האם מותר לקיים יחסי מין בזמן היריון? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

האם מותר לקיים יחסי מין בזמן היריון?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 27.05.2008

נשים שנמצאות בהריון ובני זוגם עוסקים פעמים רבות בשאלה אם מותר לקיים יחסי מין בזמן ההריון ואם כן עד איזה שלב וכיצד לנהוג במקרים של שמירת הריון או סיבוכים אחרים. ד"ר צחי בן ציון נותן תשובות לכמה מהשאלות המטרידות בנושא סקס בזמן ההריון.



מאת: ד"ר יצחק (צחי) בן-ציון, סגן-מנהל המרכז הרפואי סורוקה, מנהל המרפאה לתפקוד זוגי ומיני במרכז, פסיכיאטר וסקסולוג מחבר הספר "סקס – לא מה שחשבת"


האם מותר לקיים יחסי מין בזמן היריון?

לגבר יש הורמון אחד ששולט במין - טסטוסטרון, בעוד בגוף האישה קיימים שלושה הורמוני מין: פרוגסטרון, אסטרוגן וטסטוסטרון, ולכל הורמון יש תתי-הורמונים, כך שאישה מסובכת הרבה יותר מבחינה הורמונלית מגבר. גבר הוא יציב ויש לו כמעט אותה הפרשה מדי יום, מגיל ההתבגרות ועד לזקנה. אצל האישה, לעומת זאת, יש שינויים רבים מיום ליום: ביום אחד היא חרמנית לאללה וכל מגע מענג אותה, ולמחרת, אותו מגע בדיוק מרגיז אותה עד שיגעון כמעט.

 

השיא של אי היציבות הזו מגיע בתקופת ההיריון

בעת היריון משתנה גוף האישה, אין זה סוד – השינויים גלויים לעין. מה שידוע פחות הם השינויים שחלים במוח. הורמוני המין מביאים לשינוי בהתנהגות המינית של האישה ההרה. ההיריון מחולל סערה הורמונלית גדולה בכל יום ויום, ואם לרגע קיוויתם שעכשיו, בהיעדר מחזור חודשי, יתייצב מצב רוחה של האישה ההרה ויהיה צפוי לגמרי במשך כמה חודשים, כדאי שתנמיכו ציפיות. השינויים ההורמונליים גדולים, ואליהם מתווספת השפעת העובָּר המתהווה, שגם לו יש צרכים ורצונות משלו, הוא גדל וזז, בועט ומתהפך, ויש הפרשות של כל מיני חומרים.

 

קשה לִצְפות אם כל הגעש הזה יפגע בחשק המיני של האישה ההרה, או להפך – יגביר אותו. אבל יש כמה דברים שבכל זאת יקרו, כמעט בוודאות: אם קודם להיריון יחסי המין היו מוצלחים, יש סיכוי סביר שבזמן ההיריון, שהוא מעין תקופת משבר, הסקס ימשיך להיות טוב. גורם נוסף שמשפיע על הקשר המיני בעת ההיריון הוא האופן בו תופשים הגבר והאישה את הנשיות שלה ואת השינויים במבנה גופה.

 

אני נתקל במקרים בהם הגבר ממש לוחץ על אישתו להיכנס שוב להיריון, כי הוא זוכר שבהריונות קודמים היא היתה הכי חרמנית ומגורה. יש גברים שמאוד נמשכים למבנה הגוף ההריוני, ואפשר למצוא אתרי פורנו שכל מה שהם מציגים מתמקד בנשים הרות בעירום המככבות בסרטים פורנוגרפיים. במבנה הגוף של האישה ההרה יש משהו אסתטי מאוד ומושך מאוד. אז יש גברים שהיריון עושה להם את זה, ומצד שני כאלה שמוצאים בו משהו דוחה.

 

גם אצל נשים הגישה חלוקה. יש שרואות בהיריון פגיעה בנשיותן, ויש נשים שזה עושה להן טוב – הגוף שמתעגל ומתרכך, בהשפעת הפרוגסטרון, אפילו הגידים מושפעים ואופן התנועה משתנה. נשים רבות מדווחות על עלייה גדולה בחשק המיני בזמן ההיריון, ועל כך שהן מרגישות הרבה יותר נשיות ומחוברות אל גופן. כבר נתקלתי לא אחת בנשים שאת האורגזמות הכי חזקות שלהן והכיף הכי גדול מיחסי מין, חוו דווקא בזמן ההיריון, עד כדי כך שהן מתגעגעות אחר כך לתקופה זו.

 

אז מותר סקס בהריון?

אם האישה בריאה, הגבר בריא וההיריון בריא ומתפתח כשורה, אין סיבה להימנע מקיום יחסי מין בתקופת ההיריון.

כמובן, שאם מופיע דימום או כל תופעה חריגה אחרת אחרי קיום יחסים, כדאי מאוד להיוועץ ברופא. יש נשים שחוששות או מתביישות, משום מה, להביא עניין כזה בפני רופא המשפחה או הגינקולוג. אני מבטיח: שום רופא לא ייפול מהכיסא בגלל זה. זו שאלה לגיטימית ומקובלת.

 

ומה אם ההריון בסיכון?

אם מדובר בהיריון בסיכון (בעיות כמו אי ספיקה צווארית, הפלות קודמות, דימומים מרובים או שליית פתח), בדרך כלל הרופא ימליץ לאישה להימנע מיחסי מין, בעיקר בשליש הראשון של ההיריון. גם אז, כדאי לזכור, המלצה להימנע מיחסי מין מכוונת ליחסי מין נרתיקיים. האופציות האחרות – מין אוראלי, עם האצבע או בחיכוך, יש בהן פחות סיכון במצבים הנזכרים, למעט מקרים נדירים, כאשר מומלץ שהאישה לא תגיע לאורגזמה. בעת אורגזמה, במיוחד אם היא חזקה, הגוף מגיב בהתכווצויות ובעלייה בדופק, בלחץ הדם ובקצב הנשימה. אבל המלצה כזאת היא, כאמור, מצב נדיר מאוד, וגם אז ניתנת ברוב המקרים רק בהתייחסות לשלבי ההיריון הראשונים.

 

יש החוששים מזיהום תוך רחמי שייגרם מקיום יחסי מין בזמן ההיריון. שוב, אם האישה והגבר בריאים, בדרך כלל שום נזק לא ייגרם. יש לזכור שהעובר מוגן לו מאחורי קיר מגן ומעין פקק הסוגר את הרחם. יחד עם זאת, אם לגבר יש זיהום כלשהו בשופכה או בדרכי השתן, או לאישה יש זיהום באזורים המדוברים, הפרשות או תסמיני דלקת, יחסי מין עלולים להחמיר את הזיהום או לגרום לסיבוכים מיותרים. במקרה כזה מומלץ להתייעץ עם רופא קודם שמקיימים שוב יחסי מין.

 

ומה אם לא בא לי?

גם בתקופת ההיריון יכול להיות פער בחשק המיני של הגבר והאישה, זהה או הפוך לפער שהיה קיים לפני ההיריון. מילת המפתח היא הידברות, או כמו בקומוניזם: כל אחד יתרום כפי יכולתו ויקבל לפי צרכיו. כדאי לנסות להגיע לעמק השווה, ולפעמים אני ממליץ לבני-הזוג לרדת מהרעיון שמוכרחים ליהנות מסקס יחד. אין שום רע אם עושים את זה בתורות – הפעם רק היא תפנק אותו, ובפעם הבאה הוא יפנק אותה.

 

לא מעט זוגות שנקלעו לבעיות בחיי הנישואים, מקווים שהיריון יפתור הכל, אבל דווקא ההתמודדות שמביאים ההיריון והלידה עלולה להגביר ולהעצים בעיות שהיו קיימות עוד קודם. אנחנו ממליצים לזוגות שהחלו לצוץ אצלם בעיות בעקבות ההיריון והמתח ביניהם גואה, לגשת לטיפול. לפעמים בסדרה קצרה של פגישות אפשר ליישר את ההדורים בזוגיות, וגם, ככה על הדרך, לפתור את הבעיות המיניות שהופיעו בעקבות ההיריון.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו