כדי שתוכל להתפנות ולהשיב על שאלות המאזינה, להפנות אותה לספרות מקצועית ובעיקר להעביר את השפופרת מאוזן לאוזן כדי לא לחטוף מיני מחלות-פומית הזכורות לטובה מגיל העשרה לחיינו.
עמודים: 1 | 2