6 צעדים לבחירת מסנן הקרינה האידיאלי עבור ילדינו! - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

6 צעדים לבחירת מסנן הקרינה האידיאלי עבור ילדינו!

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 06.09.2012

בשל רגישות עורם של הילדים, תכשירי סינון הקרינה צריכים לעמוד בתנאים די מחמירים ובחירת מסנן קרינה לא מתאים יכולה לגרום לתופעות לא רצויות. אם כן, כיצד נדע לבחור מבין עשרות התכשירים המוצעים לנו , את הטוב ביותר?



מאת: סטולרו קרן , מהנדסת כימיה , בעלת מיזם Cosmetipedia המתמחה במתן פתרונות מדעיים למוצרי קוסמטיקה ותוספי תזונה. 


6 צעדים לבחירת מסנן הקרינה האידיאלי עבור ילדינו!

חלקכם כבר נחשפו לכך שמחקרים מראים שכוויות שמש שאירעו לפני גיל 18 , מעלות את הסיכון לחלות בסרטן העור וכן  שנזקי הקרינה שספגנו עד גיל 18 , מהווים אחוז גבוה מנזקי השמש שנחווה במהלך חיינו.(ראה מקורות מדעיים 1,2,3)

למרות  זאת, אנו ההורים נותרים מבולבלים מול שפע מוצרי ההגנה שמוצעים כיום לילדים  ללא היכולת האמיתית לבחור תכשיר אשר יעניק לילדינו את ההגנה הטובה ביותר.

בשל רגישות עורם של הילדים, תכשירי סינון הקרינה צריכים לעמוד בתנאים די מחמירים ובחירת מסנן קרינה לא מתאים יכולה לגרום לרגישות מוגברת בעור (לטווח קצר וארוך), צריבה בעיניים, אלרגיות , כוויות, קונטקט דרמטיטיס ועוד..

אם כן, כיצד נדע לבחור מבין עשרות התכשירים המוצעים לנו , את הטוב ביותר?

1. חפשו את החומרים הנכונים!

על מנת לקבל הגנה רחבת טווח מקרינת ה-uv (הכוללת בתוכה את קרינת ה uva ואת קרינת ה uvb) וכן לשמור על עור ילדינו מפני גירוי ייתר וחשיפה לתוצרי פירוק בלתי ידועים (או חוסר יציבות של חומרים ) ,הטוב ביותר יהיה לחפש תכשירים אשר בנויים על מסנני קרינה פיסיקליים או מסנני קרינה פיסיקליים בשילוב עם מסנן קרינה כימי יציב בעל גירוי נמוך עד אפסי. על מנת ללכת על בטוח חפשו את החומרים הבאים:

titanium dioxide- מסנן קרינה פיסיקלי, zinc oxide - מסנן קרינה פיסיקאלי ו-octocrylene- מסנן כימי יציב.

2. spf זה לא מספיק.

רצוי שלתכשיר תהייה רמת spf 30 ומעלה. אך שימו לב שמספר ה-spf מתייחס אך ורק לקרינת ה uvb. קרינת uvb המהווה כאחוז מקרינת השמש שאנו מנסים להגן על ילדינו מפניה, היא גם הקרינה ששורפת אותנו. הקרינה ה'שקטה', קרינת ה uva,  שאיננו מרגישים ומסוכנת לא פחות ,מהווה כ-99% מהקרינה שפוגעת בנו. על מנת לוודא שהתכשיר שבידינו מגן מפני קרינה זו חשוב מאוד לשים לב שרשומים על תווית התכשיר אחד מהסימונים הבאים:

 "חוסם מעל 90% מקרינת ה -uva", או pa+++, uva, vua/uvb balance

הערה חשובה: נוכחותם של מסנני קרינה פיסיקליים , למרות יכולתם לספק הגנה גם מקרינת ה uva וגם מקרינת ה uvb, איננה אוטומטית אומרת שהתכשיר מספק את ההגנה הזו. כאשר טוחנים חומרים אלו דק על מנת לספק מרקם קל ונעים לתכשיר, הם עלולים לאבד חלק מההגנה שלהם נגד קרינת הuva ולכן חשוב לוודא שלפחות אחת מהתוויות הללו מצוינות על התכשיר.

3. מה שמריח טוב, לא בהכרח טוב

מרבית תכשירי הקוסמטיקה ומסנני הקרינה מכילים חומרי בישום . תכשירי הילדים אינם יוצאי דופן . הם בדרך כלל מבושמים בריחות נעימים של פירות , מתוקים או ריחות של "תינוקות".

ניחוחות אלו משרים עלינו תחושה טובה אך הם אינם טובים לעור הילדים והתינוקות.

תחת השם fragrance/בושם מתחבאים אלפי אופציות של חומרים. חומרי הבישום ברובם , אלא אם צוין במפורש אחרת, הם חומרים מגרים שיכולים לגרום להרבה תופעות לוואי לעור הילדים . תופעות אלו יכולות לבוא לידי ביטוי בגירויים , גרודים , אלרגיות ועד לקונטקט דרמטיטיס של העור ושאר מחלות עור לא נעימות.

כל גוף והתגובה שלו. בשל העובדה שאיננו יכולים לדעת בדיוק מהם חומרי הבישום בתכשיר,ומהי התגובה האישית של כל ילד,  עדיף להימנע משימוש בתכשירים מבושמים . במרבית התכשירים שלא מכילים בישום , תוכלו למצוא ציון ברור שהתכשיר אינו מכיל בושם על התווית.

במידה ואתם בוחרים בתכשיר עם בישום , וודאו שהמילה fragrance ממוקמת בתחתית רשימת הרכיבים בפורמולה. כך אנו לפחות יודעים שבחרנו תכשיר עם ריכוז בישום נמוך ככל האפשר.

בדיקה נוספת אפשרית היא פשוט להריח. אם הריח חזק ואינטנסיבי , תערכו בדיקת רגישות אם ניתן. תמיד העדיפו תכשיר עם מינימום בישום .

4. בדקו תאריך תפוגה

מסנני קרינה מעצם טבעם , שימושיים בעיקר בעונת הקיץ, ולאחר מכן שוכבים במגירה לפחות עד תחילת הקיץ הבא.

השימוש במסנן קרינה לאחר שפג תוקפו , חושף את הילדים לנזקי הקרינה (שכן פורמולה שאינה יציבה אינה מגנה באופן אחיד ובטוח מקרינת השמש) , תוצרי פירוק של הפורמולה או כל מני נבגים וחיידקים שלמרות שאינם עדיין נראים לעין, נוכחים שם.

על תווית של כל מוצר, בדרך כלל ליד הבר קוד , יש סימן של קופסא ורישום מספר החודשים לאחר פתיחה שהמוצר נחשב תקין לשימוש. לדוגמא: m6= שישה חודשים לאחר פתיחה, m12= שניים עשר חודשים לאחר פתיחה וכו'.

לסיכום: הקפידו לשים לב לתאריך הפתיחה והתפוגה ותזרקו מסנני קרינה שפג תוקפם.

5.  עמידות לשפשוף ,זיעה ומים

ילדים משחקים, משפשפים, מזיעים , רצים , נהנים בבריכה...

על התכשיר להיות עמיד במים ככל הניתן על מנת שייתן הגנה כמה שיותר קרובה לתנאי המעבדה או התנאים האידיאליים בהם נבדקת יעילות התכשיר.

חפשו  את המשפט: עמיד במים ועדיף אפילו : עמיד מאוד במים .

עמידות זו אמנם לא מבטיחה קסמים , ואם ילד ישפשף מעצמו את הקרם הוא ירד במידת מה, אך אנו שואפים לכך שירד כמה שפחות.

6. חומרים שנויים במחלקות

כיום בתעשיית הקוסמטיקה יש חומרים רבים שנויים במחלוקת . לא הוכח מעל לכל ספק שחשיפה אליהם גורמת נזקים ולמרות זאת, רבים מההורים מנסים להפחית חשיפה אליהם, בעיקר כשתכשיר זה ימרח על ילדיהם.

החומרים רבים בכדי למנות אותם פה, אך העצה היא לבחור בתכשיר  שצוין עליו והודגש שאינו מכיל רכיבים בעייתיים.

 לכל שאלה ניתן לשאול בתחתית הכתבה במערכת התגובות או לפנות אלי בעמוד הפייסבוק של cosmetipedia:

http://www.facebook.com/cosmetipedia

 

מקורות מדעיים:

1. stem r, weinstein m, baker s. risk reduction for nonmelanoma skin cancer with childhood sunscreen use.arch dermatol 122:153-545.

2.weinstock m, colditz g, willett w, et al. nonfamilial cutaneous melanoma incidence in woman associate with sun exposure before 20 years age. pediatrics 84: 199-204.

3. sun & skin news. a publication of skin cancer foundation 18(2).

 

 

 

 

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו