הסבה מקצועית לאחר בוא הילדים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הסבה מקצועית לאחר בוא הילדים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 02.07.2011

אין ספק כי חופשת הלידה עושה את שלה ותהיות על מקומנו בחיים ובעולם תופסות מקום מרכזי בחיינו, בנוסף, הילדים עצמם ולא רק הזהות האימהית דורשים מאיתנו להחליף/לשנות ולו במעט את סדר יומנו.

הסבה מקצועית לאחר בוא הילדים על הפרק, נשמו עמוק, אנו צוללים.



מאת: ריקי לוי דינר, מאמנת אישית וזוגית מנחת סדנאות לאחר לידה


הסבה מקצועית לאחר בוא הילדים

כל דור מגדיר לעצמו את הדרישות להצלחה וכן את הגדרת ההצלחה עצמה. כך פעם רצו אמהותנו כי נהיה רופאים או עו"ד, והיום אין להן בעיה אם מי מאיתנו תהא או יהא סלב מקומי. ידוען בשפה העברית. הדרישה אינה רק חברתית אלא אף תרבותית, וכך לקבוצות מסויימות באוכלוסיה, ולא נזכירן על מנת שלא להחשב גזען חלילה וחס עדיין חשובה ההשכלה האקדמית בעוד שלאחרות חשובה ההכנסה הכספית – בהכללה כמובן.

ויש גם גורם אבולוציוני בעניין - כך בדור של הורינו, לא נדרשה ממך בהכרח השכלה כי אם מקצוע- כזה שיאפשר לך להרוויח את לחמך בכבוד. ברגע בו רכשת אחד כזה הוא היה לכל החיים- רתכות, מסגרות, ואנשי מקצוע שונים עמדו על הפרק בגאווה.

דבר אחד נותר תמיד, בכל דור הייתה יוקרה מקצועית כזו או אחרת למקצועות השונים – היו כאלו שנחשבו יותר וכאלו שנחשבו פחות.

בדור שלנו השפה השתנתה לחלוטין. אין מדברים בהכרח על מקצוע כי אם על הגשמה עצמית וקריירה. לצד זאת השוני הבולט הוא בידיעה כי אין מדובר בחתונה קתולית, החיבור בינך לבין המקצוע שלך אינו לכל החיים- הסבה מקצועית כעת על הפרק, ואלו המוסבים גאים מתמיד.

סקר שוק קטן ולא מקיף, מראה כי הרבה מהמסבים עצמם מקצועית בוחרים לעשות זאת לאחר בוא הילדים. נשאלת השאלה מדוע?

אין ספק כי חופשת הלידה עושה את שלה ותהיות על מקומנו בחיים ובעולם תופסות מקום מרכזי בחיינו, בנוסף, הילדים עצמם ולא רק הזהות האימהית דורשות מאיתנו להחליף/לשנות ולו במעט את סדר יומנו.

הסבה מקצועית לאחר בוא הילדים על הפרק, נשמו עמוק, אנו צוללים.

 

בחירה מקצועית

ישנם אנשים היודעים משחר ילדותם מה יהיו כשיהיו גדולים, או משום שמדובר בחלום ילדות שלא עזב או משום שמדובר בידע/התמחות שנרכשו לאורך השנים, כמו מוסיקאים, ספורטאים וכדומה.

אצל מרבית האנשים לא הבחירה המקצועית מתחילה להתבשל באופן בוגר, וכמעט סופי בשלבים שלאחרי הצבא. בחירה זו ניזונה מתחומי עניין קודמים, שיחות עם חברים, מסלולים אקדמיים שהקבלה אליהם נוחה, וכמובן מתוך הרצון להשתלב בתחום מקצועי בעל יוקרה חברתית גבוהה, וזאת מתוך ההנחה היא כי מקצוע שכזה אף מגלם משכורת נאה בצידו, הנחה שלרוב מתגלה נכונה.

השינוי או הרצון לשנות את הבחירה מתגלה לאחר שנים באותו המקצוע, דבר הבא לידי ביטוי בתחושת מיצוי, שגרה משעממת ותהיות נוסח- לאן אני יכול להתקדם מכאן? האם יש מקום טוב יותר עבורי? וכדומה. שאלות אלו מתחזקות כאשר מגיעים הילדים וזאת ממספר סיבות.

 

ילדים-קריירה-משפחה- אני!

בוא הילדים משנה לבלי הכר את המערכת הזוגית, המשפחתית ואת האני. אין מדובר בהכרח על מערכת הלחצים שאלו מכניסים לתא הזוגי, כי עם על התובנות הנלוות לגידולם. מחשבות שונות מתחילות לקנן, נוסח- אלו חיי משפחה אני רואה בעיני רוחי, מה אני שואף שיהיה לילדיי שלי לא היה, איזה אבא/אמא אני חולם/מת להיות וכהנה וכהנה. כל אלו משליכים על האופן בו הפרט נוהג בחייו ככלל, ועל הבחירה המקצועית שלו בפרט.

ישנן נשים שדווקא הילדים מדרבנים אותן לפתוח בקריירה שמעולם לא הייתה להן, וזאת משום שהילדים מקנים להם את התחושה כי כל הוויתן מצטמצמת לכדי האמהות (זאת בעיקר כאשר מדובר בנשים שלקחו חופשת לידה ארוכה מהרגיל), בנוסף נשים רבות מבינות כי מכאן הגלגל באמת כבר לא יחזור אחור וכי השנים רצות מהר ויש מה להספיק בבחינת בניית העצמי.

השאלה העיקרית, שלה אין תשובה חד משמעית, היא האם אני קודם הורה ואחר-כך איש קריירה, או להיפך. מעבר לכך, לא ניתן להתעלם מהעובדה כי השניים שזורים זה בזה, וכי הקריירה בעולם הקפיטליסטי בו אנו חיים 'מחזיקה' את המשפחה.

נוסף על התהיות החומריות לעומת הערכיות הגורמות לבחירה בהסבה מקצועית עם בוא הילדים, קורה דבר נוסף. אנשים רבים מגלים אני חדש- כזה שהעולם החומרי כבר לא מעסיק אותם וגידול הילדים, וילדים בכלל הם הם התחום המאתגר אותם ובו הם רוצים לעסוק. כך הורים רבים (בעיקר נשים), זונחים את מקום העבודה הישן ועוסקים בגידול ילדים כמקצוע וזאת על ידי פתיחת פעוטון, התמחות בקורסים להתפתחות ילדים, הפעלות לגיל הרך וכדומה. אל לנו לשכוח כי בעולם הוירטואלי בו אנו חיים נשים רבות מתחילות לעבוד מהבית עם בוא הילדים, וזאת על מנת שלא לפגוע בפרנסת המשפחה אך במקביל להיות עם ילדן לפחות בשנת חייהם הראשונה.

כך שהן מבחינה אישית והן מבחינה חברתית מרבית הנשים, שוויוניות ככל שיהיו מגלות כי הן מוותרות על עניין הקריירה ובוחרות לעבור לתחום מקצועי רגוע בהרבה יותר ולהנות מגידול ילדיהן. אל תטעו אין מדובר בלורה אינגלס מבית קטן בערבה, לבחירה זו נלווים המון תסכולים של אמהות העובדות עד לשעה 16:00 ויוצאות אחר כך לאיסופים מהגנים בעוד שלרוב הבעל חוזר לקראת שמונה בערב.

 

 

הבחירה החדשה

כאמור הבחירה המקצועית החדשה ניזונה נוכח השינוי שהפרט עובר עם בוא הילד ואופן תפיסתו את חייו כעת. חשוב לזכור כי השינוי, גם אם ארוך טווח עלול להשתנות שוב וזאת כאשר הילדים יגדלו ויפרשו כנף. מדובר תמידית בתהיות של ה'אני' לאן לעומת 'חיי המשפחה' וכיצד אני רואה עצמי משלב ביניהן באופן המיטבי. בכל בחירה שלא תעשה יש להתייעץ עם בן/בת הזוג, ולראות כיצד החיבה המקצועית החדשה משתלבת באני מאמין המשפחתי, באשר לזוגיות, ילדים, הכנסה וכיו"ב.

 

שיהיה לכם בהצלחה במציאת האני החדש.


נשמח אם תענו על סקר קצר בן שאלה אחת בנושא הורות וקריירה בקישור הבא: סקר הורות וקריירה.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו