היריון זו לא מחלה: התמודדות עם התופעות הנפוצות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • מפגשי בוקר
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

היריון זו לא מחלה: התמודדות עם התופעות הנפוצות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 17.04.2013

במהלך ההיריון עובר הגוף שינויים הורמונאליים רבים ונחוות תופעות שונות אשר חלקן מטרידות ומציקות בעוד תופעות אחרות עלולות לטמון בחובן סיכונים לאם ולעובר. פרופ' אייל שיינר, מנהל מח' יולדות ד' בבית החולים סורוקה מפרט על אופן ההתמודדות הנכון עם מאפיינים נפוצים של היריון.



מאת: פרופ' אייל שיינר, מנהל מח' יולדות ד' בבית החולים סורוקה

 


היריון זו לא מחלה: התמודדות עם התופעות הנפוצות

במהלך ההיריון עובר הגוף שינויים הורמונאליים רבים ונחוות תופעות שונות אשר חלקן מטרידות ומציקות בעוד תופעות אחרות עלולות לטמון בחובן סיכונים לאם ולעובר.

איכות החיים של האם במהלך ההיריון חשובה מאוד להתפתחותו התקינה של הועבר.

שינה טובה, רוגע, תזונה נכונה ופעילות מתאימה הם רק חלק מהגורמים המשפיעים על איכות חייה של האם.

פרופ' אייל שיינר, מנהל מח' יולדות ד' בבית החולים סורוקה מפרט על אופן ההתמודדות הנכון עם מאפיינים נפוצים של היריון:


צרבות


צרבות בהיריון מתרחשות עקב שינויים הורמונאליים שגורמים להרפיה של הסוגר השרירי בין הושט והקיבה.

בעקבות הצרבות החומצה מהקיבה עולה למעלה, דבר הגורם לתחושה של צריבה וכאב בבית החזה ולתחושה שהאוכל עולה.


מתי זה קורה?


תופעה שכיחה בעיקר בתחילת ההיריון אבל גם בשליש השלישי כשהרחם מתרחב ומתחיל ללחוץ.


מניעה וטיפול


לצורך מניעת צרבות מומלץ להימנע ממזונות מתובלים ומטוגנים ומאלכוהול (שלא כדאי לצרוך בגלל המון סיבות אחרות) ולהימנע משכיבה מיד אחרי הארוחה.

במידה מסוימת גם לחץ על הבטן עלול לעורר תחושת צרבת. לאחר הארוחה ניתן לצרוך מזונות סותרי חומצה דוגמת יוגורט או תה קמומיל הידועים בהשפעתם על הרגעת צרבות.

ניתן לטפל בצרבות באמצעות תרופות סותרות חומצה ללא מרשם, טבליות להורדת החומציות (למשל קלצרבת) וטבליות טבעיות המכילות ג'ינג'ר (למשל סיקריד).

במקרים חמורים יותר ניתן לקבל תרופות מרשם שמרביתן בטוחות לשימוש גם בהיריון, כאשר במקרה של ספק ניתן להתייעץ עם מרכזי הטרטולוגיה בבתי החולים.

 

בחילות


במקרים רבים בחילות מגיעות יחד עם צרבות כשצריבה קשה מביאה לבחילה והקאה. בדומה לצרבות, גם מקורן של הבחילות הוא בשינויים הורמונאליים.

בחילות מהוות במקרים רבים הסמן הראשון להיריון, 60%-80% מהנשים תסבולנה מהתופעה במהלך ההיריון.

במרבית המקרים האישה ההרה לא תגיע למצב של הקאות בעקבות הבחילה.

במידה והבחילה גורמת להקאה חשוב להחזיר לגוף נוזלים ולהקפיד על מזונות קלים. במקרים בהם ההקאות מרובות ומביאות לאבדן משקל ולהתייבשות יש לפנות לבירור רפואי.

למרות שהבחילות הן תופעה נפוצה אשר נחשבת לאחת מהתופעות המטרידות יותר בהיריון, ניתן להתנחם בעובדה כי בחילות מלמדות במקרים רבים על נוכחות גבוה של הורמון ההיריון (
hcg) ועל התפתחותו של היריון תקין.


מתי זה קורה?

בחילות אמורות לחלוף עד סוף השליש הראשון להיריון. במידה ויש תחושות בחילה לאחר שבוע 15 או שחזרו לאחר שהפסיקו לתקופה ארוכה, מומלץ לערוך בירור שאין מדובר במחלת רקע כלשהיא.


מניעה וטיפול

תזונה המבוססת על ארוחות קטנות ותכופות, שתייה מרובה והימנעות ממזונות מטוגנים, מתובלים ובעלי ריחות חזקים תסייע בהפחתת התדירות והעוצמה של תחושות הבחילה.

בנוסף מומלץ להקפיד על שעות שינה מספקות, צריכה או נטילת תוסף של ויטמין
b6.

תכשירים עם ג'ינג'ר כמו סיקריד יכולים לעזור. ניתן לחפש טבליות מציצה בבתי מרקחת טבעיים המכילות רכיבים טבעיים הכוללים מיצוי שורש הג'ינג'ר וויטמינים
c ו b6.

עבור חלק מהנשים גם ידוע כי מים עם מיץ לימון או צריכת פירות וירקות דוגמת מלפפון, גזר, תפו"א או ענבים גם כן עשויים לסייע.

קראו בהרחבה: בחילות בהריון - מדריך הישרדות

 

רטיבות ודליפת שתן


דליפת שתן היא תופעה נפוצה מאוד בהריון.

הלחץ של הרחם על שלפוחית השתן, בעיקר בשלבי ההיריון המתקדמים, עלול להביא לדליפות שתן רבות.

הרטיבות עלולה במקרים מסוימים להלחיץ ולגרום לבלבול בינה לבין התחלתה של ירידת מים או דליפת מי שפיר, תופעה העלולה לגרום למצב מסוכן של זיהום מי שפיר.


מתי זה קורה?


דליפות השתן כמו גם דליפת מי שפיר מאפיינות את השליש השלישי להיריון כאשר ככל שמועד הלידה מתקרב התופעה נפוצה יותר.


אבחון וטיפול

במקרים של דליפת שתן אין צורך לטפל רפואית. ניתן להבחין בין דליפת שתן לדליפת מי שפיר באמצעות ריח ומראה הנוזל המופרש, נוזל שקוף או צהבהב ובעל ריח חזק של זרע או חרובים עלול להעיד על דליפת מי שפיר.

דרך מדויקת יותר לבדוק את מהות הדליפה היא באמצעות פד דיאגנוסטי בשם 'מיטסט' הנמצא בשימוש בבתי החולים וניתן לרכישה גם לשימוש ביתי ללא מרשם רופא בבית המרקחת.

במקרה של דליפת מי שפיר מומלץ לפנות בדחיפות לבירור רפואי.

 

עצירות 


תופעה שכיחה נוספת הקשורה לשינויים הורמונאליים כאשר השילוב של תוספי ברזל עלול לגרום להחרפת הבעיה.

הורמון הפרוגסטרון המופרש בהיריון גורם להרפיית שרירי המעיים מה שמביא לעצירות.

מעבר לכך, בשלבי ההיריון המתקדמים הרחם עשוי ללחוץ על מערכת העיכול.

התופעה עלולה להביא לטחורים וכשהיא נמשכת לאורך זמן ומלווה בכאבי בטן נדרש לפנות לבירור.


מתי זה קורה?


התופעה נפוצה בעיקר במחצית השנייה של ההיריון.


מניעה וטיפול

שתייה מרובה, מזון עתיר בסיבים תזונתיים, מזונות דוגמת קיווי, אננס וסלק ופעילות גופנית מסייעים במניעת התופעה.

בנוסף, מומלץ לבחון החלפת תוסף ברזל במידה והתופעה נמשכת. במידת הצורך ניתן להשתמש בנרות או בטיפול תרופתי, למעט חומרים משלשלים שאסורים לשימוש בעקבות סכנת התייבשות.

מעבר לכך, מומלץ להימנע ממזונות המכילים קמח לבן ואורז העלולים להכביד עצירות.

קראי עוד בנושא עצירות בהיריון

 

עייפות


עייפות היא תופעה שכיחה מאוד בהיריון הנובעת אף היא משינויים הורמונאליים בגוף האישה ומתופעות הקשורות בהזנה והתפתחות של העובר המביאות לעלייה בנפח הדם, עומס עבודה גבוה על הלב ובעקבות זאת דרישה של הגוף לתזונה מלאה ומאוזנת.

במקרים של עייפות מתמשכת ומשמעותית מומלץ לבדוק שהאישה אינה סובלת מאנמיה.


מתי זה קורה?


העייפות מאפיינת את תחילת ההיריון ובד"כ עוברת עד שבוע 14, אם כי היא עשויה להימשך ברמה מתונה יותר גם בהמשך ההיריון.


מניעה


גם במקרה זה חשוב לשמור על תזונה מאוזנת ועל שתייה מרובה על מנת לאפשר לגוף להתמודד טוב יותר עם השינויים.

פעילות גופנית, למרות שזה נשמע פרדוקסלי, היא עוד אחד מן הגורמים המסייעים לשפר את איכות השינה ולהתמודד עם עייפות.

חשוב לא להילחם בגוף ולהוסיף שעה-שעתיים שינה בלילה בהתאם לדרישת הגוף.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו