בהיריון ויש לך דימום ? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

בהיריון ויש לך דימום?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 07.12.2015

זה מאוד מפחיד לראות דימום במהלך ההריון ... אבל הי לא להילחץ דימום לא בהכרח אומר שאת בדרך להפלה טבעית . ובכלל דימום בטריסמסטר הראשון של ההריון  הוא יותר נפוץ ממה שנדמה.



מאת: דנה אדרי פינבלט


בהיריון ויש לך דימום?
על פי מחקר שנערך, כ -25% מהמשתתפות דיווחו על  דימום במהלך הריון, ו -8% מהנשים דיווחו על דימום כבד. ברוב המקרים הדימום ארע בין שבוע 8-5 ונמשך לא יותר משלושה ימים.  עם זאת מספר קטן של נשים יחוו דימום במהלך רב ההריון.
 

האם אני צריכה לדווח לרופא על הדימום ?

 
כן. כל דימום במהלך ההריון מחייב דיווח לרופא המטפל שלך. דימום במהלך ה-24 השבועות  הראשונים של ההריון יכול להיות "אור אדום" להפלה . יש ללכת רופא במהלך ה-72 שעות של הדימום בייחוד אם את בעלת סוג דם שלילי כמו למשל A- .
 

ריכזנו לכם חלק מהסיבות הנפוצות יותר לדימום במהלך הריון

 

שימי לב ! אפשר לחוות התכווצויות קלות או תחושות מתיחה במהלך הריון תקין. אבל אם להתכווצויות ולמתיחות מלווה דימום  פני לרופא באופן מיידי.
 
 

1: דימום השרשה 

 
כאשר ביצית מופרית מתחברת לרירית הרחם, זה עשוי לגרום להיווצרות כתמים בהירים של דם. בדרך כלל זה נמשך רק יום או יומיים ומתרחש בערך בזמן של המחזור המשוער שלך. זה המקור לטעות הנפוצה בקב נשים שבטוחות שקיבלו בכלל מחזור ולא מבינות שהן בעצם בהריון.
 
 

2: דימום פריצת דרך  (Breakthrough Bleeding)

 
חלק מהנשים יחוו דימום יותר משמעותי בזמן שהמחזור היה אמור להתרחש. הדימום יכול להיות מלווה בכאבי גב, תחושה כבדה באגן, נפיחות. דימום זה נובע משום שרמות הורמון ההריון שאמורות למנוע קבלת מחזור, עדיין נמצאות ברמות נמוכות . לאחר שהשלייה מתפתחת היא משתלטת על ייצור ההורמון מהשחלות ומונעת את הדימום הזה . 
 
 

3: הפלה מאיימת או הפלה בפועל

 
מחקרים מצביעים על כך שכשליש מהריונות מסתיימים בהפלה (המונח הרפואי הוא הפלה ספונטנית).
הנתונים הללו  מתייחסים ל- 12 השבועות הראשונים של ההריון, וכוללים הפלות בשלב מוקדם מאוד, המתרחשות עוד לפני שהנשים מבינות בכלל שהן בהריון. הפלה מהסוג זה לעתים קרובות היא תוצאה של עובר פגום. הגוף דוחה הריון שאינו מסוגל לשרוד.
לאחר שהגעת לשבוע  14-16 את יכולה להיות כבר בטוחה בהריון שלך. בשל סיבה זו הרבה נשים בשלב זה, דוחות את הבשורה על ההריון לקרובים שלהם.
 
 סימנים נפוצים להפלה כוללים:
 
דימום (הנפוצה ביותר), התכווצויות, כאבי גב ובטן. נשים בדרך כלל מדווחות שהן כבר לא "מרגישות בהריון" כאשר ההפלה התרחשה ויש דימום. הסממנים של ההריון נעלמים - הבחילות, השדיים כואבים והבטן נפוחה.
 
 אם את חווה דימום עם הרגשה של ירידה בסימני ההריון בשלב מוקדם ייתכן שעברת הפלה. אם את חווה דימום אבל עדיין "מרגישה בהריון" אז רוב הסיכויים שהכל בסדר. בדיקת אולטרא סאונד פשוטה תאשר זאת. 
הפלה יכולה להתרחש גם ללא כל דימום. התופעה זו ידועה כ"הפלה חסרה" - "missed abortion" שבה , העובר מת אבל נשמר על ידי הגוף שלך. הסימנים של הריון נעלמים. רק בדיקת אולטרא סאונד תראה אם יש דופק, או, שהתרחשה הפלה. במצב זה ייתכן שתצטרכי לעבור תהליך גרידה לניקוי הרחם .
 

4: דימום לאחר קיום יחסי המין

 
דימום לאחר קיום יחסי המין הוא אחד הגורמים השכיחים ביותר לדימום במהלך הריון. זה דימום בלתי מזיק לחלוטין ונגרם על ידי אספקת דם מוגברת וריכוך של צוואר הרחם.
אמנם זה סוג של דימום לא רציני, אבל תמיד מומלץ לעדכן את הרופא שלך. את בהחלט לא צריכה להמנע מלעשות אהבה עם בן זוגך בזמן ההריון ואת יכולה להרגיעו שהוא לא יכול לפגוע בתינוק ברחמך שמוגן שם בבטחה.
 

5: הריון חוץ רחמי

 
הריון חוץ רחמי מתרחש, כאשר מתרחשת הפריה מחוץ לרחם, בדרך כלל בחצוצרה.
את עלולה לחוות כאב חמור בצד אחד של הבטן שלך, או כאב כללי ואת עלולה להרגיש חולשה ובחילה. 
 
זהו מצב חירום. הריון חוץ רחמי יכול לקרוע את החצוצרה ולגרום לדימום פנימי. ייתכן שתצטרכי להסיר את החצוצרה יחד עם ההריון, אבל זה לא אומר שתהיה לך בעיה להרות בעתיד.
 

6: דימום מהשלייה

 
דימום נרתיקי ללא כאבים יכול לנבוע משלייה ממוקמת באופן חריג. השלייה ממקמת את עצמה מאוד נמוך על קיר הרחם, ולעתים ממש מעל תעלת צוואר הרחם. זה נקרא שליית פתח והיא מתרחשת אצל כ -2% מהנשים. שליית פתח קרוב לוודאי תגרום לדימום בלתי נמנע לאחר השבוע ה-20. 
 
ישנן דרגות שונות של חומרת מיקום שלייה חריג, יש לערוך צילומי אולטרא סאונד חוזרים לאבחון מדויק של המיקום. מצב של  שליית פתח עשוי לדרוש מנוחה במיטה, או להוביל לניתוח קיסרי אם השליה נשארת מעל צוואר הרחם בשבועות האחרונים של הריון.
 
סיבה נוספת לדימום מאוחר יותר בהריון היא היפרדות שליה, שבה השליה באופן חלקי או מוחלט , מתנתקת מקיר הרחם. היא מתרחשת בכ- 1 ל -200 הריונות.
התסמינים כוללים כאבים עזים כלליים ודימום כבד מאד. הדם עלול להיות גלוי או סמוי בתוך הרחם, אשר יהיה מתוח, חזק, קשה למגע וכואב מאוד. אם את מעשנת, בעלת לחץ דם גבוה, בעיות בכליות או רעלת הריון, את בסיכון גבוה יותר. המצב מחייב אשפוז דחוף לבית חולים  ומנוחה במיטה בהתאם לחומרת הדימום, ייתכן שייקבע, השראת לידה (זירוז)  או ניתוח קיסרי.
 
 

 7: שרירנים ברחם

 
שרירנים ברחם הם המוני שרירים דחוסים ורקמה סיבית, שניתן למצוא בתוך או מחוץ לדופן הרחם. הם יכולים להיות בעייתיים או לא בזמן הריון - זה בעיקר תלוי במיקום של השרירנים ואם הם גדלים או לא. מומחים אינם בטוחים מה הסיבה, אבל הורמוני הריון יכול לגרום לשרירנים להתכווץ או לגדול.
עדיף שהשרירנים יוסרו לפני הריון, כי במקרה הגרוע ביותר, הם יכולים לגרום להריון חוץ רחמי, דימום כבד ואובדן הריון. עם זאת, נשים רבות מסוגלות ללדת עם שרירנים ללא כל סיבוך.
אם יש לך שרירנים, התייעצי עם רופא מומחה שימליץ לך איך לפעול.
 

מה עליי לעשות אם אני חווה דימום במהלך הריון?

 
במידה ואת מעל שבוע 20 , יש לפנות לייעוץ רפואי באופן מיידי.
 
אל תשתמשי בטמפונים ,תמיד עדיף להשתמש בפדים. אם הדימום הוא זניח ואין לך כאב, פני לרופא שלך ועדכני אותו.
 
לאחר שנבדקת על ידי איש מקצוע רפואי, את יכולה להסתייע במטפל באקופונקטורה שמומחה בפוריות או טיפול טרום לידתי. שווה לנסות. זו אופציה בטוחה, טבעית ובריאה.
 
אם את חווה דימום  כבד, שמלווה בכאבי בטן, כאבי גב וכאבים כמו במחזור, פני לבית החולים באופן מיידי. די מובן שתהיי נסערת , נסי להשאר רגועה כמה שאת יכולה ולהזכיר לעצמך שדימום יכול להתרחש בהריון. זה הדם שלך, לא הדם של התינוק, ועדיין בהחלט אפשרי להמשיך עם הריון תקין.
 

מה אם אני חווה הפלה?

 
אם את חווה הפלה ספונטנית, למרבה הצער אין מה לעשות. למרות שהפלה יכולה להיות מאכזבת, מרגיזה וכואבת מבחינה רגשית, אינך אשמה בה והיא אינה בשליטתך.
 
גשי לרופא ותני לו לבדוק את הרחם שכל ההריון נפלט והרחם נקי.
 
אם חס וחלילה את עוברת הפלה, נסי לנוח כמה שיותר, קחי משככי כאבים להקלה בכאב.
שימי קומפרס חם  על הבטן שלך. תמיכה מהשותף שלך במצב כזה היא תמיד הכי טובה.
לא לשכוח ! ברוב המקרים, דימום בתחילת ההריון הוא נורמלי וההריון ממשיך ללא פגע.
 
שיהיה לך הריון תקין ומוצלח!
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו