איך לשמור שבן הזוג לא יגדל כרס הריונית - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך לשמור שבן הזוג לא יגדל כרס הריונית אחרי הלידה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 30.05.2014

איך בן הזוג יכול לעזור לך ולעצמו, לשמור על תזונה בריאה בבית גם בתקופה שאנחנו הכי מתפתים לאכול ג'אנק פוד...



מאת: הגר שפר, ד"ר לנטורופתיה, מנהלת אתר הדיאטות www.eatgood.co.il


איך לשמור שבן הזוג לא יגדל כרס הריונית אחרי הלידה
אנחנו כבר יודעות, שתקופת ההריון ולאחר הלידה היא תקופה מלאה בהורמונים, תאבון וחשקים למאכלים מגוונים ולעיתים מוזרים ומה שבטוח- לא תקופה מתאימה לדיאטת כאסח. לא משנה אם אנחנו מתנחמות בטעות, שאנחנו אוכלות בשביל שניים או שהעייפות הטבעית גוברת על כח הרצון לשמור על מסגרת- מה שמצחיק הוא, שלצד הבטן שתופחת לנו באופן טבעי עם העובר בפנים, נתקלים במקרים רבים בהם בן הזוג מגדל כרס מקבילה לתפארת. חלק מהתאוריות מדברות על הזדהות אבל בינינו, בדרך כלל מדובר בהרגלי האכילה שמשתנים לנו בבית. למי יש כח לאכול סלט כשממש בא לנו שווארמה ב-12 בלילה והוא מצטרף לחגיגות שלנו...
 
אז כדי לשמור עליהם מהכרס (לנו יוצא תינוק בסוף והם נשארים עם זה הרבה זמן אחרי...) ועלינו מתזונה לקוייה שאף תגרום לנו לצרבות וצרות אחרות- קיבצתי עבורכן כמה טיפים שכדאי לבקש מבן הזוג לעזור בהם. אנחנו עייפות אחרי לידה, עם תפרים, לילות ללא שינה ותענוגות אחרים- זה המעט שהם יכולים לעשות...
הטיפים מתייחסים להתנהלות של אחרי הלידה אך כמובן שהם נכונים גם לתקופת ההריון:
 

1. להתחיל את היום בארוחת בוקר

אז נכון, שעם תינוק חדש בבית, היום והלילה מטשטשים אבל לאחר הימים הראשונים המרגשים והמבלבלים, בנייה של סדר יום קבוע ומובנה יעזור גם לכם וגם לתינוק. אחד הדברים שחשוב מאד לנעוץ בסדר היום הוא- ארוחת בוקר. ארוחת בוקר מגבירה את קצב החילוף החומרים ותורמת להרזיה. כמובן כל עוד מדובר ביוגורט או בפרוסת לחם קל ולא בקרואסון חמאה. גם קפה על בסיס חלב יכול לשמש כארוחת בוקר זריזה ויעילה, אז אתם יכולים להיות מפנקים במיוחד ולהגיש לה אותו למיטה...
 

2. לאכול בזמן ההנקה משהו קטן ומזין

 הזכר לה לאכול משהו קטן בזמן ההנקה ואפילו הגש לה בעצמך משהו קטן בריא ומפנק. הנקה, היא מה לעשות, פעולה שעדיין נשלטת על ידי המין הנשי ואתם תוכלו לסייע בדרך זו,  זה מונע את ההתנפלות על המתוקים והמשמינים לאחר מכן, מכיוון שההנקה מייצרת רעב חזק מאד, בעיקר בחודשים הראשונים בהם היא ארוכה יותר.
 חשוב שהיא תשתה כוס גדולה של מים ותאכל פרי או חטיף אנרגיה. לכן, צייד את הבית בפירות וחטיפי אנרגיה בריאים ואם אתה בסביבה הגש לה משהו בריא וקטן, זה ממש יעזור.
גם אם בת הזוג לא מניקה אך אוהבת לנשנש שטויות מדי פעם עם האורחים שמגיעים בתדירות גבוהה יותר או בין החתלה להאכלה כדי לשמור על ערנות יחסית- גם אז, עדיף שיהיו בהישג יד פירות וחטיפים בריאים במקום חטיפים מעובדים ועתירי קלוריות.
 

3. אל תכניסו אויבים הביתה

השילוב בין העייפות, הרעב מההנקה, החרדות הקטנות של ההתחלה והיאוש מהגוף שהשתנה לעיתים דוחפות את הנשים שלכם לאכול יותר מתוקים ולהתנחם באוכל מפנק ומשמין. אם אתה רוצה לעזור באמת, אל תכניס "אויבים" שכאלה הביתה. גם אם אתה הרוס על ממתקים,או פיצוחים, יש לך מספיק שעות ביום שאתה לא בבית ויכול לאכול שטויות שכאלה מבלי לגרות את בת הזוג שלך. גם אם לפני ההיריון זה לא הפריע לה וכוח הרצון שלה עזר לה להתאפק, עכשיו הוא לא כל-כך חזק והעייפות ונפילות האנרגיה גוברות על כוח הרצון אז לא כדאי לאתגר אותו. 
    

4. הזמינו הביתה אוכל בריא ומפנק

אני בטוחה, שבישול ביתי פחות פופלארי בבית שלכם כרגע, אז בהחלט אפשר להזמין אוכל הביתה, אבל כדאי לוותר על הזמנה של פיצות, נודלס ופסטה ובמקומם להזמין אוכל בריא ומזין.
אני מאמינה, שאשתך מאד התגעגעה לסושי בזמן ההריון וזאת אפשרות מצויינת לארוחה. בעיקר אם אתם נמנעים מציפוי טמפורה, פנקו או שומשום, אוכלים סושי עם דג וירקות ולא מטביעים אותו בטריאקי או ספייסי מיונז. אפשר גם להזמין טורטיה עם חזה עוף מאחת הרשתות, צ'יקן סטייק או סקיני בורגר בלחמנייה ( בלי צ'יפס כמובן ) או סלט מפנק עם עוף או טונה מאחד מבתי הקפה.
 

5. תחתוך סלט

אתה לא שף בפוטנציה ובקושי יודע להכין חביתה? לא נורא. בשביל לחתוך סלט אין צורך בכשרון מיוחד. ירקות הם מרכיב חשוב בתזונה בריאה וסלט ירקות גדול משביע ועוזר לשמור על ארוחה מאוזנת ומזינה ולמנוע קלוריות מיותרות ולכן גם תורם לירידה במשקל. ירקות הם מקור נפלא לוויטמינים ומינרלים והם עוזרים לגוף לחזור לעצמו. אבל, רוב הנשים, גם אלו שממש אוהבות סלט לרוב מתעצלות לעמוד ולהכין אותו, בעיקר בשעות הערב כשהן גם ככה עייפות. לכן, דרך נפלאה לפנק אותה ולהכין לשניכם ארוחת ערב מצטיינת הא לחתוך סלט עם הרבה ירקות, להוסיף לארוחה איזה חלבון משביע כמו: גבינה, ביצים, טונה, טופו או רצועות עוף. חשוב לא להגזים עם הרוטב, בכל כף של שמן זית יש כ-100 קלוריות. אז לא יותר מכף אחת לשניכם ואפשר ולגוון והחליף את השמן בטחינה או באבוקדו. ישנם בשוק מגוון מוצרים שעוזרים לחתוך סלט קצוץ בקלות ובכמה דקות, שווה לנסות.
 

6. מים, מים, מים

שתיית מים היא מרכיב חשוב בתהליך. השתייה חשובה להנקה, אך גם תורמת לירידה במשקל ולשיפור מראה העור. לעומת זאת, שתייה ממותקת מוסיפה קלוריות מיותרות, שלא באמת מזינות או משביעות ולכן כדאי לא להכניס שתיה ממותקת הביתה. אם אשתך לא אוהבת לשתות מים אפשר להכין מים בטעמים. לקחת בקבוק מים גדול ולהכניס לתוכו: נענע, לימונית, פלחי לימון, פלחי תפוז או תמצית של תה צמחים וליהנות משתיה מרווה ללא קלוריות מיותרות.
 

7. לזוז

זה לא סוד, שכדי לעצב את הגוף מחדש, לחזק את השרירים שהתרפו ולשפר את מאזן הקלוריות ואת מראה העור כדאי לעשות פעילות גופנית. אבל, לרוב הנשים זאת אחת המשימות המאתגרות ביותר. לעיתים אנחנו צריכות עזרה להזיז את עצמנו ולחזור ולעשות פעילות גופנית. לכן, לאחר שאשתך קיבלה אישור מרופא הנשים שלה לחזור ולהתעמל, תציע לה לצאת להליכה משותפת עם העגלה. גם בימי הקיץ החמים, בערב או בשעות הבוקר המוקדמות, נעים לצעוד. אם תארח לה חברה, יהיה לה יותר קל לחזור לפעילות. אם זה אפשרי מבחינת זמן ותקציב אפשר כמובן גם להירשם למועדון כושר, סטודיו לנשים או לאימוני פרטיים עם מאמן כושר. תעזור לה למצוא את האימון המתאים לה, תפנק אותה בנעלי התעמלות חדשות או חולצת DRY FIT מהממת ותעזור לה למצוא זמן לזה. זה יתרום הרבה מעבר לשריפת קלוריות, בעיקר למצב רוח להשתפר וזה הכי חשוב מהכל.
 

   8. גם אתה צריך להכנס לעניין!

חזרתם הביתה בידיים מלאות, עם תינוק חדש ומתוק וגם אם אתה פחות מעורב בטיפול בו, אתה בטח גם קצת מותש מהבכי שלו בלילה כל כמה שעות וגם אתה מועד לפורענות ועלייה במשקל. שינוי הרגלי האכילה לבריאים יותר, יעזרו לשניכם לשמור על משקל תקין, על חיוניות גבוהה יותר ויקנו לילדכם חינוך תזונתי טוב יותר.
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו