סובלת מעצירות בהריון? אלו הדרכים בהן תוכלי להקל על עצמך - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

סובלת מעצירות בהריון? אלו הדרכים בהן תוכלי להקל על עצמך

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 23.04.2022

מצב של עצירות הוא אף פעם לא נעים, אבל עצירות בהריון מגיעה עם מערך אתגרים מיוחד משלה - במיוחד אם את לא מרגישה הכי טוב מלכתחילה. מה אפשר לעשות נגד?



סובלת מעצירות בהריון? אלו הדרכים בהן תוכלי להקל על עצמך
לפעמים אתן מרגישות תחושת מלאות בבטן? אל דאגה! מדובר בתלונה נפוצה בקרב אימהות לעתיד. הנה מה שאתן יכולות לעשות כדי להקל על עצמכן:
 
 
עצירות, המוגדרת כבעלת פחות משלוש יציאות בשבוע, היא שכיחה למדי בהריון ולמרות שעצירות בהריון לא מזיקה לתינוק, היא עלולה לגרום לך להרגיש חוסר נוחות.
 
אם את מתקשה לעשות "מספר שתיים" בזמן ההיריון, דעי כי את לא היחידה. 
 
בכתבה זו, נבין:
  • האם עצירות היא סימן להריון?
  • מה גורם לעצירות בהריון?
  • מתי מתחילה עצירות בהריון?
  • כיצד להקל בעצירות בזמן ההיריון?
 

האם עצירות היא סימן להריון?

עצירות בתחילת הריון היא שכיחה, כך שאם את חווה עצירות באופן קבוע במשך תקופה, יכול להיות שמדובר ברמז להריון. אבל עבור רוב הנשים, זה כנראה לא הסימן הראשון או הברור ביותר להריון. אבל אם ניסית להיכנס להריון ולפתע שמת לב שיש לך בעיות יציאה בערך בזמן שהמחזור שלך מגיע, זה עשוי להצביע על כך שאת בהריון. שווה בדיקה!
 

מה גורם לעצירות בהריון?

תוהה למה מספר היציאות שלך יורד? הרבה מזה מסתכם בהורמוני ההיריון המציקים (אך ההכרחיים). העלייה ברמות הפרוגסטרון משחקת חלק גדול בגרימת עצירות בשליש הראשון. כשהפרוגסטרון עולה במהלך ההיריון שלך, זה "גורם למעיים לנוע לאט יותר", משמעות הדבר היא עיכול איטי יותר, מה שעלול להוביל לעצירות.
גורמים אחרים, כמו נוכחות של ברזל ברוב הוויטמינים לפני הלידה (מינרל שנקשר לעצירות) ואי שתיית מספיק מים כדי לענות על הצורכים הגדלים שלך, יכולים להנציח את הבעיה, יתרה מכך, אם את חווה בחילות בוקר, ומתמודדת עם תזונה מוגבלת של מזונות מחייבים (קרקרים, טוסט, דגני בוקר וכו'), זה יכול להגביר את הסיכוי לעצירות עוד יותר.
 
 

מתי מתחילה עצירות בהריון?

עצירות בהריון יכולה להתחיל מוקדם ולהימשך חודשים. זה יכול להתחיל בשליש הראשון ואפילו להימשך ימים או שבועות לאחר הלידה. אבל אל דאגה, עצירות מוקדמת בהריון לא אומרת בהכרח שתהיי עם עצירות במשך חודשים ארוכים. לעתים קרובות, נשים יגלו שזה יכול להגיע ולהיעלם, או שהן מצליחות להעלים את המצב על ידי שליטה טובה בתזונה, בפעילות ונטילת תוספים או התרופות שלהן.
 
 

כיצד למצוא הקלה בעצירות בהריון?

יש לך את התחושה הכבדה הזו בבטן? אם נמאס לך לשבת על האסלה כשכלום לא קורה, יש כמה דברים שאת יכולה לעשות כדי להקל על עצמך ובתקווה לפתור את המצב. להלן, כמה אפשרויות שתוכלי לנסות: 
 

מה נשים בהריון יכולות לקחת נגד עצירות?

כאבי עצירות בהריון יכולים להיות לא נוחים. אם את תוהה אילו תרופות ללא מרשם את יכולה לקחת, החדשות הטובות הן שמרככי צואה נחשבים בדרך כלל לאופציה בטוחה ויעילה. תרופות אלו עוזרות להוסיף לחות לצואה שלך ולהקל על המעבר. ובכל זאת, שוחחי עם הרופא שלך לפני השימוש בכל תרופה או כל תוסף אחר בהריון. אפשרות טיפול אחת שכדאי להימנע ממנה היא חומרים משלשלים כי אלו עלולים לגרום להתייבשות.
 

תרופות ביתיות לעצירות במהלך ההיריון

אם את מעדיפה לא לקחת תוסף מרכך צואה, או לרופא שלך יש התלבטויות, תהיי סמוכה ובטוחה שיש כמה דרכים לנסות להקל על עצירות במהלך ההיריון בבית, ללא תרופות. 
 
אחת האפשרויות היא הגדלת צריכת הסיבים שלך. סיבים עוזרים להגדיל את משקל הצואה ובו בזמן גם לרכך, מה שמקל על המעבר, אחת הדרכים הכיפיות לעשות זאת, היא להכין שייק עם הפירות והירקות האהובים עליך - קפואים או טריים, אפשר גם להוסיף כמה זרעי צ'יה שיגדילו את האפקט.
 
אפשרות נוספת היא - לשתות יותר מים. חשוב לוודא שיש לך לחות מספקת בזמן ההיריון. זה יכול לעזור לווסת תפקודים גופניים רבים, כולל היכולת שלך לעשות קקי. יתרה מכך, מים יכולים לרכך את הצואה, מה שהופך את היציאות לקלות יותר.
 
דבר נוסף שתוכלי לעשות, הוא להתאמן יותר. פעילות יכולה לעזור למעיים שלך לתפקד טוב יותר. הגברת הפעילות הגופנית כמו הליכה או פעילות גופנית בעלת השפעה נמוכה, יכולה להועיל.
 
תוכלי גם לבחון אופציה להחלפת הוויטמין שלך לפני הלידה. ייתכן שתרצי לקחת הפסקה מהוויטמין הטרום-לידתי הטיפוסי המכיל ברזל, שעלול לגרום לעצירות להחמיר. שימוש בתוסף טרום לידתי שהינו נטול ברזל לזמן מה עשוי לעזור. את לא רוצה לעשות את זה במשך כל ההיריון, כי תוספת ברזל היא אכן חשובה.
 

דרכים למניעת עצירות בהריון

הדרך הטובה ביותר למנוע עצירות בהריון היא להיות פרואקטיבית בגישה שלך, לחיות בריא יותר. לשלב סיבים בתזונה שלך, לשתות הרבה מים כל יום ולהתאמן. מומלץ לנסות לאכול ארוחות תכופות יותר, קטנות יותר במקום גדולות יותר. ארוחות גדולות יותר, יכולות להיות קשות יותר לעיבוד ועלולות להגביר את הסיכון לעצירות.
 

מתי להתקשר לרופא?

אם ניסית הכל ואת עדיין נאבקת או שעברו כמה ימים מאז שהצלחת לעשות קקי, כנראה הגיע הזמן לבדוק את המצב עם הרופא שלך. זה לא טאבו לדבר על קקי (או היעדרו). ותאמינו לנו, ברגע שהתינוק יגיע, הוא יהפוך לחלק קבוע בשפה העממית שלכן. 
 
עצירות בהריון זו אחת מההשלכות הרבות והלא כל כך מהנות של ההורמונים. אז אם את מתקשה לשהות בתוך זה, זכרי שגם זה יעבור. למרבה הצער, אין דרך מובטחת לקבל הקלה מידית בעצירות במהלך ההיריון, אבל שילוב של כמה הרגלים בריאים בשגרה שלך יכול לעזור לאזן את המצב. כמובן, אל תהססי לפנות לרופא שלך אם את חושבת שיש בעיה.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו