שינה, טקסים, שעון חורף ומה שביניהם - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

שינה, טקסים, שעון חורף ומה שביניהם

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 07.11.2013

לפעמים נדמה, שאנחנו עובדים קשה מאוד בשביל לתכנון את כל היום, שמירה על לו"ז קבוע וצפוי מראש + טקס שינה יעשו את ההבדל בין לילה רצוף יקיצות ללילה רצוף חלומות.



מאת: מירי לוי מתוך הבלוג: "מיומנה של אמא לשניים"


שינה, טקסים, שעון חורף ומה שביניהם
לפעמים נדמה, שאנחנו עובדים קשה מאוד בשביל לתכנון את כל היום, ככה שנצליח לישון כמו שצריך בלילה. באמת שלא צריך להשתגע, שמירה על לו"ז קבוע וצפוי מראש + טקס שינה יעשו את ההבדל בין לילה רצוף יקיצות ללילה רצוף חלומות.
 

אז מה הוא בעצם טקס שינה?

טקס שינה הוא שם כללי למספר פעולות המבשרות לאט לאט את סופו של היום ואת העובדה שהגיע זמן ללכת לישון.
אל תשכחו, שבזמן שלנו המבוגרים "סוף סוף הגיע הלילה" - בשביל הקטנים שלנו "נגמר היום".
 
מה בעצם קורה שם:
 
1. משחק רגוע- כדי להכניס את הילד לאווירה רגועה ונינוחה אפשר לשחק במשחק רגוע כמו הרכבת פאזלים, לגו, וכו'. ככל שהילד גדול יותר ניתן לשלב כמה דקות שיחה.
 
2. אמבטיה- זה הזמן לתת לאבות להיות שותפים בטקס השינה- האמבטיה יכולה להיות הזדמנות להקדיש זמן מיוחד לילד. אין צורך למהר באמבטיה אך במידה וילדכם לא אוהב אמבטיה מומלץ לעשות אמבטיה מהירה בלי משחקים מיותרים.
 
3. במידה ואתם מקלחים את הילדים במהלך היום ולא קרוב לשעת ההשכבה- ממליצה שהטקס יכלול שטיפת פנים וידיים, צחצוח שיניים. מומלץ להתחיל לצחצח שיניים כבר מהשן הראשונה כך שהתינוק ילמד שזה חלק מטקס השינה.
 
4. להקשיב לילד- בזמן טקס השינה יש לכם הזדמנות לבלות זמן איכות ולהקשיב לילדכם, איך עבר עליו היום, ממה הוא נהנה במהלך היום וכו'.
 
5. להיפרד מהסביבה- תינוקות וילדים רבים נהנים לאחל לכל בני המשפחה, לצעצועים אהובים וחפצים אחרים, לילה טוב לפני השינה. שמרו על אווירה רגועה, חשוב שהאיחולים לא יהפכו להיות קולניים.
 
6. ספר לפני השינה- במידה ואתם אוהבים להקריא סיפור לפני השינה, מומלץ להושיב את ילדכם על הברכיים או לשבת סמוך אליו ולהקריא סיפור. קריאת ספר עוזרת לילדים לרכוש מילים חדשות. במידה ואתם לא מתחברים לסיפור לפני השינה, אל תעשו זאת. 
 
7. שיר ערש- שירי ערש עוזרים לתינוק ולילד להבין שלאחר השיר הם נכנסים למיטה. ילדים נהנים  לשמוע את הקול שלכם, ואת המנגינה הרכה, שמרגיעה אותם. ניתן לשלב שיר ערש לאחר הסיפור או אחרי ההלבשה ו/או הבקבוק. 
 
8. עיסוי תינוקות-יש תינוקות שנהנים מעיסוי נעים ומרגיע לפני השינה. במידה וילדכם לא נהנה מהעיסוי ובוכה מומלץ לוותר על העיסוי.
 
9. לנגן מוסיקה- ניתן להפעיל מוסיקה רגועה בזמן שהותכם בחדר, בזמן ההלבשה, החתלה, אכילת בקבוק וכו'. אך מומלץ להפסיק את המוסיקה כשאתם מקריאים ספר ושרים את שיר הערש לפני השינה, כך שהילד לא יתרגל למוסיקה כל פעם שהוא מתעורר במהלך הלילה.
 
על מה חשוב להקפיד:
1.תהנו מהתהליך זהו זמן רק שלכם בשקט ברוגע 
2.הקפידו על שעה וסדר ארועים קבוע , תינוקות וילדים שואבים הרבה ביטחון משיגרה 
3.במידה וניתן הקפידו שגם אבא וגם אימא יהיו חלק מטקס השינה.
 

מה קורה שמחליפים את השעון?

 
שינוי הדרגתי בסדר יום
 
רצוי לשנות בהדרגה את סדר היום של התינוק בכדי למנוע שינוי פתאומי, וכדי לאפשר לילד הסתגלות הדרגתית. מומלץ להזיז בהדרגה את שעת ההשכבה במהלך היום ובהשכבה של הלילה.
 
טיפים לביצוע
 
כל 3 לילות אחרו את שעת ההשכבה בכרבע שעה. במידה וקיים קושי לאחר את שעת ההשכבה בכרבע שעה, השכיבו את ילדכם באיחור של 5 דקות וכל יומיים תאחרו את זמן ההשכבה עד שתגיעו לשעה המיועדת.
 

יקיצות מוקדמות של בוקר

 
סביר להניח כי בעקבות הזזת השעון וסדר היום, תתכן יקיצה מוקדמת של ילדכם. מומלץ להיכנס לחדר הילד רק כשהוא מתחיל לבכות ולא כשהוא מתעורר.
 

טיפים לביצוע

 
כנסו לחדרו של הילד רק כשהוא מתחיל לבכות ולא ברגע שהוא מתעורר. לאחר הכניסה לחדר, לטפו אותו ועזרו לו להירגע. לאחר כחמש- עשר דקות הוציאו אותו מהמיטה. במהלך כל 3 בקרים הוציאו את הילד באיחור של עשר דקות. המשיכו כך עד שתגיעו לשעה בה ילדכם היה רגיל להתעורר לפני הזזת המחוגים. 
 

שינה במהלך היום

 
ייתכן ובימים הראשונים לאחר החלפת שעון החורף, ילדכם לא ישן בשעות היום כמו שהיה רגיל ובמקביל ישן שינה ארוכה יותר כמו בעבר.
 

טיפים לביצוע

במהלך היום השכיבו את ילדכם לישון בזמנים, שהיה רגיל אליהם לפני המעבר לשעון חורף. במידה וילדכם מתעורר לאחר תנומה קצרה, עזרו לו להירדם חזרה בכל דרך אפשרית. ניתן לשבת בחדר של ילדכם וברגע שאתם רואים שהוא מתעורר ולזוז במיטתו, טפחו עליו או לטפו אותו מעט. יש ילדים שמגע ידכם על פניהם ירגיע אותם ויחזיר אותם לשינה. במידה ולא הצלחתם להחזירו לשינה, הקפידו להשכיב אותו שוב ברגע שהוא מראה סימני עייפות, גם אם זה לא השעה שהוא רגיל להירדם.
 
 
עם כל הבאלגן זה , הסירו דאגה אחת מליבכם. לפמפרס אקטיב בייבי החדש יש את שכבת הספיגה הכפולה, ארוכה יותר מתמיד וסופגת נוזלים מהר יותר, ללילה יבש עד 12 שעות.
שכבת הספיגה המשופרת, ארוכה יותר ולכן בעלת שטח ספיגה רחב יותר, המאפשר לחיתול לספוג כמות גדולה יותר של נוזלים במהירות גדולה יותר מבעבר
 
 
לילה טוב וחורף מכורבל, 
 
מירי
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו