שיעבור לך בקלות: רפואה משלימה בהריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

שיעבור לך בקלות: רפואה משלימה בהריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 30.04.2008

איזה תרופות הומאופתיות מתאימות לטיפול בבחילות? איךהרפלקסולגיה יכולה להקל על עצירות? מה עושות המחטים הסינייות לטחורים? ליווי משליםלהריון.



מאת: ד"ר מוטי לוי רופא ראשי של כללית רפואה משלימה, באדיבות אתר האינטרנט של "שירותי בריאות כללית"


2P סטודיו

שיעבור לך בקלות: רפואה משלימה בהריון

האמירה "הריון זה לא מחלה" כבר נהפכה לסוג של מנטרה, אבל בעלי זכויות היוצרים על אותה אמירה - הנכונה כשלעצמה - נוטים לפעמים לשכוח כי לעתים מאוד קרובת מלווים את ההריון מיחושים או תופעות מציקות שונות. 

איך הרפואה המשלימה יכולה לעזור לי להתגבר על הבחילות?
הבחילות נפוצות מאוד בשליש הראשון להריון ונשים רבות סובלות מהתופעה, שנגרמת כתוצאה מהפרשת ההורמונים hcg  ואסטרוגן. ברובהמכריע של המקרים - אם הבחילות לא גורמות להקאות ו/או לעלייה ברמת החומציות בדםניתן להתגבר על הבחילות בטיפול הומאופאתי. ההומאופתיה מתבססת על תרופות שעשויות מתמציות של צמחים וחומרים שונים:

antimonium crudum - לטיפול בנשים הסובלות מהפרעות בעיכול, מבחילות ומהקאות. מנטרלת את הצורך הכפייתי לאכול חמוצים. טובה גם להתמודדות עם הרתיעה ממגע או ממבטים.

 ipeca - ניתנת בעיקר לטיפול בבחילות המופיעות בבוקר. יעילה גם לטיפול בגזים מרובים  ובצרבות וכן לבחילות שלאחר ההקאה, כאשר לא מורגשת הקלה.
 
lacticum acidum  - ניתנת לטיפול בהקאות ובחילות שנמשכות ימים שלמים. התרופה טובה גם אם את חשה שהמזון כאילו תקוע מתחת לעצם החזה וכן לטיפול בבחילה המופיעהאחרי ארוחת בוקר.
 
nux vomica - מיועדת ללשון עם חיפוי חום. ניתנת לבחילות אחרי האוכל, כאבי בטן כתוצאה מגזים בעיקר בבטן עליונה ושיהוקים בטעם מר או חומצי.
 
tabacum - לטיפול בבחילות ותחושה רעה - בעיקר במהלך תנועה - הגורמות לירידת לחץ דם, חיוורון וסחרחורות. תופעות אלה מלוות לעתים גם בזיעה קרה המכסה את הגוף. עשויה להיות יעילה  גם לטיפול בהקאות מימיות והתכווצויות באזור הבטן העליונה.

בנוסף לתכשירים ההומאופתיים, חשוב גם להקפיד על כללי תזונה מתאימים ורצוי שהתפריט יכיל את המזונות הבאים: פופקורן, אורז מלא (חום) עם מיזו. הירקות הבאים משפרים את פעולת מערכת העיכול  והכבד:  גזר,ארטישוק, לימון, דלעת. תה ג`ינגר או תה אניס עשויים גם הם להקל לעיתים על הבחילות.

מה הרפואה הסינית מציעה נגד בחילות?
עיסוי נקודה הנמצאת קרוב לשורש כף היד על מרידיאן הפריקרד, יכול להקל באופן מיידי עלהבחילות.  קיימות גם מספר נקודות לדיקור, העשויות להקל על הבחילות ולשפר באופן משמעותי את ההרגשה הרעה.

אפשר גם להשתמש בתכשירים מיוחדים לנשים בהריון,וזאת על פי המלצת מומחה ברפואה סינית, למשל, כדאי ליטול לפני השינה תכשיר המבוסס על נוסחה סינית המכילה pinellia  ו-hoelen c כדי למנוע את הבחילות בבוקר.

למה דווקא בהריון יש לי עצירות?
אם יש לך קשיים בהוצאת צואה מן הגוף ואם אין לך לפחות יציאה אחת ביום, את סובלת מעצירות. אישה שלא סבלה בעבר מעצירות עלולה לסבול במהלך ההריון מבעיה זו מכמה סיבות:

1.  הקאות מרובות גורמות לחוסר נוזלים בגוף לספיגה מוגברת של נוזלים במעי הגס וכתוצאה מכך הצואה נהפכת להיות קשה.
2. בחילות, צרבות וקשייםבעיכול עלולים להביא אותנו להעדיף  מזונות דלים בסיבים. מכאן, קצרה הדרךלעצירות.
3. צריכת יתר של ברזלכתוצאה מאנמיה במהלך ההריון.
4. גדילה של הרחם ושינויים הורמונליים. 

 

איך מונעים עצירות בשיטות טבעיות?
יש מספר עקרונות תזונתיים והתנהגותיים שהשמירה עליהם יכולה להקל על העצירות משמעותית ואף למנוע אותה:

  • שתיה מרובה המחולקת בצורהשווה לאורך היום.
  • אכילהמוגברת של פירות.
  • אכילה שלמזון עשיר בסיבים כמו: ירקות, אורז מלא, חיטה מלאה, קוואקר ודגניםאחרים.
  • פעילות גופנית כמוהליכה או שחיה מתונה.
  • אכילת  פירות יבשים. משרה שזיפים יעיל מאוד בטיפול בעצירות, וקל מאוד להכינו:  משרים שלושה עד ארבעה שזיפים מיובשים במים פושרים במשך הלילה ושותים בבוקר על קיבה ריקה. אוכלים גם את השזיפים וניתן להוסיף גם זרעי שומשום או פשתן. 


איזה עוד עצות כדאי לאמץ מהנתרופתיה?

  • להימנע ממצבי מתח, עבודת יתר ועייפות. 
  • להימנע משינויים חדים מדי במעברים מחום לקורולהיפך.
  • להקפיד על תזונה מגוונת המכילה מינרלים וויטמינים, המחזקים את פעילותה של מערכת החיסון:

 

קראי עוד בנושא עצירות בהריון

 


ויטמין c  - נוגד חימצון הנחוץ לבניית רקמות ולשמירה על פעילות תקינה של הבלוטות ובהן בלוטת יותרת הכליה.

ויטמין c, בהיותו מרכיב חיוני ביצירת אינטרפרון, חיוני מאוד למערכת החיסון בהתמודדותה מול נגיפים שונים. הוא שומר גם על בריאות החניכיים, שרגישות במיוחדבתקופת ההריון, מנטרל נזקים  מחומרים רעילים ומזהמים שונים באוויר ובמזון ואף משפר את יכולתו של הגוף לספוג ברזל.  ויטמין c חשוב גם ביצירת הורמונים העוזרים לנולהתמודד עם מצבי לחץ שונים.

הגוף אינו מסוגל לייצר כמות נאותה של ויטמין c בכוחות עצמו ולכן לאכול מזונות עשירים  בוויטמין c כגון: פלפל אדום, פלפל ירוק,פטרוזיליה, ברוקולי, גויאבה וקיווי.

ויטמין a -נוגד חימצון בעל תפקיד חשוב בשמירה על הריריות והעור.ויטמין a מגן על הגוף  מפני שפעת, הצטננות וזיהומים שונים הפוגעים בריריות.
מזונות עשירים בויטמין a: ביצים, חמאה, כבד, מנגו, משמש, בטטות, פלפל אדום, פטרוזיליה וגזר.

אבץ- מינרל בעל חשיבות לתפקודה התקין של מערכת החיסון, המסייע לה להתמודד עם מחלות זיהומיות. מחקרים שונים הראו כי האבץ מסייע לקצר את משך המחלה ומקל על תסמיני המחלה.  אבץ קשור גם ליצירת קולגן וחלבונים שונים ותורם בכך גם לבריאות הרקמות השונות בגוף.
מזונות עשירים באבץ: סויה,טחינה, כבד, שומשום מלא, גרעיני דלעת, גרעיני חמניות ואגוזי פקאן.


האם רפלקסולוגיה יכולה להקל על עצירות?
בהחלט.עיסוי כפות הרגלים באזורים התואמים למעי הגס עשוי להביא להטבה משמעותית. חשוב לקבל את הטיפול מרפלקסולוג  מנוסה, כדי לא לגרום להפרעות כתוצאה מלחיצה בנקודות לא מתאימות.

 

איזה עוד שיטות מצייעה לי הרפואה המשלימה כנגד עצירות?
ההומיאופתיה מציעה לך שני תכשירים בולטים לטיפול בעצירות:

alumina -תכשיר לטיפול בעצירות ממושכת, בקושי ביציאות אפילו אם הן רכות ובחוסר דחף ליציאה, המופיערק לאחר הצטברות כמות גדולה של צואה בפי הטבעת.

lycopdium - תכשיר לטיפול בגזים מרובים, בטן נפוחה, קושי בעיכול מזון, רעשים מרובים בבטן או דחף ליציאה ללא הצלחה.

nux vomica -  לטיפול בעצירות קשה בעיקר בקרב נשים שאינן מבצעות פעילות גופנית, מרבות בשתית  קפה, מעשנות וסובלות מנטייה לטחורים.

אפרופו טחורים, מה באמת עושים כנגדם?
טחורים נוצרים כתוצאה מדליות בוורידים בפי הטבעת. ורידים אלה עלולים להתנפח במהלך ההריון ועצירות. בדרך כלל, הטחורים כואבים ומדממים בזמן יציאות.  לפני שמתחילים בטיפול, חשוב להיבדק אצל רופא כדי לוודא שאכן מדובר בטחורים. הרפואה המשלימה מתבססת על המרכיבים הבאים: 

תזונה - נשים ששותות מעט מידי נוזלים יגדילו את הכמות וכן את כמות המזון העשיר בסיבים:  כוסמת, דגים, מנדרינה, תאנים, שזיפים,גויאבות, מלפפונים וטופו.

צמחי מרפא - ניתן למרוח את האיזור הצורב באלוה-ורה, לסירוגין עם משחת קלנדולה.
 
הומאופתיההטיפולההומאופתי בטחורים בתקופה ההריון נותן תוצאות מהירות ובטוחות, כיוון שהתכשירים מכילים חומרים במינון נמוך מאוד:  aesculus ו  hamamelis השימוש בתכשירים אלה מקל לעיתים קרובות גם על דליות בוורידי הרגליים.

דיקור סיני - יעיל מאוד בעיקר בשליש השני ובשליש השלישי להריון ומיועד לחיזוק הטחול, שעל פי הרפואה שומר על הטונוס של דפנות הוורידים ומונע דימומים. כאשר נחלש עקב אורח חיים לחוץ, מיעוט בשינה וצריכה גבוהה של ממתקים יופיעו טחורים. לכן מנקודת  מבט זו, בנוסף על הדיקור, מומלץ להימנע מסוכרים, לתת לגוף מספיק שעות מנוחה ולהימנע ממצבי לחץ.
 
ואם סתם כואב לי הגב?
כאבי גב הם  בעיה נפוצה במהלך ההריון. ניתן לקבל טיפולים חיוניים כמו שיאצו, רפלקסולוגיה, אוסטאופתיה,כירופרקטיקה ופלדנקרייז - המקלים על הכאבים.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו