טחורים בהריון ולאחר לידה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

טחורים בהריון ולאחר לידה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 21.11.2008

קרוב ל 70% מכלל האוכלוסייה ברחבי העולם סובלת מבעית טחורים ופיסורות (סדקים בפי הטבעת) הגורמת לכאב, גרד ודימום בזמן היציאה. נשים סובלות יותר מטחורים, ובין הסיבות לכך : הריון ולידה. בתקופת ההיריון עולה נפח הדם והורמון הפרוגסטרון מחליש את השרירים, הרחם כבד וקיים לחץ על הוריד הנבוב התחתון בשכיבה על הגב.



באדיבות: חברת כמיפל יבואנית תכשיר חדש - אנוקריו  לטיפול בטחורים


טחורים בהריון ולאחר לידה

קרוב ל 70% מכלל האוכלוסייה ברחבי העולם סובלת מבעית טחורים ופיסורות (סדקים בפי הטבעת) הגורמת לכאב, גרד ודימום בזמן היציאה.

נשים סובלות יותר מטחורים ובין הסיבות לכך: הריון ולידה. בתקופת ההיריון עולה נפח הדם והורמון הפרוגסטרון מחליש את השרירים, הרחם כבד וקיים לחץ על הוריד הנבוב התחתון בשכיבה על הגב.         


לדברי ד"ר נחמן אקשטיין רופא נשים בכיר במרכז הרפואי בביה"ח ליס, "כ10% מכלל הנשים סובלות מהבעיה במהלך ההיריון, כשבקרב אחוז לא מבוטל – כ 3% תבוא הבעיה לידי ביטוי בכאבים בזמן היציאות, בדימומים, בבליטה החוצה בפי הטבעת ואפילו בכאבים בלתי נסבלים, במיוחד כשנוצר סדק.


הטחורים המובלטים בפי הטבעת יכולים לעבור טרומבוזות ואז הטחורים בולטים עוד יותר בדופן פי הטבעת, מה שגורם לכאבים חזקים מאוד. לדבריו, ככול שההיריון מתקדם התופעה עלולה להחריף.

"יש נשים הסובלות מוורידים לכיוון הנרתיק והדבר יבוא לידי ביטוי בסוף ההריון ואז תשוב האם לביתה עם מתנה כפולה - תינוק וטחורים" הוא מסביר. 


קיימת סיבה להיווצרות מצב זה בתקופת ההיריון והסיבה לדברי ד"ר אקשטיין נובעת מגידול במשקל העובר, מה שגורם ללחץ על קרקעית האגן. "המשקל לוחץ על כלי הדם באגן ועל האיברים שמסביב וע"י כך מאט את זרימת הדם בוורידים.

לוורידים אלה דופן חלשה יותר בגלל הורמון הפרוגסטרון שבריריות. הדם הנאגר בכלי הדם הללו מצוי במצב סטאטי, ומאחר והדופן שלהם רכה הם בשלב הראשון מתרחבים ונמצאים סביב פי הטבעת ואלה הם בעצם הטחורים.

עלולה להיווצר קרישת הדם בתוך הטחורים (טרומבוזה). בטווח זה חלק מהתזונה, כמו גם נטילת ברזל, עלולים לגרום להאטת תנועת תוכן המעי ולכן בקרב נשים אלו העצירות מהווה קרקע המאפשרת את התפתחות הטחורים" מסביר ד"ר אקשטיין.

 

הרעיון העיקרי בטיפול בבעיה במקרים פחות חמורים הוא בטיפולי מניעה שמרניים שמטרתם לגרום לצואה רכה וזאת ע"י שתיית נוזלים מרובה, תזונה מתאימה ולעיתים אפילו באמצעות מזונות עתירי סיבים המקלה על היציאות ומפחיתה את הכאבים והימנעות מאכילת מאכלים חריפים ושתיית משקאות אלכוהוליים.


מומלצים גם טיפולים הנחשבים כגורמי מניעה כגון: אמבט ישיבה, שימוש בבידה, שטיפת איזור פי הטבעת מספר פעמים ביום לשמירה על היגיינת המקום, תחבושת קרה, מניעת תנוחות היוצרות לחץ מקומי באזור האגן.

 

המצדדים בטיפולים טבעיים ממליצים על תכשירים טבעיים נפוצים כגון:

 horse chestnut ו -butcher's broom המחזקים את כלי הדם, תכשירים כמו מיץ המופק מצמח האלוורה המונעים גירוי ונפיחות ותכשירים המכווצים את כלי הדם.

 

כשתופעת הטחורים מלווה בכאבים חזקים ודמם דרוש טיפול רפואי ללא דיחוי מדגיש ד"ר אקשטיין.

תכשיר ייחודי חדש ללא מרשם רופא לטיפול בטחורים בשם אנוקריו anokryo המיוצר בגרמניה הושק בימים אלה בארץ, באישור משרד הבריאות.

הוא פועל בשיטת הקירור וההרחבה, הוכח כיעיל ביותר לטיפול בטחורים בדרגה ראשונה ושנייה ובפיסורות ונמצא מתאים גם לנשים לאחר לידה ולנשים מניקות.

 

לדברי ד"ר אקשטיין "במידה וכול הטיפולים אינם יעילים מספיק רצויה בדיקת כירורג או פרוקטולוג  שיבצע הסתכלות על דופן המעי באזור פי הטבעת (אנו סקופיה)".


"מאחר שגם לאחר הלידה ממשיכות נשים רבות לסבול מהתופעה, הן מופנות בד"כ לפרוקלטולוג שאחת משיטות הטיפול שלו היא הרחבה של פי הטבעת בעזרת חומר מרגיע וקורטיזון.

עצם ההרחבה כבר יוצרת שחרור ומביאה לירידה בתופעות, או באמצעות תרופות כגון נרות" מסביר ד"ר אקשטיין.

 

הטיפולים הרפואיים האחרים הקיימים לטיפול בטחורים הם: הרחבת שרירי פי הטבעת – טיפול הנחשב ליעיל במקרים רבים, אולם הוא כבר אינו פופולארי עקב תופעות לוואי לא רצויות.

ניוון כלי הדם הטחוריים ע"י קשירה בגומייה, הנחשב לטיפול נפוץ ואינו כרוך בניתוח. כלי הדם מתנוונים בעקבות הקשירה לאחר מספר שבועות, ומופרשים עם הצואה באופן טבעי.   


טיפול נוסף הגורם לניוון כלי הדם הטחוריים נעשה באמצעות הטרשה (scelrotherapy) – הזרקת חומר הגורם לניוון כלי הדם.  ניתן לצרוב את כלי הדם הפגועים באמצעות קרן לייזר או קרינה אינפרה אדומה וכמובן באמצעות ניתוח כירורגי להסרת הטחורים.   




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו