סידן בתקופת ההריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

סידן בתקופת ההריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 15.02.2009

בזמן ההריון העובר זקוק לסידן להתפתחות תקינה של השיניים,העצמות, השרירים, הלב והדם. נשים הרות שלא יקפידו לאכול שלושה מוצרי חלב ביום,עלולות לסבול מבריחת סידן



מאת: מיכל גילאון דיאטנית קלינית במרכז שניידר לרפואת ילדים באדיבות אתר האינטרנט של "שירותי בריאות כללית"


שירי כבודי-אביב

סידן בתקופת ההריון

הריון הוא התחלה חדשה במעגל החיים גם לאישה וגם לעובר. במהלך ההריוןחשוב להקפיד על תזונה מלאה ומגוונת, שתספק לגוף האישה ולעובר המתפתח את כל אבותהמזון, הוויטמינים והמינרלים החיוניים.

העובר המתפתח זקוק לסידן על מנת לפתחעצמות ושיניים בריאות, לב, שרירים ומערכת עצבים בריאה, וכן לפתח קצב לב תקין וקרישתדם תקינה. לשם כך הוא זקוק לכמות מספקת של סידן אותו הוא מקבל מהאם. בשל העלייהבכמות הנדרשת של הסידן, הגוף של האישה מגביר את יכולת ספיגת הסידן. כאשר בתזונתהאישה ההרה חסר סידן, הוא יילקח ממאגר הסידן בעצמותיה על מנת להבטיח את צורכיהעובר, מה שעלול לגרום לירידה בצפיפות העצם ולפגיעה בבריאות האישהבעתיד.
 
איך מספקים לגוף כמות נאותה של סידן?
הצריכההמומלצת של סידן היא 1,000 מיליגרם ליום (מתחת לגיל 18 יש צורך ב־1,300 מ"ג סידןביום). כדי להגיע לצריכה המומלצת של סידן, מומלץ לאכול לפחות שלוש מנות של מוצריחלב ביום. כל אחת מהמנות הבאות ממספקת כ־200 מ"ג סידן:
כוס חלב
גביעיוגורט
גביע גבינה לבנה או קוטג'
חמש קוביות (50 גרם) גבינה צפתית אומלוחה.

חלב ומוצריו הם נכס תזונתי ובנוסף לסידן הם מספקים לגוף גם חלבוןאיכותי, ויטמינים מקבוצת b, אשלגן ומגנזיום.

איזה עוד מזונות מספקיםלנו סידן?
סרדינים (עם העצמות), טחינה, שקדים וירקות עליים ירוקים כמוברוקולי וכרוב.

איזה עוד יתרונות יש לסידן בתקופתההריון?
הסידן עוזר לשמור על רמות תקינות של לחץ דם ומסייע להפחית את  השכיחות של יתר לחץ דם ורעלת הריונית. צריכה מספקת של סידן במהלך ההיריון עשויה גםלהפחית את שיעור הלידות המוקדמות וכן את שיעור התינוקות הנולדים במשקל לידה נמוך.

האם מזונות עשירים בסידן חיוניים גם בתקופתההנקה?
נשים שמיניקות וצורכות פחות קלוריות או פחות ויטמינים ומינרליםמהמומלץ, משתמשות במאגרים של הגוף שלהן כדי לא לפגוע בהרכב החלב. המשמעות היאשאיכות החלב וההנקה לא יפגעו, אבל עלולים להיווצר חסרים תזונתיים אצלהאם. 

למשל, כשבתזונת האישה המיניקה חסר סידן, הוא יילקח ממאגר הסידןבעצמותיה, מה שעלול לגרום לירידה בצפיפות העצם. בנוסף לכך, בתקופת ההנקה רמת הורמוןהאסטרוגן יורדת (כמו בתקופת גיל המעבר), מה שגורם להרחקת סידן מן העצמות. לכן,במהלך תקופת ההנקה עלולה להתרחש ירידה בצפיפות העצם אשר תתוקן עד שישה חודשים לאחרגמילת התינוק מההנקה.
לכן, גם במהלך ההנקה חשוב ביותר להקפיד לצרוך את הכמותהמומלצת של סידן (1,000 מ"ג ביום מעל גיל 18 ו- 1,300 מ"ג עד גיל 18).

אימהות מיניקות מעניקות לתינוקותיהן את המזון המושלם, והרבה מעבר לכך. כאשרהתזונה של האם מאוזנת באופן כללי, החלב שלה מספק לתינוק את כל רכיבי התזונה להם הואזקוק, מכיוון  שגוף האישה דואג קודם כל לצרכי התינוק.

האם החלבשאני שותה עלול לגרום כאבי בטן לתינוק היונק?
יש אמהות שמרגישותשהתינוק שלהן מגיב אחרת למזונות מסויימים שהן אוכלות. התינוק יכול לבכות יותר, אולבקש לאכול יותר, ולעתים קשה להבדיל בין התופעה הזאת לבין גזים בבטן (קוליק). חלקמהאמהות נמנעות בשל כך ממוצרי חלב, ולשווא.

קיימות סיבות אחרות להיווצרותגזים בתינוקות. גזים יכולים להיגרם כתוצאה מבליעת אוויר בזמן היניקה עקב תפיסה לאנכונה של השד. גורם נוסף יכול להיות מעבר מהיר מדי משד לשד, שגורם לתינוק לקבלבעיקר חלב קדמי, שעשיר בלקטוז, ופחות חלב אחורי, שעשיר יותר בשומן. לכן מומלץלהמשיך ולהניק את התינוק מאותו שד עד שהוא משחרר אותו ורק אז להציע לו את השד השנימאוד (יכול להיות שהתינוק ינק רק משד אחד בארוחה).

האם החלב שאנישותה יכול לגרום אלרגיה לתינוק היונק?
רק במקרים נדירים, התינוק יכוללהיות אלרגי לחלבון חלב פרה בתזונה של האם. במקרה כזה הסימנים יכולים להיות: שלשול,פריחה וגזים. כדי לדעת אם אכן מדובר באלרגיה, יש להימנע ממוצרי חלב במשך שבועיים.לאחר מכן, להחזיר באופן הדרגתי מוצר אחד בכל פעם ולראות אם התגובות חוזרות.

בעבר המליצו לאימהות לתינוקות, עם היסטוריה משפחתית של אלרגיות,להימנע מצריכת חלב פרה בתקופת ההנקה. על בסיס ההמלצות הישנות ומיתוסים שגויים,אימהות רבות נמנעות מאכילת מוצרי חלב במהלך ההיריון וההנקה.

בינואר 2008פורסמו ההמלצות החדשות של האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים (aap) על מניעת מחלותאטופיות בילדים. לאחר סקירה מקיפה של המחקרים שנערכו בתחום ובחינה מחודשת שלההמלצות, בוטלו ההמלצות הקודמות, שהגבילו את תזונת האם, ונותרו רק ההמלצות הבטוחותשהוכחו כמונעות או דוחות את הופעת המחלות האטופיות, שהן בעיקר הנקה. ובמילים אחרות,רק הנקה יכולה להפחית את הסיכון לאסטמה, אטופיק דרמטיטיס ואלרגיות למזון בתינוק,ולא הימנעות ממזונות אלה או אחרים.
 
נשים מיניקות רבות מדווחות על עלייהמשמעותית בתיאבון, שיחד עם העייפות המצטברת וחוסר הזמן לבשל עלולים לגרום לאכילתמזונות מהירים לא בריאים ולעלייה במשקל. מצורפים רעיונות למתכונים קלים ומזינים,שיעזרו לממש את ההמלצה לאכילת שלוש מנות של מוצרי חלב ביום.

חלב
דגני בוקר משודרגים
כוס חלב, כוס דגניבוקר מלאים, חצי בננה חתוכה, 4 תותים חתוכים (או פרי אהובאחר).

שייק בננה
כוס חלב,בננה קפואה וכפית זרעי פשתה טחונים (לערבב במיקסר).

דייסת בריאות
כוס חלב, שתיים־שלוש כפות שיבולתשועל (קוואקר). מבשלים תוך כדי בחישה עד לקבלת דייסה סמיכה, אפשר להמתיק במעט דבשאו סילאן ולתבל בקינמון ו/או באבקת חרובים.

גבינה
טוסט פיצה
2
פרוסות לחם מלא, פרוסת גבינה צהובה,רסק עגבניות (או קטשופ), אורגנו, שום.

פסטהאפוייה עם קוטג'
חבילת פסטה, עגבניות מרוסקות עם שום, מלח,פלפל ועשבי תיבול, גביע קוטג', שתי ביצים, אפשר לגרד גבינה צהובה מלמעלה או להניח 2פרוסות (חומרים לשש מנות).

כריך סלמוןבריאות
שתי פרוסות לחם מלא, גבינת ריקוטה או גבינה לבנה, סלמוןמעושן, עירית ו/או עלי רוקט.

 יוגורט
מוזלי
גביע יוגורט, פירותחתוכים: תפוח, אגס,בננה, תותים, גרנולה, מעט דבש או סילאן.

לאסי
גביע יוגורט, צימוקים, שקדים, מי ורדיםוקרח (אפשר להמתיק עם דבש).

תפוח אדמה אפוי עםיוגורט ועשבי תיבול
תפוח אדמה אפוי, גביע יוגורט, פטרוזיליה,נענע, בצל ירוק.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו