האם כדאי לתת לילדים דמי חנוכה ? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

האם כדאי לתת לילדים דמי חנוכה ?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 06.12.2015
חג החנוכה הגיע וההורים, הדודים, הסבים והסבתות מתלבטים האם לתת דמי חנוכה לילדים, כמה לתת? מאיזה גיל כדאי? מתנה או כסף? לתת לכולם מתנה שווה?  מיה שטיינהרדט-זיו, עושה לנו סדר וממליצה מה כדאי לעשות...


מאת: מיה שטיינהרדט – זיו בעלת ומנהלת בית הספר להורות ושינה MAMAMAYA ומומחית לשינה ולהורות


האם כדאי לתת לילדים דמי חנוכה ?
 

האם כדאי לתת דמי חנוכה לילדים?

מנהג חלוקת דמי חנוכה הוא מנהג מקסים שהילדים מחכים לו כל השנה. בכל גיל, הכלל הזה תופס ויש את ההתרגשות והציפייה לקבל דבר מה במתנה.

גובה הסכום לדמי חנוכה משתנה בין משפחה למשפחה על פי העדפותיה, היכולת הכלכלית ומספר הילדים. דמי חנוכה הוא מנהג קטן ומשמעותו סימלית, לכן היו מידתיים ואל תגזימו עם מתנות וסכומי כסף גבוהים, שמרו על טוהר ומיוחדות החג.
דמי חנוכה הם רק "בונוס" ולא האישיו של חג החנוכה ולכן מומלץ לתת אותם במקביל להדלקת נרות המשותפת, אכילת סופגניות ושירת שירי החג. 
 
 

 

כסף או מתנה?

התשובה לשאלה האם כדאי כסף או מתנה תלויה בגילו של הילד. לילדים קטנים אין משמעות לכסף ולכן עדיף לתת להם מתנה – משחק, הפעלה, יצירה, בובה, גיבור-על, כדור או בגד. כל דבר ממשי שהילד יכול ליהנות ממנו באותו הרגע. לילדים קטנים קשה לתכנן או להתאפק ולכן מומלץ לתת להם מתנה שמעניינת אותם והיא ברת שימוש עם רגע הפתיחה של האריזה. ילדים בוגרים יעדיפו לקבל מעות – סכום כסף בו הם יוכלו להשקיע, לרכוש, לחסוך, לתכנן ולבחור מה ברצונם לעשות. לילדים בוגרים כבר יש תכניות ארוכות טווח, יכולת לדחות סיפוקים ולהבין שהמתנה בעלת ערך רב, גם אם היא אינה שימושית כרגע. יש כאלה שמחליטים לתת לילדים "דמי חנוכה משולבים" כלומר, גם כסף וגם מתנה, כמובן שזה תלוי במגוון פרמטרים, אך העיקר – להיות מידתיים ולא להפריז.

 

סכום שווה או שונה לכל ילד?

במרבית המשפחות יש ילדים בגילאים שונים וזה מעלה את השאלה האם לתת לכולם מתנה בשווי זהה.

לכך יש שתי אפשרויות:

  • קביעת סכום קבוע – מחליטים על סכום קבוע שיינתן לכל הילדים. לילדים הקטנים נותנים מתנה בסכום X ולילדים הגדולים נותנים כסף באותו סכום.
  • החלטה על מתנה פרוגרסיבית – נותנים לכל ילד סכום אחר בהתאם למדרג שתקבעו. לכך יש אינספור אפשרויות, לדוגמא: לילד בן שנתיים נותנים מתנה בשווי 20 ₪, לילד בן 4 נותנים מתנה בשווי 40 ₪, לילד בן 10 נותנים מתנה בשווי 100 ₪ וכן הלאה.
  • הדרך הראשונה מונעת קנאות מאחר וכל הילדים מקבלים את אותו הסכום או אותה המתנה. הדרך השניה עלולה לייצר השוואות ומדידות, אכזבות ופנקסנות לקראת שנה הבאה. מחקרים מראים ש- 66% מבתי האב בישראל מעניקים דמי חנוכה לילדים כשגובה הסכום מושפע דווקא מגיל הנותן ויכולתו הכלכלית ולא מגילו של מקבל המתנה. אין כאן נכון או לא נכון, כל משפחה חושבת אחרת, העיקר להיות מידתיים ולזכור שדמי חנוכה זה מנהג מקסים ולא המטרה של החג.
 

 

ולסיום - תמנפו את דמי החנוכה להתבוננות משפחתית

 

דמי חנוכה אין משמעותם סכום גבוה או מתנה יקרה, זה יכול להיות מתנה סימלית, פינוק שהילד מאוד אוהב וכל דבר ייחודי אחר. דמי חנוכה זו הזדמנות נפלאה לעצור, להתבונן בבני המשפחה ולחשוב איך להכניס אור ושמחה הביתה. ממה הילד הכי יהנה? מה יגרום לו אושר? וכמובן האם זה עומד בהלימה עם דעתכם ויכולתיכם.
 
שיהיה חג שמח ומלא באור!
 
 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו