הריון אחרי גיל 35 - בעד ונגד - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הריון אחרי גיל 35 - בעד ונגד

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 04.11.2009

לא מזמן פורסם מאמר לפיו מומחים מחו"ל טוענים כי הריון מעל גיל 35 מועד יותר לסיבוכים, ושאצל נשים הפונות להפריות מלאכותיות בגיל מאוחר יש סיכוי רב יותר לסיבוכים הנובעים מהריונות מרובי עוברים. המאמר הציג גישה גורפת של הרופאים המתנגדים להריון מאוחר. במאמר הבא נסקור על מה המהומה, נברר מה קורה עם הגברים  ונשתדל לספק לפחות תשובה אחת סבירה לדילמה - "הריון בגיל מתקדם, כן או לא?"



הריון אחרי גיל 35 - בעד ונגד

הריון עד 35 או קריירה

במאמר נטען כי רצונן של נשים להתבסס מבחינת קריירה לפני שהן מביאות ילד לעולם הוא אחד הגורמים לדחייה של גיל הכניסה להריון. שיקול זה עורר סערה. חלק זעמו על המסרים הכפולים שמקבלות נשים היום בחברה - מצד אחד להקדים בקריירה ובכך כביכול להיות שוויונית לגבר, ומאידך, החברה לא מפסיקה לצלצל באותו שעון ביולוגי, ובכך מביאה לידי קיפוח בהתקדמות המקצועית של האם. חלק מהתגובות כינו נשים שבוחרות להתקדם בקריירה "אנוכיות" ויש שטענו בדיוק ההיפך, נשים שבוחרות להתייצב מבחינה כלכלית מעניקות בסיס כלכלי יציב לילד שלהן וזהו אחד המעשים, לטענתן הכי פחות אנוכיים שיש, שהרי ברור שאימא מסודרת כלכלית בת 40 יכולה לספק את צרכיו הכלכליים של ילדה טוב יותר מאימא בת עשרים.  מהצד השני ניצבים אלו הטוענים  כי המשאבים היחידים שצריך להיות בשפע להורים הינם: אהבה, סבלנות וכוח.

 

הריון אחרי 35 ללא בן זוג

הטענה לפיה נשים מחכות לבן הזוג המתאים על מנת ללדת ילדים גרפה תגובות  קשות לשני הכיוונים. מחד, נטען כי זה שיקול שגוי, ומאידך, נטען כי נשים שמוכנות להתפשר על כך ולנגד עיניהן רואות רק את האימהות ולא את מערכת היחסים אליה יביאו את הילד טועות טעות מרה, שהרי אין טעם להביא תינוקות לזוגיות לא יציבה המועדת לכישלון.

 

הריון אחרי 35 - בשלות מנטאלית ופיזית

לבשלות המנטאלית שבהריון אחרי גיל 35 ניתן גם מקום בסיבות לפיהן נשים מעדיפת ללדת בגיל מאוחר יותר. מעבר לשיקולים שהוזכרו לעיל של איכות חיים והתייצבות כלכלית ומעמדית ישנה גם תפיסה לפיה אימא מבוגרת יותר, בשלה יותר לגידול ילדים.

מוטיב גיל הבלות והניסיון הופך את אלו שהפכו לאימהות בגיל מבוגר יחסית, לאימהות שלוות רגועות ומאושרות יותר. מצדו השני של המתרס הוצגו תגובות לפיהן הריון בגיל מבוגר מורכב יותר מבחינה פיזית לאישה ההרה.

המאמר חשף טענת רופאים שכושר הפוריות של האישה מתחיל לרדת הרבה לפני גיל 35 אלא כבר אחרי גיל 25  וכן לגבר שאיכות הזרע שלו יורדת במהלך השנים. כמו כן, דובר על הקושי  בתפקוד הפיזי והאנרגיה הרבה שצורכים ילדים, או במילים אחרות, קל יותר לרדוף אחרי כדור כשאת אימא בת 26 מאשר בת 46. כשמנגד נשמעו טענות שניתן לחוש צעירה בת 40 וזקנה ועייפה בגיל 20.

 

טובת הילדים

טענות נוספות נשמעו מפי הילדים שהוריהם ילדו אותם בגילאים מאוחרים. ילדים שנולדו מאוחר סיפרו על הקושי של היות מתבגר לאימא ואבא מבוגרים. חלק דיברו על אלמנט הבושה בכך שהוריהם נראים מבוגרים.

 

התשובה לדילמה

הנושא על הריון אחרי  35  מעורר סערה רבה. עולות בו דילמות לגבי טובת האם וטובת הילד, לגבי בחירות וסדרי עדיפויות, ובעיקר, שאלות לגבי שוויון זכויות והזדמנויות וזכות האישה על גופה. המסקנה העולה מן התגובות למאמר היא שכל אישה תעשה את הבחירה שלה בהתאם לשיקולים שלה ושכל התשובות נכונות! מהתגובות עולה כי לכל בחירה יש את המחיר שלה והעיקר היא ללדת ילדים בריאים ומאושרים ולהיות אישה בריאה ומאושרת.  




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו