האם הריון מגן מפני דכאון? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

האם הריון מגן מפני דכאון?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 15.08.2011

האמונה כי הריון מגן מפני דיכאון כנראה מבוססת על סמך ניסיונן של מספר נשים שחוו תקופה מרגשת, עילאית בזמן הריונן. אולם, הראיות מעידות אחרת – תקופת ההריון בעלת סיכון גבוה לדכאון.



תרגמה וערכה: רותי שוורץ


האם הריון מגן מפני דכאון?

האמונה כי הריון מגן מפני דיכאון כנראה מבוססת על סמך ניסיונן של מספר נשים שחוו תקופה מרגשת, עילאית בזמן הריונן. אולם, הראיות מעידות אחרת – תקופת ההריון בעלת סיכון גבוה לדכאון.

 

מחקר שפורסם בשנת 2006 בג'ורנל לפסיכיאטריה ומדעי המוח, כלל בתוכו 201 מטופלות שהיו במצב רוח נורמאלי במשך לפחות שלושה חודשים, ובחן אם ישנה מגמת התדרדרות במהלך תקופת הריונן של המטופלות. נשים שהפסיקו לקחת תרופות נוגדות דכאון, נכנסו לדכאון בתדירות גבוהה יותר כאשר נעשתה השוואה ביניהן לבין נשים שהמשיכו לקחת תרופות כרגיל. יתרה מזו, המטופלות שהפסיקו עם התרופות במשך זמן מה וחזרו ליטול אותן, הצליחו למתן את תופעת הדכאון אך הרבה פחות מאלה שהמשיכו ליטול את תרופות נוגדות הדכאון כרגיל במשך תקופת ההריון. 

 

לכן, שימוש לא עקבי בתרופות הללו עלול להשפיע על נשים בהריון באופן שלילי. תופעת הדכאון בתקופת ההריון עלולה להשפיע באופן שלילי על מצבו של העובר, זאת מכיוון שיכולת השלייה להגן על העובר הינה מוגבלת כך שישנו צורך מוחלט למנוע תופעות דכאון באותה תקופה.

 

ההשפעות על העובר הן שונות. אחד התסמינים הנובעים כתוצאה מדכאון הוא לידה מוקדמת. נוסף על כך, אותן אמהות מדוכאות יכולות להיות בעלות תסמינים כגון חוסר תיאבון ואף להתדרדר לשתיית אלכוהול או שימוש בסמים לא חוקיים, שישפיעו לרעה על העובר.

 

לכן, חשוב לשקול את היתרונות והחסרונות של שימוש בתרופות נוגדות דכאון בתקופת ההריון. התרופות בהחלט מציעות הגנה נגד התדרדרות שכזו.

לאחר מחקר מעמיק, גילו כי תרופות נוגדות דכאון מסוג סרוטונין רופטייק אינהיביטור, לא מעלות את הסיכון לפגמים אצל העובר. בניגוד לתוצאות המחקר, עולה טענה אחרת המציגה סיכונים, אם כי קטנים, לנטילת תרופה זו. על פי הסטטיסטיקה, ישנו סיכון קלוש להפלות ספונטניות. איננו יכולים להיפטר מתופעת הדכאון כפקטור התורם לעלייה בסיכון מ – 8.7% ל – 12.4%.

 

טענה נוספת הנוגדת את המחקר מעלה את האופצייה לשינוי במצב הרוח וחרדה בשלב מאוחר יותר בחיים כתוצאה מלקיחת התרופות בשלב ההריון. אפשרות זו הועלתה לאחר ניסיון התרופות על חולדות ועכברים כ"שפני ניסיונות".

 

יחד עם זאת, שלושה מחקרים על ילדים שנחשפו לתרופות נוגדות דכאון במשך שנות חייהם עד גיל 7 לא הראו שינויים משמעותיים ברמה הקוגניטיבית, בשפה ובהתנהגות. במחקר רביעי נראו שינויים מעודנים בשליטה המוטורית אצל ילדים, אך אלה לא היו באותה קבוצת גיל כמו אלה שבשלושת המחקרים האחרים והם נבחנו בגילאים שונים.

 

מחקר זה ממשיך להישאר ללא מסקנות חד משמעיות. הטענה שחוזרת על עצמה היא שלקיחת תרופות נוגדות דכאון בזמן תקופת ההנקה משפיעה לרעה על התינוק, אך מחקרים שונים ורבים מציעים אחרת.

 

לסיכום, האוכלוסייה ההריונית צריכה לפחד יותר ממחלת הדכאון מאשר מהתרופות נוגדות הדכאון ולשקול את הדברים בצורה חכמה, יחד עם התייעצות עם רופא.

 

לפרטים נוספים על התרופות, ניתן לראות את הכתבה המלאה באתר :

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/pmc1488905/

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו