פעילות גופנית במהלך הריון בריאה לך ולתינוקך - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

פעילות גופנית במהלך הריון בריאה לך ולתינוקך

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 31.05.2010

כיום המגמה הינה שרופאים מרבים להמליץ למטופלות ההריוניות שלהם על פעילות גופנית ברמה נמוכה עד בינונית, גם אם הן לא התאמנו טרם ההיריון, כך קובע דוח שפורסם בחודש אוגוסט 2009 במגזין (jaaos)  . על פי הדוח פעילות גופנית יכולה לשמר ואף לשפר את בריאות השלד ואת הבריאות הפיזיולוגית של האם ולהקל על הסימפטומים הנלווים למהלך ההריון.



מאת: דנה רותם


פעילות גופנית במהלך הריון בריאה לך ולתינוקך

כיום המגמה הינה שרופאים מרבים להמליץ למטופלות ההריוניות שלהם על פעילות גופנית ברמה נמוכה עד בינונית, גם אם הן לא התאמנו טרם ההיריון, כך קובע דוח שפורסם בחודש אוגוסט 2009 במגזין

journal of the american academy of orthopaedic surgeons (jaaos), על פי הדוח פעילות גופנית יכולה לשמר ואף לשפר את בריאות השלד ואת הבריאות הפיזיולוגית של האם ולהקל על הסימפטומים הנלווים למהלך ההריון.

 

פעילות גופנית כגון פעילות אירובית, פעילויות מגע, אימון התנגדויות ושחייה יוכלו להקל על תופעות כגון כאבי גב, כאבי שרירים, לחץ דם גבוה, נפיחויות, מצבי רוח.

 

עפ"י דבריה של כותבת המחקר מרלן דה-מאיו, רופאה מוסמכת ומנהלת מחקר של מרכז רפואי נבאל שבוירג'יניה הנתונים מראים שגוף האישה במהלך ההיריון יודע לפצות על השינויים ללא כל נזק לעובר אם הפעילות הגופנית מתבצעת ברמת עצימות נמוכה עד בינונית.

 

לדבריה "מאוד חשוב לזכור שהריון הינו מצב זמני ואין מדובר במחלה, השינויים הפיזיולוגיים והשינויים במערכת השלד הינם נורמאליים לחלוטין בקרב רוב ההריוניות"

הממצאים ממחקר זה באים בסתירה עם המלצות הרופאים בעבר להימנע מכל פעילות גופנית במהלך ההריון.

היה חשש עד לא מזמן שפעילות גופנית עשויה לפגוע בהריון באופן קיצוני, כל החששות הללו מהעבר כללו מיקוד על שינויים טבעיים המתרחשים במהלך ההיריון וקשורים לבריאות השלד והשרירים, כגון רפיון רצועות, הוספת משקל ושינויים במרכז הכבידה.

 

כיום חלק מהרופאים ממשיכים להמליץ למטופלות שלהן להימנע מאימונים גופניים במהלך ההיריון ובטח שלא להתחיל באימונים גופניים במהלך ההריון.

 

דה-מאיו אשר שתפה פעולה עם רופא נוסף בשם אוורט מגאן, יושב ראש מחלקת מיילדות וגניקולוגיה גם במרכז רפואי נבאל שבוירג'יניה מדווחת שאימונים גופניים חשובים למהלך הריון תקין ויחד עם זאת מאמינה שלהתחיל לראשונה תוכנית אימונים עם תחילת ההריון הינה דרך מצוינת להתחיל ולהתמיד בחיים ספורטיביים!

"כשאישה נכנסת להריון היא לרוב מעריכה מחדש את אורח החיים שלה" אומרת ד"ר דה-מאיו, "היא חדורת מוטיבציה באופן החלטי לשמור על בריאותה למען התינוק שבדרך".

כיום רופאים עשויים להמליץ על פעילות גופנית לנשים בהריון המשתייכות לקטגוריות הבאות:

נשים לפני לידה במהלך הריון תקין:

עליהן להתחיל או להמשיך בפעילות גופנית בעצימות נמוכה-בינונית, המטרה שלהן כרגע הינה לשמר את רמת הכושר הנוכחית ולאמץ תרגילים ספציפיים המומלצים לנשים בהריון ומותאמים לכל שלב של ההיריון ( כך שאם ההריונית נהגה לרוץ כדאי שתסגל לעצמה אימוני שחייה בשלב המתפתח של ההיריון)

נשים לאחר לידה:

כדאי להמשיך בפעילות גופנית ברמת עצימות נמוכה – בינונית. ההנקה אינה מושפעת לרעה מאימונים. ישנם מעט מאוד דיווחים אודות אימהות שחוו דיכאון שלאחר לידה או שינויי מצבי רוח קיצוניים אם התמידו בפעילות הגופנית!

גילאים מבוגרים:

לפי דבריה של ד"ר דה-מאיו פעילות גופנית אף יותר חשובה אם ההריונית הינה בגיל מבוגר, מאחר וככל שעולה הגיל עולה הסיכון ללחץ דם גבוה מדי, גם רמת הסוכר עולה ופעילות גופנית ברמת העצימות המומלצת עשויה למתן את הבעיות הרפואיות שעשויות להתעורר.

משקל יתר:

רופאים צריכים לדון בהריון כהזדמנות מצוינת לערוך שינוי באורח החיים ולהציע למטופלת להתחיל שגרת אימונים שילוו אותה להמשך חייה ובכך גם להוות מודל חיקוי לתינוקה בהמשך חייו.

בעיות פוריות:

גם אם האישה הינה תחת טיפולים עקב אי פוריות, היא יכולה להמשיך להתאמן תחת השגחתו של הרופא המטפל בה.

ספורטאיות:

אם ההריונית הינה ספורטאית המעוניינת להמשיך בפעילות גופנית הדורשת מאמץ יתר ותרצה להתאמן ברמת עצימות בינונית עד גבוהה עליה לעשות זאת בליווי רופא מוסמך שינחה אותה על תוכנית אימונים מתאימה.

 

נסכם בזאת שהריון הינה תקופה נהדרת לערוך שינויים ולנצל את המוטיבציה לטובת מהפך בריאותי שיבוא לידי ביטוי בתזונה נכונה ובפעילות גופנית ברמה נמוכה- בינונית, כמובן שכל עוד זה נעשה בבטיחות ובשמירה על כללי הזהירות מפני מאמץ יתר..

 

מקורות מידע:

http://www.aaos.org/

 

המאמר נערך באדיבות אתר קולנוע ביתי ואתר לעבודות גבס




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו