טיפול בוגיניזמוס באמצעות שיטת פאולה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

טיפול בוגיניזמוס באמצעות שיטת פאולה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 16.09.2006

מאת: דר' צבי צוקרמן מומחה ביילוד וגינקולוגיה מטפל בבעיות פריון ייעוץ וטיפול מיני

 



טיפול בוגיניזמוס באמצעות שיטת פאולה

 

מאת: דר' צבי צוקרמןמומחה ביילוד וגינקולוגיה מטפל בבעיות פריון ייעוץ וטיפול מיני

 


כאב במגע מיני
וגיניזמוס שייך להפרעות המתבטאות בכאב במגע מיני אצל נשים. מצב זה נובע מכווץ לא רצוני של שרירי השליש החיצוני של הנרתיק ומפריע לקיום יחסי מין ולקשיים בין בני הזוג. לעתים הכווץ כה חמור וממושך, שהוא גורם לכאב. התגובה היא רפלקסיבית לניסיון אמיתי או מדומה של חדירה לתוך הנרתיק, וכתוצאה החדירה היא בלתי אפשרית או קשה וכואבת. לפי ההגדרה של האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית, תחושת הכאב היא המרכיב המרכזי של ההפרעה. קיים כווץ לא רצוני של שרירי רצפת האגן בעוצמה משתנה ורתיעה מחדירה. קיימת ציפייה לכאב, חשש מכאב או תחושת כאב. מדובר בתגובה מותנית לניסיון מכאיב של חדירה בעבר או לניסיון טראומתי, או פחד מכאב בחדירה הראשונה, המלווה בחרדה  ובמתח נפשי. זאת למעשה תגובה של הגנה למצב מאיים, המועצם עוד יותר על ידי בורות בנושא המין, חוסר חינוך מיני בסיסי, או חינוך מיני שמרני המדגיש את הכאב בביתוק קרום הבתולין ומתאר דימום רב הכרוך בכך. 

סבל רב ומבוכה
שכיחות התופעה בארץ גבוהה למדי, אם כי חסרות הערכות אפידמיולוגיות על מימדיה האמיתיים.


אלי הגיעו זוגות צעירים נשואים זה מספר חודשים, נבוכים כי אינם מסוגלים לקיים יחסי מין או חברים שנתקלים בבעיה שאינה מאפשרת להם לממש את רצונם למין טבעי ורגיל. ככל שחלפו שנים בהם אני עוסק בטיפול מיני, כך נשברו השיאים של משך הזמן ממנו סובלים הזוגות מהבעיה ועד הגיעם לטיפול. אצל חלקם הרצון להביא ילד לעולם, כלומר הריון ולידה טבעיים הוא הגורם שמניע אותם בסופו של דבר להגיע לטיפול. לעתים הם חשים בושה או מקווים שעם הזמן הם יצליחו לפתור את הבעיה בעצמם, ללא עזרה. הזוג ששבר את כל השיאים הופיע לטיפול אחרי עשרים שנות נשואים, כאשר הגיעו למסקנה שאם לא יטפלו בבעיה יישארו ללא צאצאים. הם טופלו תוך זמן קצר והצליחו להביא ילד לעולם. 


שיטת הטיפול
שיטת הטיפול מבוססת על נטילת ריגוש תוך שימוש בגירויים אמיתיים על ידי החדרת מרחיבים ידניים בסדר גודל עולה וטיפול התנהגותי פעיל עם אלמנטים פסיכו דינאמיים. השילוב של אבחנה מדויקת, התערבות פסיכולוגית וטכניקה של פסיכותרפיה, ולא רק טיפול מכני הוא קריטי להצלחה. נשים, שאצלן התגלתה בעיה אורגנית, כגון פתח צר מאוד, דלקת מבוא הנרתיק או תגובה פובית קשה מפני התקרבות לפתח הנרתיק מטופלות בשיטות אחרות.
לעתים מומלץ על טיפול בהרפיית שרירי רצפת האגן בשיטת ביופידבק.

שיטת פאולה גרבורג
בשנים האחרונות התחלתי בטיפול התנהגותי פעיל תוך שילוב תרגילי הרפיה לפי שיטת פאולה גרבורג. השיטה מבוססת על האבחנה שבגוף בריא כל השרירים הטבעתיים פועלים בעת ובעונה אחת, והפעלת שריר טבעתי אחד גורמת לתגובת שרשרת של השרירים הטבעתיים האחרים בגוף. הפעלה חוזרת של הסוגרים התקינים תגרור במשך הזמן את הסוגר החלש לפעולה תקינה. הפעלת הסוגרים של הפה וביצוע תנועות מסוימות בצורה ובקצב נכון במשך כמה דקות משפיעים על הרפיית הסוגרים סביב הנרתיק, ומאפשרת החדרת מרחיבים לנרתיק, תוך כדי ההרפיה. שיטת התרגול של ספינקטרים בשילוב עם שימוש במרחיבים יושמה לראשונה במקרה של וגיניסמוס במסגרת טיפולית ביחידתי. ההתרשמות הראשונה הייתה שהשיטה יעילה ומביאה לתוצאה חיובית של קיום יחסי מין ללא כיווץ שרירים  וללא פחד מכאב, תוך זמן קצר יחסית של פגישות בודדות.

ביצעתי מחקר בשתי קבוצות של מטופלות בנות אותו גיל ומשך ההפרעה שנע בין חצי שנה ל-11 שנים בקבוצת ביקורת, וחצי שנה עד 9.5 שנים בקבוצת מחקר. לא נצפה אף מקרה של כישלון בהשגת המטרה של קיום יחסי מין עם בן זוג ללא פחד, ללא כיווץ שרירים בנרתיק וללא כאב. 
 
ממוצע מספר הפגישות הטיפוליות היה קטן יותר משמעותית בקבוצת המחקר  - הין 3-5 מפגשים טיפוליים, לעומת קבוצת הביקורת, בה נזקקו הנשים ליותר מ10 טיפולים. השיטה מתאימה לכל מטופלת ומשך הטיפול הנו קצר. זאת שיטה פשוטה, בטוחה ויעילה. הצלחת הטיפול מאפשרת לזוגות המעוניינים בהריון להגשים את החלום לשביעות רצונם. 

המחקר התפרסם במלואו בגליון אפריל  של הירחון "הרפואה", בעברית. המחקר הוצג בכנסים בחו"ל וזכה לביקורות חיוביות והתעניינות מרובה של הקהילה המדעית.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו