בהריון? מניקה? כדאי שתעיפי מבט בתכשירי הטיפוח שלך. - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

בהריון? מניקה? כדאי שתעיפי מבט בתכשירי הטיפוח שלך.

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 26.10.2012

לפני הכניסה להריון, יש חומרים שאנו יודעות כבר שאיננו צריכות לצרוך כגון, אלכוהול וסיגריות. חלקנו אף עוברות לתזונה "נקייה" יותר עם פחות חומרי שימור וריסוס... אבל רובנו המכריע אינן ניגשות לארון הקוסמטיקה שלנו , וזאת, כי אף אחד לא אמר לנו שיש חומרים שאיננו צריכות לצרוך במהלך ההיריון וההנקה.



מאת: סטולרו קרן , מהנדסת כימיה , בעלת מיזם Cosmetipedia המתמחה במתן פתרונות מדעיים למוצרי קוסמטיקה ותוספי תזונה. 


בהריון? מניקה? כדאי שתעיפי מבט בתכשירי הטיפוח שלך.

 לפני הכניסה להריון, יש חומרים שאנו יודעות כבר שאיננו צריכות לצרוך כגון, אלכוהול וסיגריות. חלקנו אף עוברות לתזונה "נקייה" יותר עם פחות חומרי שימור וריסוס, מפחיתות צריכת מזון מתועש ומגבירות מזון טבעי יותר.. אבל רובנו המכריע אינן ניגשות לארון הקוסמטיקה שלנו, וזאת, כי אף אחד לא אמר לנו שיש חומרים שאיננו צריכות לצרוך במהלך ההיריון וההנקה.

ככל שתעשיית הקוסמטיקה הופכת מתוחכמת ומתקדמת יותר, אנו חשופות יותר ויותר לחומרים אשר ממריחה טופיקלית נספגים לתוך מחזור הדם ועלולים להיות לא בטוחים לצריכה במהלך הריון והנקה.

האמת היא שקשה מאוד לדעת אילו מוצרי קוסמטיקה בטוחים עבורנו בתקופת ההיריון  ואפילו בחירה בקרמים "טבעיים" אינה פוטרת אותנו מסימני השאלה שכן יש שמנים אתרים רבים האסורים לשימוש במהלך ההיריון בתוך תכשירי הקוסמטיקה ה"טבעיים".

אם כן, אם את חובבת קוסמטיקה (כמו רובנו המכריע של הנשים) ומשתמשת בקרם יום, קרם לילה, קרם עיניים, תכשירי אנטי אייג'ינג וסרומים למיניהם ... ככל הנראה יש ברשותך תכשירים שעלייך לבדוק.

בכתבה זו אגע במספר חומרים נפוצים הידועים כלא בטוחים לשימוש אשר יש להימנע מהם במהלך ההיריון וההנקה .

1. retinoids -  נגזרות של ויטמין a. חומרים אלו  בעלי יכולת זירוז ו"תיקון" חלוקת התאים בעור . הם יכולים לשפר מראה של קמטים וקמטוטים, להפחית ולטפל בפצעי אקנה ובצלקות שטוחות, להחזיר זוהר לעור ועוד. (1)

לצערנו , כשמדובר בהריון , רצוי לא להשתמש בחומרים אלו. מחקרים מצאו קשר בין רמות גבוהות של ויטמין a בגוף לבין פגיעה ביילוד .(3,2) כמובן שרמות גבוהות בגוף לא יגיעו בקלות מתכשיר הקוסמטיקה שלך וההוראה לא להיחשף לחומרים אלו במהלך ההיריון ננקטת מטעמי זהירות.

 

כיצד הרטינואידים מופיעים ברשימת הרכיבים?

differin (adapelene), retin-a, renova (tretinoin), retinoic acid, retinol, retinyl linoleate, retinyl palmitate, tazorac and avage (tazarotene)

 

2. salicylic acid - חומצה עדינה המשמשת בעיקר לטיפול באקנה ועודף שומן בעור הפנים. היא מסיסה בשמן ובעלת יכולת לחדור לעומק הנקבוביות ולסלק עודפי שומן מהעור. בנוסף לכך, בשל המבנה הכימי שלה (ממשפחת האספירין) החומצה הזו גם בעלת יכולת הרגעה לעור והיא אנטי דלקתית. נגזרת של חומצה זו , חומצה בטא הידרוקסית, גם משמשת לחידוש עור הפנים בטיפולי פילינג למיניהם.

למרות כל זאת, חומצה זו מאוד לא מומלצת לשימוש במהלך ההריון.

מינון גבוה של חומצה זו נמצא קשור ליצירת פגמים בוולד וסיבוכי הריון.(4)

גם במקרה זה, איסור השימוש בחומצה זו הוא על מנת לנקוט אמצעי זהירות מרביים.

 

כיצד חומצה זו מופיעה ברשימת הרכיבים?

salicylic acid' beta hydroxy acid, bha.

 

3. hydroquinone-  חומר בעל יכולת הבהרת עור. הוא פועל על הפחתת ייצור המלנין בעור ועל ידי כך לאורך זמן , יכול להבהיר כתמי עור ונמשים באופן משמעותי.

נמכר ב 2% בבתי המרקחת ואחוזים גבוהים יותר עם מרשם רופא.

ניתן למצוא אותו בעיקר בקרמים להבהרת עור הידיים והפנים .

השימוש בחומר זה נאסר בשל אחוז הספיגה הגבוה שלו , ותופעות הלוואי הנפוצות, ביניהן קונטקט דרמטיטיס, אלרגיות, אדמומיות ועוד.. גם ללא הריון. גם במקרה זה האיסור נובע מאותה הגישה של :עדיף להיזהר מאשר להצטער.(5)

 

תוכלי למצוא אותו ברשימת הרכיבים בשמו בלבד:hydroquinone.

 

אם נכון להיום הינך בהריון ומשתמשת בחומרים אלו טופיקלית (ע"י מריחה על העור) אנא אל תלחצי פשוט הפסיקי שימוש באופן מיידי. עדיין לא נמצאו הוכחות חותכות שחומרים אלו בריכוז נמוך ובמריחה טופיקלית בעלי יכולת לפגוע ביילוד באופן דומה לצריכה אוראלית. ההמלצה להימנע מחומרים אלו הינה בעיקר על מנת לנקוט את אמצעי הזהירות הראויים.

מרבית התכשירים שנמצאים בשוק , בטוחים בסופו של דבר לשימוש במהלך ההריון. המודעות והזהירות חשובה ולכן אם יש לך ספקות או הינך מעוניינת ללמוד יותר על הנושא , בעיקר בנוגע לשגרת הטיפוח שלך, מומלץ לפנות לרופא העור שלך להתייעצות.

 

מקורות מדעיים:

1. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22798973

2. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20635824

3. http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/tera.1057/abstract

 

4.http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/bdrb.10002/abstract?systemmessage=wiley+online+library+will+be+disrupted+on+27+october+from+10%3a00-12%3a00+bst+%2805%3a00-07%3a00+edt%29+for+essential+maintenance&userisauthenticated=false&deniedaccesscustomisedmessage=

5. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21954516

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו