מה בא קודם – התינוק או התואר? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מה בא קודם – התינוק או התואר?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 25.07.2020

נשים צעירות רבות מוצאות עצמן מתלבטות אם להיכנס להריון או להירשם לתואר ראשון או שני. מצד אחד, קיים חשש שכניסה להריון תעכב או אפילו תמסמס את נושא הלימודים. מצד שני, קיים האינסטינקט האימהי העז והרצון בהרחבת המשפחה. הכתבה תשפוך אור על הסוגיה ועל ההתמודדות עם הלבטים השונים.



מה בא קודם – התינוק או התואר?

סטודנטית או אמא? 

הרצון להתקדם בחיים באמצעות משרה נחשקת או לימודים ומצד שני להקים משפחה, יוצר דילמה אצל נשים רבות. בין אם את מעוניינת ללמוד רפואה, משפטים, הנדסת תעשייה וניהול או כל תחום אחר – לימודים אלו גוזלים לא מעט זמן. אז מה עושים? 
 

מי נמצא לצידך? 

כאשר יש לצידך בן זוג תומך - הכול אפשרי. שתפי את בן זוגך בדילמה והסבירי לו על התקופה האינטנסיבית והארוכה שאתם עומדים לעבור. בקשי את עזרתו ובררי כיצד הוא יוכל לתרום. אם אתם גרים בקרבת ההורים בררי אם הם יוכלו לסייע לכם לאחר הלידה. כמו כן, בדקו את המסגרות בהם יוכל להיות התינוק לאחר 3 חודשים מלידתו. אם הסביבה שלך מאפשרת – אולי תוכלי לבחור ב"גם וגם".  
 

השעון מתקתק

התלבטות נוספת המשפיעה על הרצון להיכנס להריון היא הגיל. נכון שכיום מקובל להיכנס להריון בגיל מאוחר ולפי מחקרים רבים הממוצע הולך ועולה. השאלה היא מהו התא המשפחתי אותו את מתכננת, כמה ילדים את ובן זוגך רוצים להביא לעולם.
אם את צעירה מאוד – אולי השיקול הנכון יהיה ללמוד קודם תואר ורק בסיומו להתכוונן לתינוק ולאימהות. אם אינך צעירה, והלימודים לתואר עתידים להימשך כ-4 שנים, אולי השיקול הנכון הוא להביא קודם ילד לעולם. בסופו של דבר, ללמוד תוכלי בכל גיל, להרות – יש גיל שבו כבר פג תוקף.
  
שיא הפריון אצל נשים הוא בעשור השני ובתחילת העשור השלישי לחייהן.  כמו כן, מחקרים מוכיחים שככל שעולה גיל ההיריון, כך גם ההיריון עלול להיות בעייתי יותר. כך למשל, הנתונים מראים שמעל גיל 35 הסיכון לחלות בסוכרת הריון ולקבל רעלת הריון גבוה יותר - נתון שמסבך את הלידה, את העובר ואת היולדת. מצד שני, הרפואה מתפתחת ורוב ההריונות בגיל מאוחר בארץ מסתיימים ללא סיבוכים. כל הדברים האלה מסתובבים לך בראש? אז חשוב להתייעץ עם רופא נשים לגבי הפוריות שלך והתכנון העתידי להקים משפחה. 
 
 

אופייך ויכולת ניהול הזמן שלך

מי מכיר אותך יותר ממך? יכול להיות שאת אדם שמסוגל לתמרן וללהטט בין משימות וכובעים שונים ויכול להיות שממש לא – גם זה נתון חשוב לענייננו. יכול להיות שתחליטי ללכת על אימהות ולימודים גם יחד. עלייך לחשוב אם את מסוגלת לנהל את הזמן שלך נכון בתקופת לימודים המקבילה לתקופת ההיריון. מכיוון שזוהי תקופה מאתגרת ולא פשוטה חשוב לאזן בין הלימודים לחיים הפרטיים. אם יש לך יכולת לחלק את הזמן נכון, ללא לחץ ויכולת להסתדר - לכי על זה. ייתכן ותיאלצי לוותר על דברים מסוימים אליהם את רגילה ולחשב מסלול מחדש, אך התוצאות יהיו מספקות ועם תמיכה מהסביבה הכול יסתדר. החשוב הוא ללכת בעקבות הלב והראש גם יחד ולעשות מה שמתאים לך ולצרכים שלך. 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו