עלייה במשקל בזמן ההריון - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מהי העלייה המומלצת במשקל בכל שליש של ההריון?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 01.05.2016

אז איך תדענה שהמשקל שלכן בהריון תקין? החלטנו לשים קץ לאמונות הטפלות.



מהי העלייה המומלצת במשקל בכל שליש של ההריון?
בזמן ההריון האישה עולה במשקל, זוהי עובדה ידועה, התהליך טבעי ורצוי הנגרם כתוצאה מגדילת העובר שבבטנה. יחד עם זאת,  כל אישה שהייתה בהריון יכולה להעיד שנושא המשקל הוא נושא פופולרי מאד המעסיק אותה ולעיתים קרובות גם את הסובבים אותה. 
 
 
 
 
 

אישה בהריון צריכה לאכול בשביל שניים?

בטח כבר שמעת הכל, נשים שעלו המון במשקלן בזמן ההריון, נשים שרזו בזמן ההריון, נשים שלא רואים שהן בהריון, נשים שלא מצליחות לחזור למשקל הטבעי שלהן וכאלו שזה לא משנה להן בכלל. המיתוס המוכר שאישה בהריון צריכה לאכול בשביל שניים כבר ממזמן הופרח וכיום, רופאים רבים מזהירים מפני עלייה מוגזמת במשקל בעת ההריון, מאחר וזה יכול לגרום לסיבוכים רבים במהלך ההריון כגון סוכרת הריון או לחץ דם גבוה. 
אם כבר עלית במשקל עשי זאת בצורה מבוקרת
היום, הגישה בנושא עלייה במשקל בהריון היא שיש לעלות במשקל אך יש לעשות זאת בצורה נכונה ומבוקרת. אם את בהריון ואת שמה לב שאת עולה במשקל, זהו תהליך טבעי וחשוב, הריון הוא בהחלט לא זמן לדיאטה. זכרי שחשוב שהעלייה תהיה מתונה ותוך כדי תזונה בריאה ומאוזנת הכוללת מזון נחוץ לאם ולעובר. הדגש הוא על איכות האוכל ולא על הכמות שלו. 
חשוב לזכור כי הסיבה העיקרית שבגללה נשים עולות במשקל בזמן ההריון היא אכילת יתר. הרבה נשים חושבות שהעובדה שהן בהריון מאפשרת להן לאכול יותר כי ממילא הן תעלנה במשקל והכל יירד לאחר לידה. מתוך האמונה הזו, הן פוצחות בחגיגת אוכל ומניחות כי כעת ניתן לחגוג עם פיצות, נישנושים, בצקים וכדומה.
עלייה תקינה במשקל לפי שלישים.
 
 

אז מהי העלייה המומלצת במשקל בכל שליש של ההריון?

בשליש בראשון של ההריון אין עלייה בצריכת האנרגיה בגוף האישה. בתקופה זו של ההריון האישה צריכה להמשיך כרגיל ולאכול את אותן מספר קלוריות כמו לפני ההריון. בשליש הראשון רוב השינויים בגוף האישה מתרחשים פנימית ולא חיצונית, בעיקר ברמה ההורמונלית. בשלב זה הבטן טרם גדלה וקשה להבחין שאת בהריון.
בשליש הראשון האישה אמורה לעלות בערך 1-1.5 ק"ג.
 
בשליש השני מומלץ להגביר קצב ולהעלות את מספר הקלוריות הנצרכות (עד 300 קלוריות ליום). נסי לשמור על תזונה בריאה ואכילת אוכל שיכול לתרום לך ולעובר. צמצמי אכילה של קינוחים, פיצות וכדומה. העלייה במספר הקלוריות תתרום להזנתו של העובר המתפתח. 
בשליש השני האישה אמורה לעלות בערך 4-5 ק"ג.
 
השליש השלישי והאחרון דורש את העלייה המשמעותית ביותר. בשלב זה הבטן כבר גדולה יותר וקשה לא להבחין בה. העובר נמצא בהתפתחות מואצת עד לשבוע ה-36-37 לערך. בשלב זה מומלץ להעלות את מספר הקלוריות תוך שמירה על איזון נכון ולנהל מעקב אחר העלייה במשקל, מומלץ להתייעץ עם רופא הנשים או דיאטנית על מנת לוודא שאת בקצב נכון. 
בשליש השלישי האשה אמורה להעלות 6 ל- 7 ק"ג.
 
 

דיאטה בהריון

אחד הדברים הכי חשובים בזמן ההריון הוא נושא התזונה, חשוב מאד לשמור על תזונה בריאה, מאוזנת ונכונה הכוללת בתוכה את אבות המזון. הרבה נשים בהריון חוששות מהעלייה במשקל ובשילוב חוסר הידיעה מה אסור לאכול בזמן ההריון ומה מומלץ, מסכנות את עצמן והעובר.
עיקר הבעיה היא שהן מנסות להלחם בהשמנה הטבעית שלהן ועושות דיאטות או משנות את התזונה שלהן לגמרי. בזמן ההריון לא מומלץ לעשות דיאטה רצחנית ללא התיעצות עם רופא נשים או דיאטנית! מחסור בתזונה בזמן ההריון יכול לפגוע בהתפתחות העובר ולפגוע באישה עצמה.
בזמן ההריון האישה שורפת יותר קלוריות מאשר במצבה הרגיל ולכן תוספת הדרגתית ונכונה של קלוריות יתרמו לחיזוק הגוף ולתפקוד טוב יותר שלו.  חשוב לזכור, שתיית מים, אכילת ירקות ופירות יכולים לתרום משמעותית. יש לצמצם צריכה של סוכרים, משקאות מתוקים, פיצות וכדומה. תזונה בריאה ומאוזנת תפחית סיכויים לרעלת הריון ולסוכרת הריון. 
 
 

פעילות גופנית בזמן ההריון

 

אחת מהאמונות הטפלות הנפוצות הידועה ביותר נוגעת לנושא הפעילות הגופנית בזמן ההריון. בעיקר, נשים רבות חושבות כי הכניסה להריון מהווה סימן להוריד הילוך ולהתאמן פחות או להפסיק להתאמן בכלל.  ובכן, זוהי חשיבה מוטעית. אם עשית קודם לכן פעילות גופנית ברמה מסויימת, גם בהריון תוכלי להמשיך איתה, כמובן בהתאם לנוחיות ותוך הקשבה מלאה לגוף. שימי לב שכפיפות בטן לדוגמא או משקלים כבדים, הן כן דבר שיכול לסכנך ולכן תרגילים ספציפיים אלו כדאי להוריד. ומה אם לא עשית פעילות גופנית לפני ההריון? כדאי שתתחילי, זה תורם לך ולעובר בתוכך. שוב, חשוב לא להגזים ולא להקשות על עצמך, אך כן פעילות מתונה כגון הליכה, שחיה וכולי יכולה לסייע לך. זכרי-  זה שהבטן גדלה ויש כאבי גב זוהי לא סיבה לא לעשות פעילות גופנית.  פעילות גופנית בזמן ההריון תעזור לך להתחזק, לשמור על בריאות תקינה וגם תעזור באיזון המשקל. אם את דואגת שפעילות גופנית יכולה חלילה, לגרום להפלה את טועה. אין קשר בין פעילות גופנית להפלות ואת יכולה להיות רגועה בנושא זה.
 
 

אז למה עוד פעילות גופנית תורמת בזמן ההריון?

 
  • צמצום של כאבים במקומות שונים בגוף.
  • שמירה על משקל תקין וביטחון עצמי.
  •  שיפור משמעותי בזרימת הדם (חשוב מאד בהריון).
  •  שיפור במערכת העיכול והפחתה של עצירות. 
  •  איזון של רמת הסוכר בדם.
  •  הפחתה בסיכון לחלו בסכרת הריון.
 

לסיכום

 

המעקב אחר המשקל שלך בזמן ההריון חשוב מאד, במידה ואכן עלית במשקל בזמן ההריון מעבר לגבול המומלץ, אין ממה להלחץ זהו דבר טבעי, אך עם זאת חשוב לקחת עצמך מעתה בידיים, ולבצע מעקב על מנת לוודא שאת לא ממשיכה לעלות מעבר למשקל התקין והנכון עבורך. אם נושא המשקל בכל זאת מעסיק ומטריד אותך ואת חוששת שתזונתך לא נכונה או שהגזמת באכילה, חשוב לא להיות פזיזה ולא לקבל החלטות לבד אלא להתייעץ עם רופא נשים או דיאטנית לייעוץ תזונתי אישי. זכרי, הריון היא תקופה שמלווה בהרבה שינויים ולא מעט קשיים, זה הזמן להתחבר ולהכיר את גופך, להתקרב לעובר, להתחזק ולהכין את עצמך ללידה ולתינוק החדש הנכנס למשפחה.
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו