אמא עסוקה? איך אפשר להירגע בתוך הבלגן? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

אמא עסוקה? איך אפשר להירגע בתוך הבלגן?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 03.05.2013

וזה לא נגמר.. השעה 1 בלילה ואני סורגת.. למה? כי זה מרגיע אותי, זה כיף וגם – כי סריגה היא סוג של מדיטציה..  כן, זה הטיפ הראשון שלי – כמתחייב בכותרת הבטחתי שאתן לך, האם העסוקה שמג'נגלת בין מיליון משימות ולא שוכחת אף אחד (חוץ מאת עצמה), טיפים ורעיונות איך להירגע בתוך הבלגן..



מאת: סיבל זוארץ – מנחת סדנאות וחוגי יוגה לילדים ולמשפחות


אמא עסוקה? איך אפשר להירגע בתוך הבלגן?

האם היום שלך דומה לזה – השכמה, להכין את הילדה לגן, להתלבש, להתאפר, לאכול א.בוקר, למלא מכונה אחת (הסל מתפוצץ!), לשטוף את הירקות לצהריים, לצאת לפגישה, לחזור הביתה, להכין סיר אורז וירקות לצהריים, לשלוח פקס, לבדוק מיילים, לטוס לשיעור יוגה שאני מעבירה בצהרון, משם לשיעורים בסטודיו, לעבור בחנות המתנות לקנות מתנה ליום הולדת של החברה מהגן, חזרה הביתה, א.ערב, מקלחת, חיבוקים ונישוקים עם הילדה כדי להשלים את החסר, עבודה על המחשב עד 24:30 – בין לבין להגניב מבט לאחד נגד 100....... מוכר לך?

וזה לא נגמר.. השעה 1 בלילה ואני סורגת.. למה? כי זה מרגיע אותי, זה כיף וגם – כי סריגה היא סוג של מדיטציה..  כן, זה הטיפ הראשון שלי – כמתחייב בכותרת הבטחתי שאתן לך, האם העסוקה שמג'נגלת בין מיליון משימות ולא שוכחת אף אחד (חוץ מאת עצמה), טיפים ורעיונות איך להירגע בתוך הבלגן..

כמובן שהשעה בה אני סורגת לא מתאימה לכל אחת.. אבל אמנות הסריגה תופסת תאוצה ואני ממליצה בחום ללמוד אותה.  בכל שעה פנויה, בין פגישות, במרפאה כשמחכים לתור, כשאני מלווה את ביתי לחוג או בערב לפני השינה אני נהנית לשלב את התרפיה המופלאה הזו ביום יום.  מחקרים הוכיחו שהסורגים זוכים לעורר את יכולות המוח שלהם ולשפר את ביצועי החשיבה וגם להפחית סיכונים לחלות במחלות כגון אלצהיימר.  הסריגה משפרת את יכולת הריכוז ואפילו את היכולות המתמטיות!  בקשי מחברה טובה או מאמא שתזכיר לך איך לסרוג עיני שרשרת ואת כבר בכיוון הנכון..

ואם כבר מדיטציה אז למה לא בפקק?  אם את נמצאת בפקק אימתני, מהסוג שלא זז זו הזדמנות לתרגל התבוננות מודעת שמכניסה את המוח למצב מדיטטיבי.  החלונות סגורים, המיזוג עובד. התבונני בנקודה קבועה – אפשר בנוף שסביבך – על עץ, ענן או בפיה שתלויה על המראה באוטו – לא משנה מהו אובייקט ההתבוננות, עצם ההתמקדות מרגיעה, ממרכזת ועוזרת להיות בתוך הרגע הזה- להיות נוכחת – לא בזכרונות, לא באשמה על מה שלא הספקת ולא בדאגות מהעתיד. את הטיפ הזה אני מיישמת גם כשכבר הגעתי למקום הפגישה המתוכנן ויש לי כמה דקות של שקט באוטו – זה מרגיע אותי ומשפר את מצב הרוח ברגע.

להיות בהווה זו אמנות שניתן לתרגל אותה ואפשר אפילו בכמה דקות ביום..  גם ילדים מאוד אוהבים זאת והם עושים זאת באופן טבעי.. זוכרת כמה זמן היית "מבזבזת" על בהייה חופשית כשהיית ילדה?  אפשר לתרגל גם יחד עם הילדים – בפארק, בגינה, במרפסת הבית – זו פעילות מאוד מרגיעה ונעימה שכיף לחוות אותה יחד.

ישנם תרגילי מודרות לאצבעות שיש שקוראים להם "יוגה לעצלנים" – אלו תרגילים נהדרים שלכל אחד היתרונות המיוחדים לו וניתן לתרגל אותם בישיבה בעזרת כפות הידיים בלבד.  הנה עוד משהו שאפשר לעשות בפקק או בתור לרופא. אלו תרגילים שאני אוהבת ללמד בסדנאות שלי לאמהות עסוקות – כי הן לא דורשות ידע או כושר מיוחד ואפילו לא טייץ או מזרן יוגה.  אפשר למצוא מידע רב על המודרות באינטרנט.

נשימה... כולנו נושמים – השאלה היא האם אנו נושמות נכון? האם אנו נושמות עמוק ומאפשרות לחמצן למלא את הריאות ובית החזה, להגיע עד חלל הבטן ובכך להרגיע ולאזן את הגוף והנפש? זוהי הנשימה הנכונה. לא זו השטחית שלפעמים אנו מוצאות את עצמנו כשנשימתנו נעצרה מבלי ששמנו לב ויש צורך לגמוע נשימה ארוכה במיוחד כאילו כדי לחפות על החסר..  נשימה עמוקה ונכונה יכולה לשנות את מצב הרוח, להציל אותך מהחלטה פזיזה ולא נכונה, לאזן את המוח, לשפר את יכולת הזכרון ואפילו לשפר ולחזק את מערכת החיסון ויכולת הגוף להילחם במחלות.

אז לא לשכוח לנשום אמא יקרה, בכל הזדמנות שחררי את האוויר בנשיפה ואז נשמי עמוק פנימה (רצוי דרך האף) תוך שהבטן מתמלאת ומתעגלת (תני לה לבלוט החוצה) ואז שוב לחזור על כך – הנשימה העמוקה מרגיעה ומשחררת מתח, יכולה לעזור לקרר את המוח והמחשבות ולאפשר לך רגע של רוגע בכל מקום וכמעט בכל זמן..

מתח מתבטא בשרירים תפוסים ולעיתים גם בקשיי הירדמות.  זה יכול להוביל לירידה באיכות השינה והתעוררות עם תחושה שלא ישנו מספיק, עצבנות, אימפולסיביות ועוד.  תרגול הרפיה יכול לשנות את כל זאת בהשקעה צנועה של 5 דקות לפני השינה (ואם תרצו גם יכול להוות תחליף לשנת צהריים ב– 5 דקות בלבד!) 

אז איך מתרגלים ומה זאת הרפיה?  הרפיה זה ההפך מכיווץ.  גוף רפוי זה אומר שרירים משוחררי מתח, מצב שיכול להקל ואף למנוע כאבי גב, צוואר וראש הנובעים ממתח מצטבר. 

נתחיל בכיווץ שרירי כפות הרגליים ונשחרר. נעלה מעלה לפי הסדר – שוקיים, ירכיים, ישבן, בטן, כתפיים, זרועות, כפות ידיים ופנים – נכווץ את השרירים ונשחררם בהתאמה לנשימה (לשאוף - לכווץ, לנשוף - ולשחרר) אפשר לחזור על כך 2-3 פעמים – כמה שתרגישי לנכון.  אח"כ הניחי את הזרועות לצידי הגוף, עיניים עצומות, גוף משוחרר, אל תשכחי לשחרר גם את שרירי הלסת ולנשום עמוק מספר פעמים..

הרפיה פשוטה זו יכולה לשחרר מתח רב מהגוף ומומלצת לתרגול גם לילדים – כך גם הם ילמדו לישון עמוק יותר ויאפשרו לילה שקט לכל בני הבית..

בברכת המשך שבוע רגוע,

סיבל




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו