כששניים הופכים לשלושה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כששניים הופכים לשלושה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 09.03.2009

המעבר מזוגיות למשפחה למרות שמתכוננים אליו תשעה חודשים, הוא שינוי משמעותי ומורכב. התינוק החדש,  רצוי ואהוב ככל שיהיה, משנה לחלוטין את דפוסי החיים המוכרים של הזוג ,מערער את המערכת הזוגית ומעלה לא אחת צורך ללכת אל טיפול זוגי לשיפור הדינאמיקה.



שירי כבודי-אביב

כששניים הופכים לשלושה

המעבר מזוגיות למשפחה למרות שמתכוננים אליו תשעה חודשים, הוא שינוי משמעותי ומורכב. התינוק החדש,  רצוי ואהוב ככל שיהיה, משנה לחלוטין את דפוסי החיים המוכרים של הזוג ,מערער את המערכת הזוגית ומעלה לא אחת צורך ללכת אל טיפול זוגי לשיפור הדינאמיקה.

 

יעל וגדי ,זוג בתחילת שנות ה30 לחייהם, תיארו זאת כך - "ההחלטה להביא ילד לעולם התבשלה אצלנו לאחר כחמש שנות נישואים. כבר ביססנו את הזוגיות והקריירה והרגשנו מוכנים לשלב הבא. את ההיריון העברנו בציפייה והכנה. קראנו ספרים על הריון ולידה וחקרנו את חברינו הקרובים שכבר הביאו ילד לעולם. התכוננו גם לקשיים,אבל את מה שחיכה לנו לא צפינו". "חשבתי, מספרת יעל ,שאנחנו מוכנים נפשית וכלכלית להגדלת המשפחה  ופנטזתי את עצמנו כמשפחה מאושרת ומאוחדת. האמנתי גם שההורות תגדיל את האינטימיות בינינו". המציאות הייתה קצת שונה. "חזרנו הביתה עם תינוק שלא הפסיק לבכות, לא הצלחתי להיניק אותו, ההורמונים עבדו אצלי שעות נוספות, לא יכולתי להחליף מילה עם בעלי, שנינו לא ישנו, כל הבית היה על גלגלים. דניאל, תינוק חמוד אך בכיין, לא פספס אף מחלת ילדים, דלקת אוזניים או מעיים...בתחילה היה שיתוף פעולה מלא בינינו, אך עם הזמן אני מצאתי את עצמי בחופשת לידה שנראתה לי ארוכה מדיי, הייתי עייפה, תשושה ועצבנית, מחכה לגדי שיבוא מהעבודה ויחליף אותי. כשהוא התעכב והגיע מאוחר, הרגשתי מתוסכלת וכועסת...על 'ביחד', אינטימיות וכד', אין מה לדבר. אני עייפה רב הזמן ." גדי מתוסכל אף הוא על הביקורת מצד אשתו, על העדר אינטימיות ועל קיטונות וביקורות. 

 

 הקשיים שאיתם הגיעו ענת וגדי לטיפול הזוגי, ,הן תלונות הנשמעות לא פעם בטיפול זוגי.  זוגות רבים עוברים משבר בקשר הזוגי במהלך השנה הראשונה להולדת ילדם הראשון וזקוקים לטיפול זוגי או לאיזשהו יעוץ זוגי ולפעמים רק אחד מבני הזוג פונה אל פסיכולוג .

 

כל האנרגיות, המשאבים, הכוחות ותשומת הלב מופנים לתינוק החדש והזוגיות, שקודם עמדה בבסיס הקשר, נדחקת למקום נמוך בסדר העדיפויות.

 

אם בשנים שקדמו להולדת הילד הראשון הייתה ההדדיות ('אני בשבילו והוא בשבילי') כמעט מובנת מאליה, הרי עכשיו מתגייסים בני הזוג ומשקיעים את כל מרצם בהורות והזוגיות נדחקת לפינה. יש פחות זמן להיות ביחד לעומת מה שהיה בעבר בגלל הטיפול האינטנסיבי בתינוק (פחות מדברים, פחות מבלים, פחות יחסי מין), יותר עייפות (מגיעים מהר יותר למיטה), המטלות הרבות וההשקעה הפיזית והנפשית שמחייבת ההורות מפרות את האיזון בין הורות לזוגיות לטובת ההורות.

 

מתעוררים קונפליקטים חדשים סביב גידול הילד (חלוקת תפקידים – מי יקום להאכיל ומי ישטוף בקבוקים, ותפישות חינוכיות – כן לקום בלילה כשהוא בוכה או לא.

 

כמו כן יכולים להתעורר רגשות של הזנחה ו/או נטישה (בעיקר של הבעל העלול להרגיש שהקשר של האם עם התינוק בא על חשבון הקשר הקשיים שאיתם הגיעו ענת ואורי לטיפול הזוגי, מוכרים לנו היטב, זוגות רבים עוברים משבר בקשר הזוגי במהלך השנה הראשונה להולדת ילדם הראשון . כאשר החלק הזוגי נדחק לצד, עלולים בני הזוג לגלות יום אחד, שהם שכחו איך לחיות יחד ואיך ליהנות יחד.יש זוגות שלאחר תקופה יסתגלו להורות ויצליחו לחזור לשגרת חיים קבועה פחות או יותר, לעיסוקים מחוץ לבית, לקשרים חברתיים ואף ייהנו מהזוגיות תוך מציאת  זמן ומרחב לעצמם. זוגות רבים, לעומת זאת, יגלו קושי להשיב את הרומנטיקה, התשוקה והאינטימיות המינית  והרגשית.

 

בטיפול הזוגי ענת וגדי עבדו על התקרבות מחודשת וחיזוק הקשר ביניהם מתוך מודעות והבנה לצרכים ולרצונות של כל אחד מהם. במהלך טיפול זוגי הם למדו להרגיש נוח ובטוח יותר עם ההחלטות על יציאה לבילוי ערב מחוץ לבית, סופשבוע זוגי תוך גיוס הסבים והסבתות לשמירה על הילד. התהליך של טיפול זוגי לימד אותם דרכי תקשורת חדשות, למשל להביע את צרכיהם או תסכוליהם מבלי להיגרר לדפוס המוכר של האשמה והאשמה שכנגד.

 

לקראת סיום הטיפול זוגי הרגישו גדי וענת שהם מסוגלים למצוא איזון טוב יותר בין הלחצים ומחויבויות היומיום לבין הצרכים האישיים והזוגיים שלהם וזה אפשר להם לחוש מחדש בצורך ההדדי בקרבה פיזית, מינית ורגשית.

 

לסיכום-

המעבר להורות הוא אחד התהליכים המשמעותיים ביותר המתרחשים בזוגיות. ההורות דורשת השקעה עצומה של משאבים פיזיים ונפשיים.

מרבית הזוגות חווים רמות שונות של קושי להסתגל לתפקיד החדש ועולה אצלם צורך בטיפול זוגי. רבים חשים ירידה בשביעות הרצון מהזוגיות, לחץ, קושי בחלוקת התפקידים החדשה, אכזבה ממידת המעורבות של בן הזוג במטלות, תחושת דחייה והזנחה, תסכול ואי סיפוק מיחסי מין ואינטימיות.

הטיפול זוגי בא לסייע לבני הזוג להסתגל למעבר להורות ולאפשר להם חוויה של גדילה וצמיחה בזוגיות תוך התייחסות לצרכים השונים של כל אחד מהם וחיזוק התקשורת הזוגית ביניהם.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו