מה מותר ומה אסור! בהריון... - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מה מותר ומה אסור! בהריון...

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 28.03.2011

דווקא עכשיו כשהסתיים לו חג החירות אני רוצה לציין את רשימת האיסורים הבלתי נלאים שאנשים טורחים להזכיר לנו בתקופת ההירון – בבחינת עשה ואל תעשה וקודש תורה. ממש אנשים תמיד אומרים לה...ואומרים לה..ואומרים גם לו... שיגיד לה...



מאת: ריקי לוי דינר, מאמנת אישית וזוגית מנחת סדנאות לאחר לידה


מה מותר ומה אסור! בהריון...

תשעת חודשי ההריון עברו עליי כמו בשיר של נינט – "אנשים אומרים תמיד לה, אנשים תמיד רומזים לה, מה נכון מה לא נכון, תעשי ותלכי תלמדי . .. ". או.קי. אולי לא דייקתי במילות השיר ו/או כתבתי אותן בסדר הנכון אבל הכוונה מובנת. דווקא עכשיו כשהסתיים לו חג החירות אני רוצה לציין את רשימת האיסורים הבלתי נלאים שאנשים טורחים להזכיר לנו בתקופת ההירון – בבחינת עשה ואל תעשה וקודש תורה. ממש אנשים תמיד אומרים לה...ואומרים לה..ואומרים גם לו... שיגיד לה...

לא פשוט העניין הזה. אז לרגל חג החירות אני רוצה לאמר – "באמא שלכ'ם עזבו אותנו בשקט. יעברו 9 חודשים והוא ייצא. כך או כך. אם תגידו או לא תגידו. בחייאת..."

 

איסורים קולינאריים

  • את יודעת שאסור לך חבקוקית הסרפד – זה עושה צרבות. דווקא רציתי להודיע לכל אלו שהמליצו לי להמנע מאכילת חבקוקית הסרפד שיהיה לי קשה מאוד להמנע מהירק העיקרי עליו מושתת התפריט היומי שלי. או שמא זה פרי? בכל אופן כך או כך, נטייה לצרבות היא גנטית וגם אם מופיעה בפתאומיות בהריון, הרי שלעתים שווה לשלם את המחיר ולו במחיר ארוחה שווה. לגבי העובר? במילא אומר לו שסבלתי בשבילו 9 חודשים – שיתגבר.
  • אולי די עם השוקלדים? בסוף יהיה לך קשה להוריד את כל המשקל הזה. אה, נכון ובלי השוקולדים יהיה ממש קל...
  • את יודעת שאם תחשבי הרבה על תותים יהיה לו/ה כתם לידה בצורת תות. האמונה התפלה הזו החדירה בי ובמחשבותיי כל כך הרבה חרדות שהשתדלתי לא לחשוב בכלל משך 9 חודשים. תאמינו לי היה קשה בייחוד לאור העובדה שיש ירידה בקוגניציה במהלך ההריון וכל המחשבות שעולות לך בראש הן די מטומטמות.
  • אלכוהול וניקוטין– ההמנעות ברורה, אם כי לעיתים קשה, כאן האמת אין לי מה להגיד אפילו לא בציניות – פשוט אסור!

 

איסורים חוויתיים

  • ספורט אתגרי – לא שאי פעם חלמתי לראות עצמי בגובה 10,000 רגל (או כמה שצריך) מחוברת באטבי ברזל למישהו שאני לא מכירה. אבל זה שמונעים ממני את חופש הבחירה בעניין זה כבר מרגיז. ממילא העובר שט לו בשקט במי השפיר שלי, אז למה אני לא יכולה לרחף בשקט בין ארץ לשמיים. שידע מראש שיש לו אמא קולית – מה רע? כן כן, אני יודעת אל תעשי ואל תעשי...
  • סקס – גם החויה שהביאה אותי למצב הזה, ההריוני נעשית אסורה לכמה מאיתנו במצב של הריון. קוראים לזה שמירה על העובר. ומי ישמור על שפיותי הנפשית, המתרוקנת בכל התניית יחסי מין, זה לא ברור עדיין. פשוט לא! ובמיוחד בשליש השני שכל הפנטזיות מתחילות להשתולל לנו בראש זו ממש גזילה לאור יום לקחת לנו את יכולת המימוש. אני רציתי שלא תגידו.
  • רכיבה על אופניים – בהקבלה לסעיף הקודם די מצחיקה אותי העובדה שלפתע פתאום לא כדאי לי לפסק את רגליי (אני מנסה להיות עדינה). ומה אם אין לי אוטו? על זה לא חשבתם, אה?

 

אז מה מותר? או כדאי?

  • גם שלל העצות בשלב זה די מרגיז. אם עוד פעם אחת מישהו ימליץ לי להשמיע לעובר את בטהובן, באך, או סתם מוסיקה לגיל הרך, אני אתפוצץ עליו עם כל שק ההריון שלי. לפחות תשאירו לי את חלקת האלוהים הקטנה הזו פנויה. אני רוצה לשמוע מוסיקת האבי-מטאל ושהעובר שלי יתמודד עם הרעש. הרי כשהוא ירצה ערכת תופים לבר-מצווה אני אהיה זו שאתמודד עם הרעש שלו. ככה זה לפחות תיקו. אל תגידו שלא הייתי הוגנת בראייה לעתיד.
  • מזונות בריאים – לא רוצה! פשוט ככה. תנו לי שמנת, תנו לי מוקרם. לא רוצה יוגורט, לא רוצה ביו, לא רוצה דייסת עיזים בתוספת דגני קוואקר. לכל אלו טעם של קרטון. פשוט כך, הגיע הזמן שמישהו יגיד את האמת בנושא. אם הייתי רוצה לאכול קרטון הייתי דואגת להשאר בגיל שנה בשלב האוראלי. עבר לי (ככה לפחות טוען פרויד). תנו לי להיות אני!
  • לחשוב מחשבות חיוביות. האפי להלה לנד. אז הגעתי למקום הזה של אופטימיות קוסמית ושמש שמנצנצת מכל איבריי הפנימיים. לא משנה מה נעשה הוא עדיין ייצא בצרחות אימה ובהלם מהעולם שסביבו. גם אנחנו. אז מה זה כבר משנה כמה אחייך בשלב ההריון – חווית הלידה יכולה להיות טראומטית- נ.ק.ו.ד.ה! היא לא תלויה כהוא זה במחשבות שלי. אז רדו מהעניין.

 

סיכום אופטימי

כך או כך כולנו נביא, כנראה, מספר צאצאם. בכל הריון נלמד יותר למה להקשיב ולמה לא, על מה לצחוק ואת מה לקחת ברצינות. בכל הריון גם יתווספו עוד תיאוריות ואיסורים לצד היתרים. החשוב הוא לשמור על שפיות ואיזון. כמו כל דבר בחיים – אם זה לא שבור, אין צורך לתקן. אם זה עושה לך טוב – לכי על זה.

מה כבר יקרה? הוא יאשים אותך במשהו. אין לך מה לדאוג. מבטיחה לך עם יד על הלב לא בגלל חבקוקית הסרפד הוא יילך לפסיכולוג. בטח בגלל דברים אחרים.

 

שיהיה לך שמח וקל.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו