רפואה משלימה בהריון ושירות קופות החולים בתחום - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

רפואה משלימה בהריון ושירות קופות החולים בתחום

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 08.06.2009

הרפואה המשלימה, המבוססת  על שיטות בעלות היסטוריה של מאות ואף אלפי שנים צברה ניסיון רב בטיפול והקלה בבעיות המאפיינות תקופה זו. בנוסף, יכולה הרפואה המשלימה לסייע בפתרון  והקלה של בעיות בריאות שאינן נובעות מההריון אך הטיפול בהן משתנה עקב הצורך להימנע מתרופות.



מאת: ד"ר זיו בר, מנהל הרפואי של מרפאות כללית רפואה משלימה בדרום


רפואה משלימה בהריון ושירות קופות החולים בתחום

הריון הינו מצב טבעי שלעתים מלווה במיחושים ובתופעות מציקות שונות. הרפואה המשלימה, המבוססת  על שיטות בעלות היסטוריה של מאות ואף אלפי שנים צברה ניסיון רב בטיפול והקלה בבעיות המאפיינות תקופה זו. בנוסף, יכולה הרפואה המשלימה לסייע בפתרון  והקלה של בעיות בריאות שאינן נובעות מההריון אך הטיפול בהן משתנה עקב הצורך להימנע מתרופות. כך המצב לגבי בעיות כמו אלרגיה, מיגרנה ובעיות בריאות אחרות אשר לא ניתן לטפל בהן באמצעות תרופות בגלל ההריון.

 

הומאופתיה- כנגד תופעת הבחילות

הבחילות נפוצות מאוד בשליש הראשון להריון ונשים רבות סובלות מהתופעה, שנגרמת כתוצאה מהפרשת ההורמונים hcg ואסטרוגן. ברוב המכריע של המקרים - אם ההקאות לא גורמות להתייבשות ו/או לעלייה ברמת החומציות בדם - ניתן להתגבר על הבחילות בטיפול הומאופאתי.

ההומאופתיה מתבססת על תרופות שעשויות מתמציות של צמחים וחומרים שונים והינה השיטה הבטוחה ביותר לשימוש בהריון. הומאופתיה מטפלת באמצעות תמציות צמחים וחומרים שונים במינונים מינימאליים שנמהלו באופן סדרתי פעמים רבות, זאת כדי להשיג השפעה מרבית ללא כל תופעות לוואי.

תרופה הומאופטית מותאמת באופן אישי לכל מטופלת וזה נעשה לאחר תשאול מקיף ובחינת ההיסטוריה הרפואית בנוסף לקווי האופי הייחודיים לכל אחת. מניסיון שהצטבר עד היום, שיטה זו יעילה במיוחד לטיפול בבחילות הנפוצות מאוד בשליש הראשון להריון. נשים רבות סובלות מהתופעה, שנגרמת כתוצאה 
מהפרשת ההורמונים hcg ואסטרוגן. חלקן סובלות  גם מהפרעות בעיכול והקאות, גזים מרובים, צרבות וכאבי בטן. ברוב המכריע של המקרים ניתן להתגבר על התופעה  בטיפול הומאופאתי המטפל בצורך הכפייתי לאכול חמוצים. 

תרופות הומאופטיות עשויות להקל גם על סוג נוסף של בחילות האופייני לתקופת ההריון. מדובר בבחילות המלוות בתחושה רעה - בעיקר במהלך תנועה - הגורמות לירידת לחץ דם, חיוורון וסחרחורות. ולעתים גם בזיעה קרה המכסה את הגוף. עשויה להיות יעילה  גם לטיפול בהקאות מימיות והתכווצויות באזור הבטן העליונה.

אלו הן רק דוגמאות ובכל מקרה לפני כל טיפול הומאופתי. חשוב ביותר לפנות ליעוץ רפואי מקצועי על מנת להתאים את הטיפול הבטוח והיעיל ביותר.
בנוסף לתכשירים ההומאופתיים, חשוב גם להקפיד על כללי תזונה מתאימים ורצוי שהתפריט יכיל את המזונות הבאים: פופקורן, אורז מלא (חום) ועוד. הירקות הבאים משפרים את פעולת מערכת העיכול והכבד:  גזר,ארטישוק, לימון, דלעת. תה ג`ינגר או תה אניס עשויים גם הם להקל על הבחילות.


גם לרפואה הסינית יש  מה להציע בהתמודדות עם הבחילות: עיסוי נקודה הנמצאת קרוב לשורש כף היד על מרידיאן הפריקרד, יכול להקל באופן מיידי על הבחילות.  קיימות גםמספר נקודות לדיקור, העשויות להקל על הבחילות ולשפר באופן  משמעותי את ההרגשה הרעה.

כמו כן,  ניתן גם להשתמש בתכשירים מיוחדים לנשים בהריון, וזאת על פי המלצת מומחה ברפואה סינית. כך למשל, כדאי ליטול לפני השינה תכשיר המבוסס על נוסחה סינית המכילה pinellia  ו- hoelen c כדי למנוע את הבחילות בבוקר.

 

רפלקסולוגיה - לעייפות וחולשה במהלך ההריון

שיטה נוספת שהוכיחה את עצמה בטיפול בקרב נשים בהריון היא הרפלקסולוגיה. שיטה זו מתבססת על העיקרון כי מערכות הגוף משתקפות בכפות הרגליים.

הטיפול הרפלקסולוגי מיטיב עם חולשות ועייפות אשר אופייניות לתקופת ההריון,  כאשר הוא יכול לשפר את החיוניות וההרגשה הכללית בצורה ניכרת.

עיסוי נכון ומדויק של כף הרגל עשוי להקל משמעותית בבעיות במערכת העיכול, כגון עצירות השכיחה במיוחד במהלך ההריון.

שילוב של טיפול רפלקסולוגי עם הומאופתיה ותזונה נכונה, מהווה בדרך כלל, הרכב מנצח בטיפול בבעיות אלו.

 

שיטת אלכסנדר ושיאצו- לטיפול בבעיות גב ויציבה

במהלך ההריון עובר גוף האישה שינוי מתמיד, כגון עליה במשקל ושינוי מרכז הכובד. בשילוב עם הרגלי תנועה לקויים ויציבה לא נכונה, המאפיינים נשים רבות בעולם המודרני, מתקבלת קרקע פורייה להיווצרות של בעיות וכאבי גב.

ברפואה משלימה קיים מגוון רחב של טיפולים שעשוי להקל משמעותית בפתרון בעיות אלו, כגון שיטת אלכסנדר, המלמדת הרגלי תנועה נכונים  ושיאצו, טכניקת עיסוי  וטיפול באמצעות מגע ולחיצות.

 

טיפולי מגע ודמיון מודרך - להפגת  מתחים בתקופת ההריון

שיאצו וטיפולי מגע נוספים כגון רפלקסולוגיה, מסייעים רבות להפגת מתחים ולחצים, הידועים כמזיקים במהלך ההריון.

במידה ואת עוסקת במקצוע רווי מתחים או סובלת מלחצים בלימודים, חשוב להקפיד על טיפולים קבועים על מנת להקל על מתחים אלו. טיפולים אלה מומלץ לשלב עם סדנת מדיטציה ודמיון מודרך, במהלכה נלמדים כלים יעילים להתמודדות עם לחצים, להרפיה והרגעה עצמית.

במרפאות קופות החולים מגוון נוסף של טיפולים המתאימים לתקופת ההריון ובין היתר: כירופרקטיקה, דיקור סיני (מומלץ בעיקר בשליש האחרון של ההריון) ועוד.


כל מטופלת הפונה מקבלת יעוץ רפואי על ידי רופא שהוכשר ברפואה קונבנציונלית ורפואה משלימה. הרופא יבחן את המצב של המטופלת ויתאים תוכנית טיפולים היעילה והבטוחה ביותר עבורה.

תקופת ההריון הינה תקופה רגישה במיוחד ולכן ליעוץ הרפואי חשיבות מכרעת. כמו כן, חשוב לפנות אך ורק למטפלים  מנוסים ומוסמכים לטפל בנשים בהריון.

הריון הינו מצב טבעי שלעתים מלווה במיחושים ובתופעות מציקות שונות. הרפואה המשלימה, המבוססת  על שיטות בעלות היסטוריה של מאות ואף אלפי שנים צברה ניסיון רב בטיפול והקלה בבעיות המאפיינות תקופה זו.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו