מהן ההשלכות של חרדה על מהלך ההריון והלידה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הריון בצל מלחמה: ההשלכות של חרדה על ההריון והלידה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 10.07.2014

מחקר רלוונטי מהמרכז הרפואי סורוקה מצא שלנשים עם הפרעות חרדה יש עלייה בסיבוכי היריון הכוללים לידות מוקדמות וכן עלייה מובהקת בשיעור הניתוחים הקיסריים. 



הריון בצל מלחמה: ההשלכות של חרדה על ההריון והלידה
לאור ההסלמה במצב הבטחוני ומלחמת חרבות ברזל
מחקר מהמרכז הרפואי סורוקה בחן מהן ההשלכות של חרדה על מהלך ההריון והלידה
 
מחקר רלוונטי מהמרכז הרפואי סורוקה מצא שלנשים עם הפרעות חרדה יש עלייה בסיבוכי היריון הכוללים לידות מוקדמות וכן עלייה מובהקת בשיעור הניתוחים הקיסריים. 
הממצאים מצטרפים לעבודה קודמת שבחנה את השפעת מבצע "עופרת יצוקה" על אוכלוסיית הנשים ההרות ומצאה עליה מדאיגה בשיעור הלידות המוקדמות מאד (דהיינו מתחת לשבוע 34). 
 
הפרעות חרדה הינן הפרעות נפשיות, המלוות בתחושות חרדה המופיעות בעיתוי בלתי הולם, ומפריעות לניהול חיים תקינים. ישנן הפרעות קבועות הנמצאות כל הזמן ברקע, ויש הסובלים מהתקפי חרדה שמאופיינים בהופעה פתאומית של פחד ניכר עם ביטוי פיזיולוגי של רעד ועליית קצב הלב ועד שינויים התנהגותיים. 
 
מחקר שבוצע במרכז הרפואי סורוקה בחן תוצאות הריון בקרב נשים הידועות כסובלות מהפרעות חרדה.
המחקר פורסם החודש בעיתון הבינלאומי לרפואת אם עובר - J MATERN FETAL NEONATAL MED.
 
צוות המחקר בראשות פרופ' אייל שיינר, סגן מנהל המרכז הרפואי סורוקה ומנהל המחלקה ליולדות ד', שכלל רופאים ממחלקת נשים ופסיכיאטריה ובהשתתפות  ד"ר פרלוב, מהמחלקה לפסיכיאטריה, ד"ר שטיינר, ד"ר ויינטראוב, וד"ר קסוס מחטיבת נשים ויולדות בסורוקה, בדק תוצאות לידה בקרב 25,6312 יולדות: מהן 224  ידועות כסובלות מהפרעות חרדה.
 
 
לגבי סיבוכי היריון, נשים עם הפרעות חרדה נטו באופן מובהק ללדת מוקדם יותר (שיעור הלידות המוקדמות היה פי 2 גבוה יותר, 15.2% לעומת 7.5% בקרב נשים ללא הפרעת חרדה), וכן שיעור הניתוחים הקיסריים היה גבוה יותר בקבוצה זאת.
מכיוון שידוע שעישון וגיל מבוגר הינם כשלעצמם גורמי סיכון לסיבוכי היריון, בוצע עיבוד רב משתנים שמטרתו לנטרל השפעת מערפלים כמו עישון וגיל היולדת על שיעור הסיבוכים. אכן,  הפרעות חרדה נמצאו כגורם סיכון עצמאי מובהק לסיבוכי ההיריון הכוללים לידות מוקדמות וניתוחים קיסריים.
הפרעות חרדה לא נמצאו כגורם סיכון לסיבוכים לילוד.  למרות שיעור הלידות המוקדמות הגבוה, ראוי לציין כי שיעור התחלואה והתמותה של הילודים לא היה שונה בין הקבוצות. 
 
פרופ' אייל שיינר: "הפרעות חרדה נמצאו כגורם סיכון לסיבוכי היריון כמו לידות מוקדמות. הממצא מצטרף לסדרת עבודות שמצביעות על קשר גוף-נפש. קשר אקוטי בין חרדה ללידות מוקדמות נמצא במחקר קודם שנערך בתקופת מבצע עופרת יצוקה, ומצא שתקופה זאת אופיינה בשיעור גבוה ומובהק בלידות מוקדמות מאד (מתחת לשבוע 34). מחקר זה מראה שגם חרדה באופן כרוני עשויה להוות גורם סיכון ללידות מוקדמות. לגבי ניתוחים קיסריים, נתח לא קטן מהם מבוצע לפי דרישת היולדת שחרדה מלידה לדנית (לידה רגילה). מכיוון שיילוד לדני נחשב בטוח יש להסביר את יתרונותיו הרבים ליולדות עם הפרעות חרדה מוקדם בהיריון ולשכנען כי זוהי דרך הלידה המומלצת."



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו