בהריון ואוכלת גלוטן? אולי כדאי שתיזהרי - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

בהריון ואוכלת גלוטן? אולי כדאי שתיזהרי

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 13.12.2018

מחקר חדש מצא: תזונה עשירה בגלוטן אצל נשים הרות מגדילה את הסיכון של הילודים לפתח סוכרת מסוג 1



בהריון ואוכלת גלוטן? אולי כדאי שתיזהרי
מחקר חדש אשר פורסם במגזין היוקרתי ה-BMJ וכלל עשרות אלפי נשים הרות מצא כי הסבירות של הילדים שלהן לפתח סוכרת מסוג 1 גדלה באופן משמעותי כאשר האימהות צרכו גלוטן בכמות גדולה בזמן ההיריון.
 
מחקרים קודמים על בעלי חיים מצאו כי דיאטה דלת גלוטן לפני ובמהלך ההיריון מנעה כמעט לחלוטין סוכרת מסוג 1 אצל הצאצאים. בעקבות מחקרים אלה, צוות בינלאומי של חוקרים החליט לבדוק האם תתקבל תוצאה דומה גם בקרב בני אדם.
 
המחקר, שהתפרסם במגזין הרפואי החשוב ( BMJ (the British Medical Journal, בדק נתונים של יותר מ-63,000 נשים הרות בדנמרק. הנשים, השתתפו בסקר הענק  Danish National Birth Cohort  שנערך בין ינואר 1996 עד אוקטובר 2002, בסקר נכלל שאלון מפורט על הרגלי התזונה של ההרות בשבוע ה-25 להריונן. החוקרים מדדו את צריכת הגלוטן, שנמצא במאכלים נפוצים כמו לחם, פסטה, ודגני בוקר, מול נתונים של תחלואת הילדים של נשים אלה. 
המעקב אחר המשתתפות בסקר נמשך עד שנת 2016 במטרה לעקוב אחר הופעת סוכרת מסוג 1 אצל הילדים של משתתפות הסקר.
 
החוקרים מצאו כי צריכת הגלוטן היומית אצל הנבדקות נעה ביו פחות מ-7 גרם ליותר מ-20 גרם ליום עם צריכה ממוצעת של 13 גרם ליום. לאחר תקופת מעקב ממוצעת של 15.6 שנים, החוקרים איתרו 247 ילדים שאובחנו עם סוכרת מסוג 1. להערכתם של חוקרים מהמרכז הלאומי לבריאות ורווחה בפינלנד, הסיכון של ילדים לפתח סוכרת מסוג 1 גדל פרופורציונלית לצריכת הגלוטן של האם.
  
 
מחברי המחקר אומרים שיש צורך בהוכחות נוספות לפני שרשויות הבריאות יוציאו הנחיות לשינוי תזונת הנשים ההרות. "בשל העובדה שהקשר בין צריכת גלוטן של האישה ההרה ובין הופעת סוכרת מסוג 1 אצל הילוד עדיין לא בוסס, מוקדם מדי לשנות את ההמלצות התזונתיות בקשר לצריכת גלוטן לנשים הרות. לפיכך, נדרשים מחקרים נוספים כדי לאשר את ממצאי המחקר שערכנו, וכן לחקור את המנגנון האפשרי שגורם לעליית הסיכון לסוכרת מסוג 1 כאשר ההרה צורכת כמויות גדולות יחסית של גלוטן." 
 
לדברי ד"ר מריאנה ירון, מומחית ברפואה פנימית, אנדוקרינולוגיה ואחראית מרפאה משולבת אנדוקרינולוגיה-רפואת האם והעובר בבית החולים ״ליס״ ובמרכז DMC לטיפול בסוכרת:
"מחקר זה מראה כי ילדים של אימהות שצורכות מעל 20 גרם גלוטן ליום היו בסיכון כפול לפתח סוכרת מסוג 1 בהשוואה לילדים של נשים שצריכת הגלוטן שלהן הייתה הכי נמוכה, פחות מ-7 גרם ליום. על אף שנדרשים מחקרים מקיפים על מנת להוכיח את הדבר, רופאים, חוקרים והציבור הכללי צריכים להיות מודעים לאפשרות שצריכה מוגברת של גלוטן עלולה להזיק במיוחד לנשים ולהגדיל את הסיכון של ילודן לפתח סוכרת מסוג 1."



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו