לשנות כיוון אחרי הלידה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לשנות כיוון אחרי הלידה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 10.12.2012

בשעה טובה ילדנו תינוק קטנטן ומתוק, שלא משנה כמה יבכה ויתיש אותנו בלילות, החיוך שלו תמיד יוציא מאיתנו את כל הרגשות האימהיים מלאי ההתרגשות והאהבה. לחלק מאיתנו זה מוציא את הדחף ליצור, להקים עסק או לשנות לגמרי כיוון



מאת: הילה אלפר


לשנות כיוון אחרי הלידה

בשעה טובה ילדנו תינוק קטנטן ומתוק, שלא משנה כמה יבכה ויתיש אותנו בלילות, החיוך שלו תמיד יוציא מאיתנו את כל הרגשות האימהיים מלאי ההתרגשות והאהבה. אחרי תקופה קצרה של הסתגלות ואחרי שהצלחנו קצת לסגל סדר יום ולהנות מחופשת הלידה, קצת פחות מותשות וקצת יותר שולטות בשיגרת הטיפול בהם, ההורמונים שלנו ממשיכים לעבוד שעות נוספות. וכאן אנחנו מתחלקות לשלוש קבוצות עיקריות: הקבוצה היצירתית- אלה מאיתנו, שחופשת הלידה ממלאת אותה השראה והדחף ליצור ולשנות כיוון תעסוקתי מתחיל לדגדג לה בידיים, קבוצת האימהות, שגם אם לא נעים לה להודות בזה (למרות שזה לגיטימי ומובן לחלוטין), סופרת את הדקות עד שתחזור לעבודה, לאקשן ולחברים בני גילה והקבוצה השלישית- שמחליטה להפוך את האימהות בעצמה למקצוע ומחליטות להישאר בבית ולגדל את הילדים ברוח המודל והערכים שחשובים לה.

הכתבה שלנו מיועדת הפעם לקבוצה הראשונה, שמחפשת ובודקת שינוי כיוון מקצועי. אם בגלל דחף ליצור וליזום עסק עצמאי ואם בשל הצורך לשנות תחום בגלל עניין חדש או פשוט שעות נוחות יותר.

 

מעבר לתחום חדש – מי מאיתנו, שהיתה רגילה לעבוד בעבר מס' רב של שעות או בשעות מאוחרות, מחפשת לפעמים אחרי הלידה להאט את הקצב. לפעמים זה דורש לעבור למקצוע שונה לחלוטין. גם אם זה אומר לקחת קורס, עדיין שווה ומומלץ לשקול זאת. תחומים מבוקשים: עבודה בתיווך (קורס נדל"ן)- גמישה מאד מבחינת השעות, קורס הנהלת חשבונות- מאפשר לעיתים משרה חלקית בעסקים קטנים, קידום במדיות חברתיות – בדרך כלל מדובר בעבודה חלקית מהבית, גיוס והשמה של עובדים מהבית, כתיבה ועריכת תכנים לאתרים, בניית אתרים (דורש קורס בניית אתרים וגרפיקה), גרפיקאית – יכול להיות גם כפרילנסרית (דורש קורס גרפיקה), תחומי יופי וקוסמטיקה (דורש קורסים מקצועיים) – עבודה במכון או כעצמאית.

 

פתיחת עסק עצמאי – התינוק הקטנטן שמחייך אלינו בעיני עגל לעיתים משנה אצלנו משהו. פתאום כל השעות הארוכות שהקדשנו למשרד והאינטריגות המשרדיות נכנסות לפרופורציות. פתאום, בא לנו להשקיע את האנרגיות במשהו משלנו ולהיות הבוס של עצמנו, לפעמים ההחלטה באה בעקבות צורך למוצר שאינו קיים בשוק ולעיתים בשל חדוות היצירה. לא משנה מה הסיבה, חשוב להבין מה המשמעות של היציאה לעצמאות אומרת ולשאול את עצמך ואת בן זוגך את השאלות הבאות:

כסף - האם קיימת השקעה כספית ראשונית (מלאי, שכירת מקום, עובדים, ביטוחים) - אם כן, האם אני יכולה לעמוד בה? מה הצפי לרווח בניכוי ההוצאות השונות (כולל חשמל, טלפון, הנהלת חשבונות וכד'), האם הבית מסוגל לספוג תקופה מסויימת ללא משכורת מסודרת (יכול להימשך חודשים ארוכים. תלוי בעסק ובגובה ההשקעה הראשונית)

מקום / מיקום - האם יש צורך במלאי ואם כן, איפה יהיה?, מהיכן העבודה תתבצע? אם מהבית- האם אני מסוגלת לדאוג למסגרת עבודה מסודרת מהבית או שאהיה עסוקה כל היום במשק הבית ובילדים.

התאמה אישיותית - האם אני בכלל מסוגלת לנהל את עצמי או שבינינו, אני זקוקה למישהו שיעמוד לי על הראש כדי שאזיז דברים?, האם אני בנויה לעבוד לבד? או האם אהיה מסוגלת לעבוד באמת עם השותף/ה הספציפיים? האם יש לי מוסר עבודה גבוה- אני אמנם אדון לעצמי אבל מצד שני, בניגוד לימי חופשה שהיו לי כשכירה, כעצמאית אף אחד לא משלם לי על עבודה שלא נעשית. דווקא כעצמאית ובטח בתחילת הדרך, יש פחות לגיטימציה ואפשרות לקחת ימי חופש בנדיבות.

זמינות – למרות שנדמה שכעצמאית אני מחליטה על ימי העבודה והשעות, בדר"כ העבודה מנהלת אותי. טלפונים מלקוחות וספקים כמעט בכל שעות היממה ולא תמיד ניתן לעשות את ההפרדה של שעות עבודה ושעות בית. חוסר מענה ללקוח יוביל להפסד הכנסה פוטנציאלית.

כדאיות כלכלית – האם המוצר שלי חדשני או שהוא אחד מיני רבים כמותו בשוק?, האם קיים שוק פוטנציאלי למוצר בארץ או שהוא מתאים יותר לתרבות צרכנית בחו"ל? האם זהו מוצר מיובא שדורש גם השקעה כספית בתקנים ואישורים? האם חומרי הגלם יקרים כך שהרווח מהמכירה יהיה נמוך מדי?

 

עזרה ותמיכה – האם בן הזוג ו/או המשפחה הקרובה מוכנים לתמוך ולעזור בכל מה שקשור לבית ולילדים?

הקמת עסק חדש דורשת משאבים רבים אם מבחינת שעות ואם מבחינת לוגיסטיקה של ילדים וגנים. חשוב להשיג את המחוייבות של הסביבה לעזור במידת הצורך.

 

מומלץ לשבת עם בן הזוג ולדון בכל השאלות שעלו. לבדוק האם ניתן להתחיל במשהו קטן יותר במינימום השקעה ועם הזמן וההכנסות לפתח ולהרחיב. במידה והתשובה חיובית, ניתן לפנות לגורמים מקצועיים שקיימים בשוק, לקבל ייעוץ ולבנות תוכנית עסקית מסודרת.

 

בהצלחה...




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו