השבועות הראשונים של העובר ברחם - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

השבועות הראשונים של העובר ברחם

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 12.09.2009

מזל טוב. גילית שאת בהריון. הידיעה שאת בהריון בוודאי מציפה בך רגשות רבים שמחה, חששות ובעיקר סקרנות לדעת מה מתרחש בגופך ואיך העובר הגדל בתוכך מתפתח מדקה לדקה ומיום ליום. במאמר זה תוכלי ללמוד קצת יותר על השבועות הראשונים בחייו של העובר שלך.



להמשך הכתבה לחצו: התפתחות העובר - שבוע 18 עד הלידה


השבועות הראשונים של העובר ברחם

מזל טוב. גילית שאת בהריון. הטעמים משתנים, חוויות הריח, אולי כבר החלפת בושם... הידיעה שאת בהריון בוודאי מציפה בך רגשות רבים שמחה, חששות ובעיקר סקרנות לדעת מה מתרחש בגופך ואיך העובר הגדל בתוכך מתפתח מדקה לדקה ומיום ליום. במאמר זה תוכלי ללמוד קצת יותר על השבועות הראשונים בחייו של העובר שלך.

 

ארבעת השבועות הראשונים

בשבוע הראשון מפרה הזרע את הביצית. הביצית המופרית מתחילה להיסחף מהחצוצרות אל תוך הרחם ומתחילה להתחלק. נוצר מעין כדור של תאים או פקעת, ובו זמנית מתחיל להתעבות דופן הרחם  והוא מוכן לקלוט את עוברך המתפתח. העובר נצמד לדופן הרחם  ומתחילה להיווצר השליה.

 

בשבועות שלאחר מכן נוצר חבל הטבור שתפקידו לחבר את העובר עם השליה. מבחינת התפתחות העובר ניתן להבחין בשבועות שלישי ורביעי בהריון בסימנים של עיניים והתחלתם של הגפיים, וכמובן ליבו של העובר הקטן מתחיל לפעום.

 

שבוע חמישי עד שבוע שניים עשר

משבוע חמישי להריונך ואילך מראה העובר משתנה והופך לאדם קטן. בשבוע החמישי, אורכו הוא כסנטימטר ובפניו ניתן להבחין בהתפתחות של עיניים ואפילו נחיריים ואוזניים.

בשבוע השמיני, תווי פניו של העובר יראו ברורים יותר וכבר  יהיו קיימים איברי הגוף החיוניים: כבד, לב, ריאות, מוח ומעיים. גודלו בגיל שמונה שבועות הוא כארבעה סנטימטרים.

 

בגיל חודשיים תושלם בניית רוב מערכות הגוף של העובר, מה שמקנה לו מראה אנושי.

העובר נח לו במי השפיר ומחובר לשליה דרך חבל הטבור. זהו השלב בו שק החלמון שהעובר שהה בו ייעלם. המוח של העובר גדל במהירות.

 

עד שבוע שניים עשר תושלם בנייתן של הכליות והעובר יפלוט את מי השפיר שבלע, דרך מערכת השתן והכליות.  כמו כן, מערכות השלד, השרירים והעצמות מתפתחים ומתחזקים וכן הציפורניים.  מבחינה תנועתית יכול העובר להניע את ראשו  ואף לבעוט, ואפילו ניתן להבחין בניצנים של השיניים שבפיו. לא שהוא צריך עדיין טיפול שתלים...

 

שבוע שלושה עשר ועד שישה עשר

בשבוע שלוש עשרה לערך עוברך יפתח את מיתרי הקול ובנוסף, ייווצר מעבר של המעיים אל חלל הבטן של התינוק והמשך הגדילה וההתפתחות של מערכת העיכול.

בשבוע ארבעה עשר מייצר העובר תאי דם אדומים והורמונים. תנועת גפיו ממשיכה להיות נמרצת והא אף מתרגל את תהליך הנשימה באמצעות השאיפה של מי השפיר לריאות.

בשבועות שלאחר מכן, מתחילות להתפתח בלוטות גופו של העובר: הן בלוטות זיעה והן בלוטות הטעם. את עורו של העובר שהיה שקוף וניתן היה לראות דרכו את כלי הדם שלו, מכסה כעת פלומת שיער רכה. כמו כן, מתחילה להיות רגישות לאור. למרות שעיניו טרם נפתחו, מערכת המין והרבייה מתפתחת.

אם את נושאת ברחמך תינוקת זהו השלב שבו ייווצרו הביציות בשחלות של התינוקת ומערכת הרבייה מתפתחת, וזהו הזמן בו תוכלי לראות באולטרסאונד האם את נושאת בן או בת... שיהיה במזל!!!




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו