שינויי מקור פרנסה בעקבות הורות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

שינויי מקור פרנסה בעקבות הורות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 05.12.2010

לא קל לשלב אמהות עם מקצוע שדורש שעות עבודה רבות,  במיוחד קשה לעשות זאת כאשר את אם חד הוריות. כאשר עול הפרנסה מוטל על כתפייך, כדאי לשקול, האם זהו הזמן המתאים להסבה מקצועית?



מאת: יעל סנדלר


שינויי מקור פרנסה בעקבות הורות

בעקבות לידת ילדנו אורח החיים שלנו משתנה לגמרי. לא כל שכן, כאם חד הורית, כאשר עיקר עול הפרנסה מוטל על כתפייך, השינוי הוא קיצוני מאוד. הדאגות, והמחסור בשעות שינה בלילה, הופכים את הכל קשה יותר. יש נשים נשואות או בזוגיות שמרגישות גם הן כחד הוריות, כיוון שבני זוגן לא משתתפים בעזרה לה ציפו. נשים אלו לא יודעות להעריך את עצם השהות של הבעל בבית כעזרה, ובוודאי את המשכורת שמתווספת למשכורת שלהן בסוף החודש ומאפשרת להן לחיות ברמת חיים אחרת לגמרי מאמהות חד הוריות.

נשים חד הוריות לאחר לידה נחלקות ל:

  • נשים שמעוניינות להשאר עם ילדן בבית, לגדל אותו בעצמן, עד כמה שניתן.
  • נשים שמעדיפות לשמור על מקום עבודתן הקודם, לעבוד עד חמש, ולמצוא לילד שלהן מסגרת מתאימה לשעות בהן הן נמצאות בעבודה.

מקצועות רבים בהם עבדה האם החד הורית בעבר, יקשו עליה בהווה. ההיעדרות מהבית בשעות אחר הצהריים, הלילה והערב, הופכת בעייתית, בעיקר כאשר אין משפחה מורחבת תומכת. העלויות הכספיות והטרחה שכרוכה בלמצוא סידור לילד בשעות האלה בעייתיות. לא כל אם מעוניינת להשאיר את הילד שלה עם זרים, ולהיפרד ממנו לשעות ארוכות.

איך יוצרים שינויי?

אם את מרגישה שמקום עבודתך התאים לך בעבר לפני שהפכת להיות לאם חד הורית, ואת מרגישה שקשה לך להעדר מהבית לשעות רבות, אולי זאת הזדמנות בשבילך לעשות שינויי.

השינוי הראשון צריך להיות בכוח הרצון: האם מתאים לך לעשות שינויי מקצועי גם במחיר של ירידה ברמת החיים? האם מתאים לך לעבוד פחות שעות גם במחיר של צמצום? האם מתאים לך לעבוד מהבית? האם יש לך משמעת עצמית ותוכלי לעבוד מהבית? האם את מוכנה לעבוד בשעות לא שגרתיות מהבית, ובסופי שבוע, כדי להיות עם הילד שלך כמה שיותר? האם תוכלי לעבוד בזמן שהילד שלך ישן? האם תוכלי להרגיל את הילד שלך להיות חלק מהשעות עצמאי במשחק שלו, כדי שתוכלי לעבוד בזמן הזה?

השאלות האלה מעוררות מחשבה, ואת וודאי זקוקה לזמן כדי לקבל החלטה, האם שינויי מקצועי יכול להתאים לך, גם במחיר שבו את יכולה להפסיד את מקום עבודתך הנוכחי. יכול להיות שתבחרי בפסק זמן של שנה שנתיים – שבו תעשי שינויי מקצועי, מתוך מטרה לחזור לעבודתך המקורית כאשר ילדך יגדל ויזדקק לך פחות, או כשאת תרגישי יותר בטוחה לשלוח אותו לגן או למשפחתון. ויכול להיות שהשינוי יטיב עמך, ותחליטי שאת נהנית לעבוד מהבית, ונוח לך יותר בסוג עבודה כזו.

אלו עבודות ניתן לעשות מהבית?

ישנן כיום מגוון עבודות שתוכלי לעבוד בהן מהבית. נשים חד הוריות רבות בוחרות לעבור קורס קצר יחסית של כמה חודשים, אשר מאפשר להם לעבוד כמנהלות חשבונות. עבודה שניתן לעשותה מהבית, וניתן להרוויח בה שכר גבוהה באופן יחסי לעבודות שנעשות מהבית. החיסרון בעבודה זו שסביב ה-15 לחודש יש לחץ, אבל לחץ זה משתחרר אחרי תאריך זה.

גרפיקה, ובניית אתרים באינטרנט. שני מקצועות נגישים ונדרשים יחסית, שניתן לעשותם בבית. דרוש מחשב טוב עם זיכרון גדול יחסית, ותוכנות גרפיקה עדכניות. גם בנושאים אלו יש קורסים קצרים יחסית ומרוכזים שיכולים להוות בסיס להתחלת העבודה במקצוע.

טיפול בילד נוסף – יש אמהות חד הוריות שבוחרות במקום לשלוח את ילדן למטפלת, להביא אל ביתן ילד נוסף, בתשלום, ולשהות עם הילדים יחד בשעות היום. אני מכירה נשים חד הוריות שמפעילות צהרונים בביתן, או מפעילות צהרונים במקומות שונים כאשר התנאי שלהן שילדיהן ישהו איתן בזמן העבודה בצהרון. במקומות רבים, כאשר גיל הילד מתאים לגיל הילדים שנמצאים בצהרון, לא יסרבו בדרך כלל לבקשה כזו.

תקשורת – עיתונות, אינטרנט ועוד. בתחומים אלה יש עבודה בכתיבה, התשלום לא גבוה, ובעיתונות הכתובה צריך לחכות לתשלום הרבה זמן. אתם זקוקים למחשב ולתוכנת וורד מעודכנת, ולכישרון בכתיבה.

יזמות עסקית - יזמות עסקית תוכלו להתחיל בקטן ללא השקעה מיוחדת באתרים המיועדים למכירה דרך האינטרנט. יש הרבה אתרים כאלה כיום, וכדאי לנצל את האפשרויות הגלומות באינטרנט כדי לנסות להרוויח כסף דרך המחשב בבית.

אלה כמובן רק חלק מהרעיונות, יש רעיונות רבים נוספים.

שינויי מקצועי – לא חייבים לעשותו בבת אחת, אפשר לעשות זאת בהדרגתיות.

אם בחרת בשינויי מקצועי, כדאי להתחיל לנסות לעשות שינויי כאשר במקביל את עדיין ממשיכה לעבוד בעבודה הקבועה שלך. נסי להיכנס לתחום שמעניין אותך, לעבוד בו כמה שעות בשבוע, ולבדוק את "השטח" כדי לבדוק האם העבודה החדשה מתאימה לך.

ואם עדיין לא ילדת – כדאי להתכונן לעתיד, ללמוד ולהשתלם בקורסים שיוכלו לעזור לך להתפרנס או להשלים הכנסה בעתיד. כדאי להיות פתוחה לאפשרויות, ולקחת בחשבון שזאת תקופה של שנה שנתיים, והיא עוברת. כאשר הילד יגדל, יהיה לך קל יותר, כאשר הוא יכנס למוסדות החינוך, ויהיה לך יותר קל להתמסר לעבודה שבה את נדרשת להשקיע שעות רבות מחוץ לבית.  


המאמר נכתב באדיבות הסרת משקפיים , מנתח פלסטי

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו