כיצד להתמודד עם התקפי זעם של פעוטות? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כיצד להתמודד עם התקפי זעם של פעוטות?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 09.07.2007

גיל שנתיים מכונה גיל המרד גיל המרדנות והעקשנות. הפעוטכבר אינו תינוק. הוא מפתח כישורים מוטורים, הולך, מתקשר עם הסביבה, פעיל ועצמאי.מצד שני הופך הפעוט למרדן, תוקפני נתון למצבי רוח משתנים ובעיקר רוצה לעשות הכללבד.



כיצד להתמודד עם התקפי זעם של פעוטות?

מאת: פזית בלציאנו – נגרין, יועצת חינוכית, מרכז קוביות לגיל הרך ברמת גן


גיל שנתיים מכונה גיל המרד גיל המרדנות והעקשנות. הפעוט כבר אינו תינוק. הוא מפתח כישורים מוטורים, הולך, מתקשר עם הסביבה, פעיל ועצמאי. מצד שני הופך הפעוט למרדן, תוקפני נתון למצבי רוח משתנים ובעיקר רוצה לעשות הכל לבד.

 

מאחר ועדיין קיימים הרבה דברים שאינו מסוגל לבצע לבדו, חש הפעוט פעמים רבות תסכול. הפעוט מתמרד ומסרב בניסיון לרכוש עצמאות ולבחון את גבולות המותר והאסור.

בשלב זה חשוב לתמרן בין הצבת גבולות לבין עידוד תחושות העצמאות אצל הילד. יש לתת לפעוט להתנסות בדברים שהוא מסוגל על מנת לפתח בו את תחושת העצמאות וליצור בו תחושת שליטה על חייו ובמקביל להציב לו גבולות ברורים ועקביים במינון סביר ותוך כדי הפעלת שיקול דעת.

 

פעוטות בשלב זה זקוקים במיוחד לגבולות. הגבולות מאפשרים להם להבין מה מותר ומה אסור ובכך מעניקים תחושת בטחון והגנה וכן מאפשרים להם לחקור בחופשיות את סביבתם ויכולתם. מומלץ לבחור בקפידה כללים הגיוניים ומעטים ככל האפשר ולשמור עליהם בהתמדה. כללים רבים מידי יפחידו את הפעוט ויגרמו לו לחוש שהכול אסור וכולם נגדו.

 

בגיל זה נפוצות התפרצויות זעם. כאשר תסכוליו של הפעוט מגדישים את הסאה הוא עלול לאבד שליטה על גופו, להטיל עצמו על הרצפה, לבכות בכי גדול, לבעוט לכל עבר ולהכות באגרופיו.

 

חשוב להבין כי התקפי הזעם אינם נעשים בכוונה ובמטרה להכעיס, לפחות לא בפעמים הראשונות. התפרצויות הזעם הינם דרכו של הפעוט לבטא את רגשותיו העזים. הפעוט מבוהל בעצמו מהתקפי הזעם ואינו פנוי לשמוע הסברים מפותלים והטפות מוסר.

 

הדרך הטובה ביותר להפחית את התפרצויות הזעם היא להישאר רגועים ולהעביר לפעוט מסר ברור כי אינכם מתמוטטים לנוכח ההתקף. מוטב שתשקפו לו את רגשותיו במשפט אחד קצר וברור: "אתה כועס מאד עכשיו". אל תכעסו או תענישו אותו בשל כך להיפך - הישארו קרובים אליו ואל תשאירו אותו לבדו. החשש הגדול ביותר של הפעוט הוא לאבד את אהבתכם כלפיו ולכן שדרו לו כי אתם שומרים עליו.

 

במקביל חשוב לנסות ולאתר מתי נוטה הפעוט להתפרץ: האם כאשר הוא רעב או עייף? האם בכל פעם שאתם עסוקים בשיחות טלפון? כאשר תלמדו להכיר מבעוד מועד את הסימנים הראשוניים של הגירויים העלולים לגרום להתפרצויות אצל ילדיכם תוכלו לנסות ולמנוע אותם.

 

חשוב לא פחות להמשיך ולדבוק בעמדותיכם ואין לשנות דעה או התנהגות בעקבות התפרצות זעם, גם כאשר הם מתרחשים בפומבי. רק כך ילמד הפעוט כי התקפי הזעם אינם משתלמים ולא כדאי לחזור עליהם.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו