חלומות בהריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

חלומות בהריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 28.10.2010

בתקופת ההריון המערכת הביולוגית והמערכת הפסיכולוגית של האשה עוברות שינויים הורומונליים ולכן יש להן השפעה רבה על תפקוד הנפש. אם את חולמת בהריון חלומות מפחידים, אל תיבהלי מזה. זה המסלול שמאפשר לך להמשיך לישון בשקט, וכל הפחדים מעובדים דרך החלום.



מאת: יעל סנדלר


חלומות בהריון

בתקופת ההריון המערכת הביולוגית והמערכת הפסיכולוגית של האשה עוברות שינויים הורומונליים ולכן יש להן השפעה רבה על תפקוד הנפש.

החלום, כידוע, הוא אחד המנגנונים של הלא-מודע. על פי התיאוריה הפרוידיאנית, ככל שההגנות נחלשות, נחלשת גם הצנזורה על החלום, והתוכן הסמוי הופך לגלוי יותר. מחקרים רבים מצביעים על כך שחלומות שהתכנים שלהם לא נעימים, משקפים, באופן טבעי, את החרדות והפחדים של הנשים ההרות.

האם החלומות שלי יתגשמו?

נשים מבטאות בחלומות בהריון פחדים שהן מרגישות שבחיי היום יום הן אינן יכולות לשתף בהן את הסביבה או לחלוק בהן מפחד מה יחשבו עליהן אם חולמות על דברים כל כך מפחידים. אבל אתן יכולות להירגע. אם אתן חולמות חלומות מפחידים בזמן ההיריון יש לנו אפילו בשורה טובה לבשר לכן – אבל רגע לפני שתקראו את ההמשך, זה הזמן להכין לעצמכן ליד המיטה בלוק ועט, על מנת שתוכלו לכתוב את החלומות הבאים בלי פחד.

הפחדים בהריון הם דבר מאוד טבעי. החלומות מסייעים לעבור את תקופת ההיריון ולא להתעורר באמצע הלילה מסיוטים. אם את חולמת בהריון חלומות מפחידים, אל תיבהלי מזה. זה המסלול שמאפשר לך להמשיך לישון בשקט, וכל הפחדים מעובדים דרך החלום, אומר ד"ר ירון זיו, ד"ר לפסיכולוגיה קלינית, פסיכותרפיסט מטפל זוגי ומשפחתי, מנהל מרכז "מעוף", להתפתחות אישית. ד"ר זיו אומר שחלומות תמיד מייצגים פחדים או משאלות, שאדם לא מעיז בזמן הערות לחשוב עליהם. למשל: אישה לא תלך באופן רגיל לספר על פחדים לחברותיה. היא לא תספר שהיא פוחדת שייולד לה ילד עם מום או ילד עם תסמונת דאון. אלו פחדים קלאסיים של נשים בהריון. החלומות הם מעבדי תמלילים של הפחדים. מחקר ידוע שנעשה אצל נשים עם דיכאון לאחר לידה, שחלמו חלומות של פחדים וחששות, עיבדו בחלומות את החששות והפחדים, ובמציאות לא הופיעה אצלן תחושה של דיכאון לאחר לידה.

חלומות של נשים בהריון, כך מתברר ממחקרים שבדקו את הנושא, מופיעים בעיקר בטרימסטר האחרון.

מוטיבים חוזרים בחלומות של נשים בהריון

חלומות של נשים בהריון מכילים מספר מוטיבים חוזרים:

§                דגים: בקבלה היהודית, הדגים הם סמל לפוריות האישה. הדג שוחה במים כמו שהעובר שוחה ברחם. חלומות על דגים נפוצים בשלבי ההריון הראשונים אצל שני בני הזוג.

 

§                הרחבה / שינויים / שיפוצים בבית: הבית משול לגוף הפיזי, והשיפוצים שנעשים בבית בחלום משולים להסתגלות הגוף הפיזי של החולמת לעובר הגדל בתוכה. העובר גדל והרחם מתרחב, כך גם הבית משתנה בחלום. חלומות על הרחבת הבית נפוצים בעיקר מהשליש השני של ההריון.

 

§                מפלצות: חלומות בזמן הריון מלווים בשינויים הורמונליים בגופה של החולמת, ולכן הם מעלים פעמים רבות פחדים וחששות שיוצאים מפרופורציה בעת החלום.  חלומות על לידת מפלצת או חיה במקום תינוק אנושי, מסמלים את הדאגה האימהית לעובר ואיתה הפחדים הנוגעים להישרדותו. חלומות מן הסוג הזה נפוצים בעיקר בשליש השלישי של ההריון, בשלב הקינון שבו האם מכינה את הקרקע ללידת התינוק.

 

חלומות על פחדים מההורות

יש פחד גדול לנשים שזה להן הריון ראשון, הפחד מהורות ומאחריות להביא ייצור חדש לעולם. והפחד ממהלך שהוא בלתי הפיך. ההיריון הראשון מלווה בדרך כלל בהרבה פחדים: איך אני אתמודד עם הדאגה לעוד יצור. אי ודאות האם אני אהיה אמא טובה? נשים החולמות חלומות אלה פוחדות שלא ילדו ילד רגיל. שהילד יהיה מעוות, שהבדיקות לא יהיו טובות או שמשהו ישתבש.

עוד חלום אופייני לנשים בהריון הוא חלום שבו נולד לאישה ההריונית תינוק עם שני ראשים. כל הפחדים של הנשים שחולמות חלומות אלה מבטאים פחדים מפני עיוותים שיכולים להיות לתינוקות שיצאו החוצה לאוויר העולם, קשורים לפחדים מהלידה. עיוות כזה הוא אחד הפחדים הכי חזקים אשר בנויי על סיפורי מיתולוגיה יוונית. 

חלומות אלה מופיעים גם לפני  ההריון, כאשר מדברים על הרעיון של ההריון. או אז החלום מהווה את החשש: האם זה נכון להיכנס להריון כרגע? מה תהייה המשמעות של כניסה להריון לגבי הזוגיות למשל?

כאשר נשים חולמות שהן לא בהריון או שההיריון שלהן נפסק או נעצר, אחד הביטויים במציאות היא האם ההיריון בא ממקום של בחירה או בא לספק דבר אחר, כמו למשל בריחה מבעיות זוגיות. זהו אחד החלומות האופייניים לזוג שמביא ילדים לעולם מתוך מחשבה שילד אולי יפתור להם את הבעיות הזוגיות. במקרה זה, על פי פרויד, יש שלב של רסיסי חלום וסובלימציה (עידון). החולמת ההריונית לא תחלום בצורה ישירה שהיא יולדת תינוק מת למשל, או שהיא יולדת תינוק מפלצת, אלא היא תחלום על חתול או כלב, על חתול נדרס או אגרטל יקר שהיא שוברת, והיא אחראית לשבירתו, ויש לה רגשות אשם. חלום כזה מבטא את החשש שהיא לא תוכל לקחת את האחריות הזאת על גידול הילד.

חלום נוסף נפוץ הוא החלום שכשנולד תינוק האם שומטת אותו מידיה, והיא לא מצליחה להחזיק אותו, או שהיא מסיטה לרגע את המבט והתינוק נעלם. חלומות אלה מבטאים פחד אדיר מכובד האחריות של האימהות.  

חלומות על פחדים מההריון

חלומות נוספים, אומר ד"ר זיו, הם חלומות הקשורים לפחדים מן ההיריון עצמו.

למשל חלום על תינוק שיוצא דרך הבטן ולא דרך תעלת הלידה, הוא חלום אופייני לנשים שיש להן היסטוריה של ניתוח קיסרי. זהו חלום שטבעי שהן תחלומנה. החלום מבטא את החשש הטבעי מפני לידה. איך יצא ראש התינוק? איך הלידה עצמה תעבור? נשים שומעות מנשים אחרות הרבה על קושי בלידה: על לידה קשה, לידת אפידורל, והחלום מאפשר לפתור את הפחד עצמו.

חלום על הריון כשאינך בהריון

לכל החלומות של הנשים ההרות שחולמות שהן יולדות, מתווספים גם חלומות של נשים שאינן בהריון אשר חולמות חלומות הקשורים בהריון ולידה. כאשר אישה שאינה הרה חולמת חלום כזה, אומר ד"ר זיו, מדובר בלידה של חלקים מתוך עצמן, חלקים של האני, של התפתחות אישית וצמיחה וגדילה והחלום מבטא משאלה.

ד"ר זיו מבקש להזכיר כי חלומות הם כלי אדיר להכיר את עצמנו. מאוד חשוב שתהיו ערות לכך. הוא ממליץ לשים ליד המיטה מחברת ועט, ולרשום את החלומות שלכן, ואת התחושה שלכן ואת ההרגשות שלכן – מה הרגשתן כשהתעוררתן מן החלום.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו