B12 וחומצה פולית בזמן ואחרי הריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

B12 וחומצה פולית בזמן ואחרי הריון

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 27.03.2014

במהלך ההריון, כבר מיומו הראשון של העובר ברחמך, הוא יינק מדמך את כל הדרוש להתפתחותו התקינה, הקפדה על תזונה מתאימה לאורך ההריון תאפשר התפתחות אופטימאלית לתינוק יחד עם שמירה על בריאות ועל איזון במהלך ההריון.



מאת: אור ביבה Ecosupp


B12 וחומצה פולית בזמן ואחרי הריון
הריון היא תקופה מיוחדת שבמהלכה הגוף מייצר אדם חדש כמעט מאפס. במהלך תשעה חודשים קסומים ולא תמיד קלים, שינויים משמעותיים יתרחשו בגופך, הרחם תגדל ביותר מפי עשרה מגודלה המקורי, ובתוכה ישתכפל המידע הגנטי של תינוק או תינוקת חדשים. יווצרו תאים חדשים שיתמיינו לפי תפקידים, ואחד אחרי השני יווצרו כל איברי גופו, או גופה, קטנים ומושלמים, לקראת הלידה ותחילת חייו. במהלך ההריון, כבר מיומו הראשון של העובר ברחמך, הוא יינק מדמך את כל הדרוש להתפתחותו התקינה, כאשר הגוף יעדיף לספק לעובר את כל הדרוש לו, גם אם זה יהיה על חשבון יצירת חוסרים תזונתיים אצלך. צרכיו ילכו ויגדלו ככל שהוא עצמו גדל, והקפדה על תזונה מתאימה לאורך ההריון תאפשר התפתחות אופטימאלית לתינוק יחד עם שמירה על בריאות ועל איזון במהלך ההריון.
 

למה חשוב להקפיד על תזונה בריאה במהלך ההריון?

במהלך ההריון, העובר ניזון מגופה של האם. לכן אספקה סדירה של רכיבים מזינים לגוף האם מבטיחים תזונה איכותית של האם והעובר לאורך ההריון. בזמן שהגוף יעשה כל מאמץ על מנת לשמור על התפתחות תקינה של העובר, האם עצמה עשויה לסבול מאוד מחסרים תזונתיים, בשל הצרכים הגבוהים של גופה במהלך ההריון. חסרים תזונתיים במהלך ההריון עשויים לגרום לתסמיני חוסר איזון אצל האם (כמו עייפות, אנמיה, סוכרת, היפותאירואיד, ואחרים) ולהתפתחות לא תקינה אצל העובר (החל מהגדלת הסיכון להפלה וכלה בלידה מוקדמת, לידת עובר במשקל נמוך, דרך כשלים בהתפתחות העובר, למשל התפתחות לא תקינה של מערכות הגוף).
 

תזונה מתאימה והשלמות מזון לתקופת ההריון

במהלך ההריון חשוב להקפיד לקבל את כל הנדרש להתפתחות תקינה של ההריון דרך המזון או דרך תוספי תזונה. בדיקות דם פשוטות יגלו אילו תוספים נדרשים ותוספים מסיסים במים (כמו משפחת ויטמיני B, ביניהם B12 וחומצה פולית) ניתן לקחת בכל מקרה, מפני שעודפים מהם נשטפים מהגוף עם השתן. 
יחד עם צריכה מתאימה של תוספי תזונה חשוב להקפיד על תזונה מתאימה, למשל לשתות כמות רבה של מים, להקפיד על אכילה יומיומית של פירות וירקות, להפחית במלחים, סוכרים, ובפחמימות פשוטות, וכמובן לשמור על שיגרת פעילות גופנית שתתאים למצב הכושר הגופני ולהריון. 
 

השלמות מזון ותוספי תזונה במהלך ההריון

במהלך ההריון עשויים להתעורר חסרים במספר מרכיבים תזונתיים. לאורך ההריון חסרים אלה צפויים לגדול בשל הצריכה הגדלה של העובר המתפתח במשאבים. החוסרים הפופולאריים הם ברזל וויטמיני B. חוסרים אלה קל לבדוק בבדיקת דם שגרתית בהריון, ומרבית הנשים משלימות את תזונתן בתוספים על פי הצורך.
 

למה חשוב ויטמין B12 בהריון?

ויטמין B12 הוא ויטמין יסודי והכרחי להתקדמות תקינה של ההריון והתפתחת טובה של העובר.
ראשית, ויטמין B12 הוא חיוני לייצור DNA ולהתפתחות תקינה של מערכת העצבים ותאי עצב אצל העובר. חוסרים בויטמין B12 במהלך ההריון עשויים להביא להתפתחות לקוייה של תאי עצב אצל העובר, כמו גם להתפתחות של מומים במוח ובעמוד השידרה והתפתחות קוגניטיבית לקוייה בילדים. 
בנוסף, ויטמין B12 הוא הכרחי גם לתפקוד האם במהלך ההריון ומחסור בו הוא אחד הגורמים להחרפה של אנמיה, שהיא מצב שכיח מאוד בהריון. צריכה לא מספקת של ויטמין B12  במהלך ההריון תוביל לתחושות עייפות, חולשה, ירידה בתיאבון, ועוד.
 
בנוסף, מחסור ב B12 עלול לגרום לעלייה ברמות חומצת האמינו הומוציסטאין בדם. עליה בהומוציסטאין בדם במהלך ההריון נמצאה קשורה לתופעות הבאות:
- האטה בקצב הגדילה של העובר
- הגברת הסיכוי להפלה
- היפרדות שילייה
- רעלת הריון
- לידה מוקדמת 
 

השילוב המנצח - B12 ביחד עם חומצה פולית

רבות דובר על החשיבות שבנטילת חומצה פולית במהלך הריון. חומצה פולית (שגם היא סוג של ויטמין B - 9B, ליתר דיוק) קשורה להתפתחות העובר ממש משעותיו הראשונות, ומסייעת כבר בהתפתחות שילייה תקינה כשהעובר נובט ברחם. בהמשך ההריון היא משתתפת בתהליכי חלוקת התאים, ביצירה של כדוריות דם אדומות, בפגיעה בהתפתחות תעלת השידרה אצל העובר, ומניעת מומים פתוחים בתעלה העצבית בעובר. חשוב לדעת שמומים אלה נוצרים בטרימסטר הראשון של ההריון ולכן ההמלצה היא ליטול חומצה פולית במשך שלושה חודשים לפני ההריון ולאחר מכן לאורך כל ההריון.
חומצה פולית וויטמין B12 חיוניים לייצור תאי דם אדומים תקינים, וביחד עם ברזל, גם ויטמין B12 וגם חומצה פולית עשויים להיות גורמים או זרזים של התפתחות אנמיה במהלך ההריון.
הקפדה על כמות מספקת של ויטמין B12 וחומצה פולית היא הכרחית למניעת מומים בעובר ומפחיתה את הסיכון להפלת עובר בריא. תוסף תזונה של חומצה פולית יש ליטול לאורך כל תקופת הפוריות, ובפרט שלושה חודשים לפני ההריון ובמשך כל אורכו. 
 

איזה סוג של B12 מומלץ ליטול בהריון?

ויטמין B12 השכיח הוא מסוג ציאנוקובלמין (מורכב מציאניד + קובלמין), מדובר בצורה הסינטטית אשר אינה קיימת בטע, ובצורה זו על הגוף לפרק את הויטמין על מנת להפוך אותו לזמין לספיגה. הוא יספג בצורה הטבעית שנקראת מתילקבולמין רק אם מדובר באישה בריאה ללא בעיות כליות. ההמלצה הטובה ביותר היא לקחת ויטמין B12 בצורת מתילקובלמין. הוא מוגש לגוף נטול רעלים, בצורה הזמינה והטבעית ביותר לגוף לספיגה מיידית. 
בנוסף, ויטמין B12 מסוג מתילקובלמין מכיל קבוצות מתיל חיוניות אשר אינן קיימות בסוגים אחרים של הויטמין. קבוצות מתיל תורמות לתהליכי מתילציה, במהלכם מתווספת קבוצת מתיל ל-DNA ושומרת עליו, כמו כן מסייעות לשמירה על הגלוטטיון (נוגד החימצון הכי חזק בגוף), מעודדות פעילות בריאה של תאי המוח, תאי זיכרון, מצב הרוח, תפקוד קוגניטיבי ועוד.
B12 מסוג מתילקובלמין גם משמש כגורם מרכזי בתהליך חילוף חומרים תקין של הומוציסטאין, ובייצור של SAMe. (חומר טבעי בגוף החשוב להתמודדות עם חרדה, דכאון, והפרעות קשב וריכוז). 
 

ומה אחרי ההריון?

התינוק נולד כשהוא "מצוייד" ב B12 שיספק אותו להתפתחות תקינה בשבועות הראשונים לחייו, ולאחר מכן הוא יקבל את הויטמין מהמזון או כאמור דרך תוסף תזונה. אם התינוק יונק, חשוב מאוד להקפיד שהאם ממשיכה ליטול את תוספי המזון שנטלה במהלך ההריון וממשיכה לשמור על איזון - ובמיוחד על כמות מספקת של ברזל, B12 וחומצה פולית, במהלך ההנקה ולפחות עד שהתינוק מתחיל לצרוך גם מזונות מוצקים. פרט לכך, מומלץ להתחיל להוסיף למזון כל תינוק תוספת ויטמין D בגיל חודש ותוספת ברזל בגיל ארבעה חודשים.
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו