אמא - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

אמא

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 17.12.2010

לאמא שלי יש היום יומולדת (ככה כותבים את זה לא להתווכח איתי). וכמעט בכל יום, לא כל שכן ביומולדת אני חושבת על הקשר המיוחד שיש לי איתה, על הקשר שאני מקווה שיום אחד יהיה לי עם ילדיי. זה לא כזה מובן מאליו, גיל ההתבגרות, פערי הדורות, החיים, הרצון שלנו להשתחרר...



אמא

לאמא שלי יש היום יומולדת (ככה כותבים את זה לא להתווכח איתי). וכמעט בכל יום, לא כל שכן ביומולדת אני חושבת על הקשר המיוחד שיש לי איתה, על הקשר שאני מקווה שיום אחד יהיה לי עם ילדיי. זה לא כזה מובן מאליו, גיל ההתבגרות, פערי הדורות, החיים, הרצון שלנו להשתחרר, הרצון של ההורים להחזיק עוד קצת את חבל הטבור, כל אלו מקשים על היותו של הקשר הזה כה מיוחד. כמעט בלתי אפשרי ובלתי נתפס.

ואכן, לא תמיד היו כך פני הדברים. עם זאת, היום, לא עובר יום מבלי שאדבר איתה מספר פעמים, לא עובר שבוע מבלי שיהיו בו מספר שיחות ליליות אחרי שכולם כבר הלכו לישון ואני ואמי משוחחות ממרחק 120 ק"מ במרפסת. היא הלילה טוב שלי. היא זו שנתנה לי את היכולת להגיד לילדים שלי לילה טוב עם חיוך, למרות שעוד שנייה אני מתפוצצת עליהם.

היא אמא.

למידה

אמא שלי לימדה אותי הרבה דברים, שיעורים ספונטניים שלא תלויים בכיתת לימוד, מורה או צלצול. שיעורים על החיים. את השיעורים האלו לא תמיד גמעתי בשקיקה אך היום אני יודעת את ערכם וטיבם. שיעורים שנשזרו ונחרתו במוחי ורוחי דרך סיפור חייה. מכל סיפור למדתי טעמו של כאב, הצלחות, שברון הלב, התמודדות, אהבה, אכזבה וכל חוויה אחרת הנשזרת במהלך חיינו כאן.

היו פעמים שכבר רטנתי, די כבר עם הסיפורים האלה. אנחנו דור אחר, מה היא רוצה ממני הפולניה הזאת?

ובאמת מה רצתה הפולניה? רק דבר אחד – שיהיה לי טוב.

והטוב הזה אומר שאלמד מסיפוריה שלא לעשות את הטעויות שהיא עשתה, שאתחנך על מה שנראה לה הכי טוב עבורי, גם אם לא תמיד הסכמתי עם אותו טוב. אז הקשבתי, הנהנתי, מרדתי, הלכתי בתלם ולעיתים (הרבה פעמים למען האמת) לא הלכתי. טעיתי, נפלתי, קמתי, התפכחתי ולמדתי שבאמת...אמא כנראה יודעת הכי טוב.

שנאתי את השיעור הזה.

ממרחק השנים אני יודעת שאין כמו השיעור הזה. ממרחק השנים אני לא נבהלת כשאני עומדת במטבח ביתי ואומרת לעצמי "oh my god, i'm becoming my mom". אני גאה.

אט אט נרקם הקשר ביננו לכדי הבנה, שיתוף, וכבוד הדדי. היום אני רואה בה והיא בי שותפת גורל. לא להאמין אך ממרחק 33 שנים המפרידות ביננו אנו מגלות עד כמה אנו דומות. לעיתים המתייעצת (אני) הופכת יועצת, ולעיתים נשמר סדר הדברים על כנו. לפני הכל – היא אמא שלי.

כמו ילדה קטנה אני מבינה כי זכיתי במתנה המושלמת מכל, לא רק ליומולדתי אלא לחיים בכלל. זכיתי באמא, שהיא אדם מדהים. אישה שורדת שתעשה הכל עבור ילדיה ואין זה משנה באיזה גיל. מי שלא משכיל לראות זאת כנראה שעיוור הוא. פעם חשבתי שיש רק סוג אחד של נתינה – זה שאני רוצה. היום אני מבינה כי לכל דבר פרשנויות אחרות, תובנות, כאבים, ומכאן אף אהבות ונתינות שונות. רגשיות, לא חומריות – שערכן גבוה בהרבה יותר.

ועל כך אמא – תודה.

מתנה

מה לקנות לאישה בת 20 והרבה? כך אמי מגדירה את גילה כבר שנים. נדמה כי את כל הדברים כבר יש לה. תכשיטים, צעיפים, בשמים, וכל חפץ או מוצר חומרי אחר. אז החלטתי להקדיש לה משהו שיחזיק מעמד עוד הרבה שנים – את הטור הזה.

הטור הזה שקצר מלהכיל את כל שאני רוצה לאמר, את הטור הזה שלא יכול לתאר במילים את השמחה שאני מרגישה כאשר בני אומר לי שהוא רוצה לעבור דירה לסבא וסבתא. את המילים האלו שזוכרות כל סיפור וכל חוויית ילדות שנאבקה על קיומי והשרדותי הרגשית. את היכולת לשלם לי עוד ועוד שכר לימוד כזה ואחר כל פעם שהחלטתי ש"הנה, הפעם אני יודעת מה אני רוצה להיות כשאהיה גדולה".

אז הנה אני גדולה, והאמת..אין לי מושג מה אני רוצה להיות. אבל אני מודה על האפשרות שניתנה לי לחפש, על התמיכה והיכולת להעניק לי את התחושה שיש מישהו מאחורי. יש אמא.

אז אני לא יודעת מה קונים לאישה בת 20 והרבה, אבל אני יודעת מה קיבלה אישה קטנה בת 36.

הורות

כבר כתבתי בעבר כי הורות היא משהו שמתחיל בראש, בהחלטה להיות הורה. אני ידעת כי לאמי היו הרבה מחשבות וחלומות בראש שחלף חייה טרף כמשחק קלפים זדוני לעיתים. לא היו לה את החיים שחלמה. אבל ביננו...לכמה מאיתנו כבר יש?

החיים הם מה שקורה כאשר אתה מתכנן תכניות אחרות, כבר אמרו.

ואני רוצה להגיד לך, אמא, שלא משנה איזו תכנית הייתה לך חייך היו בדיוק לפי התכנית, גם אם לא נראה כך. גידלת 3 בנות לתפארת, למרות הקשיים, למרות המהמורות שאילצו אותך שוב ושוב לעמוד על רגלייך ולשמור על היקר מכל – לרוב כמעט לבד.

אין זו צעידה פשוטה.

אך את לא באמת לבד, יש לך בעל אוהב ורגיש, יש לך בנות מדהימות (כן , כן אני אחת מהן...), ויש לך נכדים ונכדות שמעריכים ואוהבים אותך בדיוק כפי שזה צריך להיות.

מה אני כבר אקנה לך אמא?

יש לך אהבה, וכבוד שנקנה עוד בחייך.

את אחת מהנשים העשירות בעולם.

 

המון מזל טוב לאישה בת 20 והרבה.

אוהבת,

ביתך.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו