צילום סטילס או וידאו בלידה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

צילום סטילס או וידאו בלידה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 03.09.2011

הטרנד החדש להזמין צלם וידאו ללידה, תופס תאוצה. לא לכל יולדת מתאים לאבד את האינטימיות של הלידה, ולהיחשף לאדם זר. האם לצלם את הלידה בוידיאו? בסטילס – במצלמה לאלבום התמונות הביתי? להזמין צלם? לצלם בעצמנו?



מאת: יעל סנדלר


צילום סטילס או וידאו בלידה

ארוע הלידה הוא אירוע חד פעמי. גם אם תלדי ילדים נוספים, בלידות נוספות, לעולם לא תחזרי על רגע הלידה הזאת, של הולדת הילד הזה. קשה להאמין, אבל כל רגע בחיינו הוא חד פעמי. החיוך הראשון שהילד שלך יחייך, הוא החיוך הראשון שלו, וכל החיוכים האחרים לא יהיו אותו חיוך ראשון מפעים, כך גם הישיבה הראשונה, העמידה הראשונה, וכל דבר ראשוני וחד פעמי בחייו העתידיים. כל יום הולדת היא יום הולדת חד פעמי. ובכל זאת, לא כל ארוע או רגע חד פעמי אנחנו מנציחים.

בשנות השישים צילומי לידות היו נדירים. אבל גם לווי לידה של בן הזוג היה נדיר. כיום, נשים רבות מעוניינות להנציח את רגע הלידה, אם את מתלבטת האם לעשות זאת, כדאי לשקול בין שתי אפשרויות:

1.       צילום של הלידה על ידי בן משפחה: היתרון: בן משפחה שאת מכירה, ונוח לך בנוכחותו בלידה. ציוד צילום ביתי שיש לכם בבית או אצל המשפחה הקרובה. החיסרון: שימוש בציוד ביתי ולא מקצועי להנצחת רגע חשוב בחייך.

2.       צילום על ידי צלם מקצועי: היתרון: ציוד מקצועי. זוויות צילום מקצועיות.  חסרון: נוכחות אדם זר בלידה. עלויות כספיות גבוהות.

 

לפני שאת קובעת עם צלם מתוך המשפחה, או צלם מקצועי כדאי לדעת:

1.       בדקי מה קורה לגבי מדיניות בית החולים בזמן ניתוח קיסרי. האם ניתן לצלם בזמן ניתוח קיסרי? האם נוכחות הצלם בחדר באה במקום נוכחות בן הזוג?

2.       הורידי ציפיות – אל תהפכי את הצילום של הלידה לדבר הכי חשוב בלידה. לא כל לידה ניתן לצלם, ובכל מקרה של בעיה, יבקשו מהצלם לצאת מהחדר. אל תקחי זאת כמשבר, אלא תתכונני לכך שזאת יכולה להיות אפשרות. חשוב בלידה הלידה עצמה, בריאותך ובריאות התינוק שלך. קחי את צילום הלידה בפרופורציות.

 

במקרה שהחלטת לצלם את הלידה כדאי לסכם מראש עם הצלם:

1.       זוויות צילום. האם הצלם יכול לצלם אותך מכל זויות, או שאינך רוצה שחלקים אינטימיים מגופך יחשפו, ואת רוצה שהצלם יעמוד ליד ראשך, כדי שגופך התחתון לא יהיה חשוף.

2.       מידת מעורבות של הצלם במה שקורה בחדר, במיוחד כאשר מדובר בבן משפחה. ניתן להסביר מראש שזהו אירוע שאת רוצה להיות בו באינטימיות עם בעלך או בן זוגך, ואת מבקשת מהצלם שיכבד אותך בזמן הזה.

3.       מצלמת גיבויי. כדאי לסכם עם צלם מקצועי, ולבדוק האם יש לו מצלמה נוספת לגיבויי, אך גם לצלם הבייתי, כדאי לדאוג למצלמת גיבויי, אפילו מצלמה פשוטה מאוד. קורה ששוכחים כרטיס זיכרון, שהבטרייה לא עובדת, אל תיקחי צ'אנסים. אם החלטת לצלם את הלידה, כדאי לגבות זאת כמו שצריך.

4.       אם מדובר בצלם מקצועי, סכמי מראש שהתמונות עוברות אליך. החתימי אותו על מסמך שבו אין לו זכות לעשות שימוש בתמונות שלך ללא הסכמתך המפורשת בכתב.

5.       בדקי מהי מדיניות בית החולים, והאם קיימת אפשרות לצילום בלידה. כדאי לקבל מהרופא שלך אישור בכתב.

6.       סכמי מראש עם הצלם, מה קורה במידה והוא לא יכול לצלם את הלידה. מה קורה אם הלידה נדחית או מתעכבת, או מקדימה, כדי לא למצוא עצמך במצב לא נעים.

 

האם לצלם סטילס או וידאו בלידה?

לפני שאת מחליטה על צילומי סטילס במצלמה, או צילומי וידאו, נסי לבדוק מה את עושה עם צילומי הסטילס והוידיאו שיש לך בבית.

האם כדאי להוציא כסף על צילומי סטילס או וידאו של הלידה?

אם הזמנת צלם לאירוע הלידה אינו הוצאה יקרה עבורך – זכית. נשאלת השאלה: למה לא? מקסימום לא תשתמשי בצילומים. או את וילדך תצפו בהם פעם או פעמיים, ותיהנו מהם.

מצד שני, אם מצבך הכלכלי דחוק, ואת נמצאת בתקופה בה ההוצאות סביב הלידה גדולות, ולא קל לך כלכלית, כדאי לעשות סדר עדיפות. ציוד לילד שלך שעתיד להיוולד, ושקט נפשי של הוצאות החודש הראשון לחיי תינוקך חשובות לא פחות. במקרה כזה, כדאי לבדוק בכל זאת למי מהמשפחה יש מצלמה טובה, או מבין החברים שלך, ולהסתפק בצילום בייתי.

 

מה עושים עם צילומי הוידאו של הלידה?

בסקרים שנעשו בעבר, נמצא שהרבה אנשים מצלמים צילומי וידאו, אבל רוב האנשים צופים דווקא בתמונות באלבום המשפחתי ובאלבומים הדיגיטאליים. את הצילומים של הוידיאו שומרים משום מה למסיבות בת ובר המצווה, מסיבות גיל שלושים וארבעים וחמישים וכ"ו. כדאי לחשוב עד כמה ההוצאה הכספית של צלם מקצועי שווה לך. עד כמה תראי את הצילומים בעתיד, והאם הם ישמשו אותך בעתיד. אני מניחה, שכל אדם יתעניין בסיפור הלידה של עצמו בגיל מסוים.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו