איך תעברי את השליש הראשון של ההריון בשלום? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך תעברי את השליש הראשון של ההריון בשלום?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 15.12.2014
השליש הראשון של ההריון מה שמכונה הטרימסטר הראשון, הוא ודאי הכי מטלטל עבורך בייחוד אם זהו הריונך הראשון. אז מה את הולכת לעבור? מה תרגישי? מה הדברים שאליהם את צריכה לשים לב ולבדוק בשליש הראשון של ההריון שלך?! 


מאת: דנה אדרי פינבלט


איך תעברי את  השליש הראשון של ההריון בשלום?
השליש הראשון של ההריון מה שמכונה הטרימסטר הראשון, הוא ודאי הכי מטלטל עבורך בייחוד אם זהו הריונך הראשון. ראשית, הגילוי. אותו סטיק פלסטיק עם שני קוים.  אחד כהה וקו אחד קצת פחות.. שמשאיר לך עוד מקום לספק לפני בדיקת הדם שתכריע סופית ותאשר לך:" את בהריון". 
שנית, בחילות הבוקר, הרגישות הבלתי מוסברת לריחות שפעם אהבת ועכשיו את לא סובלת. הכאבים בשדיים, השינויים שמתחילים להתרחש לך בגוף. 
העובר הקטן שלך הוא רק בגודל של אפון אבל מחולל אצלך צונאמי גדול בתוך הגוף. 
אז מה את הולכת לעבור? מה תרגישי? מה הדברים שאליהם את צריכה לשים לב ולבדוק בשליש הראשון של ההריון שלך?! 
בשורות הבאות תמצאי את התשובות.
 
אז זהו החלק הקצת יותר טכני, שלב המעבר מאישה רגילה- לאישה בהריון. שלב האישור יציאה לדרך חדשה. או מלשון ה 'WAZE' המסלול מוכן צאי לדרך.
 
1. בדקי שאת באמת בהריון-
רוב בדיקות ההריון הביתיות יכולות לזהות במדויק את ההריון ממש עם האיחור הראשון במחזור (יש גם שלפני). אם הבדיקה מראה תוצאה שלילית או תוצאה חיובית קלושה, חכי עוד כמה ימים או שבוע ונסי שוב .
 
2. חומצה פולית-
אם עדיין לא התחלת, זה הזמן לקחת חומצה פולית. חומצה פולית מקטינה באופן משמעותי את הסיכון של התינוק שלך לפתח מומים מולדים. אם את מתכננת הריון עדיף להתחיל לקחת כמה חודשים קודם.
 
3. בדקי את תוכנית ביטוח הבריאות שלך-
אלו בדיקות היא מכסה באילו יש השתתפות חלקית ובאלו מלאה. יש לכל קופה הצעות ייחודיות שנועדו למשוך אליהן לקוחות הריוניות כמוך. בדקי מה הקופה שלך מציעה בתחום של סדנאות וטיפולים המותאמים להריון. אם יש לך ביטוח פרטי, בדקי גם מה הוא מציע בנושא מימון בדיקות הריון.
 
4. בחרי את הרופא המתאים לך למעקב ההריון-
זה הזמן לעשות חושבים אם רופא הנשים שלך מתאים לליווי ההריון החדש שלך או שתרצי להחליפו או לפנות לליווי הריון פרטי (בדקי למשל אם הרופא שלך מחזיק מכשיר אולטרסאונד במרפאתו אחרת תאלצי ללכת כל פעם לבדיקות אולטרסאונד ב"מרכז בריאות האישה" או מרכז אחר של הקופה שלך.  מניסיון בהריון הראשון רציתי הכל פרטי. כי לתינוק שלי מגיע הכי טוב. בהריון השני כבר הבנתי שיש לקופות שירותי הריון טובים וממילא את הסקירות עושים באופן פרטי אז למה שאשלם כמה אלפים נוספים לליווי פרטי.
 
5. נתונים היסטוריים-
הכיני את כל הנתונים עליהם תצטרכי לענות בתשאול הרופא המלווה כגון: תאריך וסת אחרון, מחלות משפחתיות, תרופות או ויטמינים שאת נוטלת ויכולים להשפיע בהריון.
 
6. בדיקות סקר-
במהלך השליש הראשון שלך, יוצעו לך בדיקות סקר שונות שיכולות לתת לך מידע על הסיכון של התינוק שלך לתסמונת דאון, כמו גם בעיות כרומוזומליות אחרות ומומים מולדים. יש ללכת למכונים מוסמכים ומומלצים לבדיקות אלו.
 
עכשיו החלק של: "לא מספיק שמישהו משתלט לי על הגוף הוא גם מתערב לי בחטאים הקטנים של חיים?!"
 
7. עישון- 
בשלב זה של ההריון, עישון מעלה את הסיכון למגוון רחב של בעיות, כולל הפלה, בעיות בשליה, ולידה מוקדמת. זה גם מאט גדילת העובר. ישנם מחקרים שאף קושרים עישון לסיכון גבוה יותר ללדת תינוק עם שפה או חיך שסוע. זה אף פעם לא מאוחר מדי כדי להפסיק או לצמצם את העישון. מי לא מכירה את ההבטחה בנוסח של:" אני מפסיקה לעשן כשאני אהיה בהריון".
 
8. אלכוהול-
הפסיקי לשתות אלכוהול. האלכוהול יכול להעלות את הסיכויים של משקל לידה נמוך, כמו גם הסיכון של הילד לפתח קשיי למידה, דיבור, טווח קשב, שפה, והיפראקטיביות. אז נכון שלפעמים את חייבת להירגע עם כוס יין לבן צוננת, אני למשל מצאתי נחמה בבירה שחורה.
 
9. קפאין-
מחקרים מצאו קשר בין צריכה גבוהה של קפאין לבעיות של הריון הפלה ואחרות. מומלץ להגביל את צריכת הקפאין שלך לכוס קפה אחת ביום. 
שימי-לב שיש גם קפאין במשקאות קלים. יש להסתכל על התווית מה הם מכילים.מכירה נשים שהתמכרו לדיאט קולה בהריון, אך הוא מכיל קפאין וגם ממתיק מלאכותי שמשניהם עדיף להימנע.
 
10. חומרים מסוכנים- 
חשיפה לחומרים מסוימים,יכולה להיות מסוכנת לך ולתינוקך המתפתח,כגון מוצרי ניקוי, חומרי הדברה וכו'. שוחחי עם הרופא במה כרוכה שגרת היומיום שלך, כך שהוא יזהיר אותך ממה עלייך להימנע.
 
11. מזונות מסוכנים-
במהלך ההריון חשוב במיוחד להימנע ממזונות שעלולים להכיל חיידקים, טפילים, או רעלים - כולל בשר שלא בושל, גבינות רכות לא מפוסטרות, כל דבר שמכיל ביצים לא מבושלות, סושי עשוי עם דג נא,סרטנים,צדפות,דגים עם אחוז כספית גבוה. היזהרי עם סלטים בסגנון מעדנייה (במיוחד אלה המכילים חלבון, כמו ביצים, עוף, בשר חזיר, ופירות ים).
 
וזה החלק של: "אז אם כל אלה לא לעשות, מה כן כדאי לי לאכול או לעשות בהריון ?!"
 
12. מלאי המטבח שלך עם דברים בריאים-
הפכי את המזווה והמקרר שלך לידידותי עבורך,על ידי כך שתמלאי אותם עם אוכל בריא כמו אגוזים, פירות טריים ויבשים, פסטת דגנים, ויוגורט.
 
13. שתי הרבה מים-
במהלך ההריון מומלץ לשתות שש עד שמונה כוסות של מים ליום. התרגלי "לסחוב" אתך לכל מקום בקבוק מים קטן בתיק בדיוק כמו הליפסטיק שאת מחזיקה לחירום. כך תשתי יותר מים ללא מאמץ.
14. התקפות רעב-
יחד עם המים בתיק שימי כמה חטיפי בריאות ללא ממתיק מלאכותי.
היום יש מבחר ענק של חטיפים שעשויים מגרנולה ופירות יבשים זמינים בכל הרשתות.  
 
15. הקלה של בחילות הבוקר-
לרוע המזל, "בחילות בוקר" יכולות להימשך כל היום – בחילות הבוקר הן נחלתן של כ-75% מהנשים בהריון בשליש הראשון. אם יש לך מקרה מתון יותר של בחילות,יש כמה אמצעים פשוטים יחסית שעשויים לעזור.למשל אכילת ארוחות תכופות וקטנות.נטילת ויטמין B6 מסייע במניעת בחילות ונחשב בטוח בזמן ההריון.

היכנסי לקבלת מידע נוסף בנושא בחילות הריון
 
16. עייפות-
העייפות בשלב המוקדם של ההריון היא עייפות שאולי לא חווית מעודה עד להריון. זרמי עם ההרגשה- זה נורמלי לגמרי לשליש הראשון. מצאי לך זמן לנוח מתי שתוכלי -גם אם זה גורם לך להרגיש כמו סבתא.
 
ועכשיו קצת לרגעי הפאן החוויתיים שבהריון. כן! יש גם צד כזה להריון, אף שמרומי נוף עיגול האסלה את עדיין לא רואה.
אבל הוא יגיע- ממש בקרוב- מבטיחה!
 
17. שאלת המיליון דולר? מתי מבשרים לחברים על ההריון?
חלק מהנשים יבשרו לבני המשפחה ועמיתים לעבודה מייד. אחרים יחכו עד לשליש השני שלהם, כאשר ההריון מבוסס היטב והסיכון להפלה טבעית ירד באופן משמעותי. אבל,אם את נתקלת בהתחלה קשה של ההריון שמונעת ממך מלתפקד בעבודה,או,אם התפקיד שלך מחייב מאמץ פיזי ,ייתכן שתצטרכי לספר לאנשים (כמו הממונה עליך) מוקדם מכפי שרצית.בכל מקרה למי שלא מאמינה בעין הרע ובשאר קמעות, ספרי פשוט שבא לך שיידעו. תשכחי מלגלות בסוד רק למישהי אחת מהעבודה. הסוד הזה רץ בקצב מסחרר.
 
18. התחילי לצלם את הבטן-
יש משהו קסום בלצלם תמונה של הבטן שלך כל שבוע או שבועיים.אפשרי לעשות זאת באופן עצמאי דרך ההשתקפות שלך במראה. זוהי דרך נהדרת לראות את ההתקדמות של ההריון ומזכרת נפלאה. טיפים לצילום טוב: כדאי ללבוש את אותם בגדים, לעמוד באותו המקום, ובאותה פוזה.
 
19. התחברי לתינוק שגדל בתוכך-
התחילי טקס יומי פרטי להתחברות עם התינוק שלך. קחי הפסקה בת חמש עד עשר דקות כדי לחשוב על התינוק שלך. שבי בשקט ובעדינות הניחי את הידיים על הבטן שלך. התמקדי בנשימה שלך וחשבי על התינוק שלך (תקוות ,חלומות שלך, דמייני עצמך כאמא וכן הלאה). זוהי דרך מצוינת להתחיל בתהליך ה"התחברות" ותעזור לך לתכנן איזה סוג הורה את רוצה להיות.
 
20. שופינג הריון-
אז נכון ש-FOREVER 21 הוא לא הבחירה הראשונה שלך עכשיו, כשבא לך בגד חדש ,אבל יש כמה פריטי לבוש מפנקים שיכולים לשפר לך את ההרגשה . חזיות כותנה עם תמיכה טובה יכולים לעשות פלאים. מכנסיים עם חגורת גומי מתרחבת שיכולים לשמש אותך עד השלבים המתקדמים של ההריון. אפילו שמלות מבד לייקרה גמיש יכולות להתאים לבטן המתפתחת ואף לשמש אותך אחרי הלידה. נעלי אצבע מרופדות, מומלצות מאד לרגליים נפוחות עם בצקות.
 
21. תרגיל בהורות-
נסי לדבר עם בן הזוג שלך על איזה הורים אתם רוצים להיות. יש תרגיל מצוין לזה, בו כל אחד מבני הזוג מכין רשימה עם משפטים כמו: "אימא שלי תמיד ..." ,או,  "אימא שלי אף פעם לא ..." כשתסיימו את הרשימות, דברו עליהן ועל מה חשוב לשניכם ליישם ,או, לא ליישם בהורות שלכם.
 
22. תכנון תקציב-
 נסי לתכנן עם בן זוגך רשימת תקציב מוערכת של ההוצאות הראשונות עבור התינוק: עלות העגלה, חדר תינוק ,בגדים, מזון, חיתולים, צעצועים. נסי למצוא אלטרנטיבות כמו להשאיל מחברה או לרכוש ביד שנייה. אם לא מתכננים תקציב מראש אפשר להתפזר ולמצוא את עצמך עם חשבון נפוח מכפי שתכננת. 
 
23. לחשוב על שם לתינוק-
נכון! יש לך מספיק זמן כדי להחליט על שם לתינוק - אבל זה כיף להתחיל לכתוב את האפשרויות. לקבלת רעיונות, בקרי ברשימות של שמות לתינוקות ותתחילי לפנטז.
 
24. קצת מתיחות וספורט יחזירו לך אנרגיה אבודה-
 ספורט תמיד טוב ומומלץ מאד גם בהריון.אם עשית ספורט לפני ההריון, אין סיבה שלא תמשיכי אחריו והכל בהקשבה מתמדת לגוף שלך וליכולותייך. מתיחות הן דבר חשוב, בייחוד בהריון שמגביר את תחושת "השרירים התפוסים". המתיחות יעזרו לך להרגיש חופשייה ורגועה יותר. נשים רבות ממליצות על יוגה בהריון. צאי להליכה מהירה. מרחק 15 עד 20 דקות יכול לעזור להגביר את רמות האנרגיה שלך כאשר את מותשת.
 
25. נסי טכניקת הרפיה-
נשימות עמוקות, דמיון מודרך, יוגה טרום לידתי, והרפיית שרירים מתקדמת יכולים לעזור לך להישאר על מי מנוחות – ולישון הרבה טוב יותר.
 
26. יומן הריון-
מידי פעם כאשר נחה עלייך הרוח, כתבי את זיכרונות ההריון שלך.
את תאהבי לשתף את הילד שלך בסיפורים האלה ביום מן הימים. ילדים מאד אוהבים להקשיב לסיפורי הילדות שלהם.
 
27. דברי עם עוד נשים בהריון כמוך-
הריון הוא רכבת הרים רגשית. מאד מקל לדבר ולשתף בפחדים, בתקוות ובהתרגשות שלך עם מישהי שעוברת אתך את החוויה.
 
 
28. מין SEX
 מין תמיד מומלץ ובהריון גם.אז אם יש לך הריון תקין, קדימה – התינוק לא ייפגע.
 
29. פנקי את עצמך
תמיד טוב לעשות משהו טוב עבור עצמך, אבל בהריון זה סעיף חובה.
 
אז אם בא לך ללכת לסרט, ללכת למסעדה, לקבל פדיקור, או לעשות משהו אחר שאת אוהבת. זה מגיע לך - הריון הוא עבודה קשה!
 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו