איך תעזרו לילדיכם בקריאה? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך תעזרו לילדיכם בקריאה?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 07.01.2012

יש כמה דרכים שתוכלו לעזור לילדי הגן, וכיתה א', בקריאה, אומרת  רחל שני,  הטיפ הכי חשוב – פנו לעצמכם קצת זמן איכות עם הילדים והשתדלו להפוך את הלימוד לחוויה משותפת רצופה בהנאה.



מאת: יעל סנדלר
איך תעזרו לילדיכם בקריאה?

יש כמה דרכים שתוכלו לעזור לילדי הגן, וכיתה א', בקריאה, אומרת  רחל שני, יוצרת  התוכנה "אותיות הפלא", תכנת מחשב, איתה ניתן לעבוד ברמות שונות, וברבדים שונים בכל נושאי רכישת הקריאה.

רחל שני היא אשת מחשבים, מומחית למחשבים בחינוך. רחל יצרה את התוכנה בעקבות קשיי קריאה של בתה. אבל רגע לפני שאתם קוראים את הטיפים – הטיפ הכי חשוב - מאוד חשוב שלא תהפכו למורים של ילדיכם, אלא תהפכו את החוויה המשותפת לכיף.

הייתי כותבת את המשפט הזה באופן חיובי:

הטיפ הכי חשוב – פנו לעצמכם קצת זמן איכות עם הילדים והשתדלו להפוך את הלימוד לחוויה משותפת רצופה בהנאה.

 

טיפים לעזרה בקריאה לילדי גן חובה

1.                   הורים, נצלו את זמן הנסיעה לזמן איכות.  שחקו משחקי לשון בנסיעות. מילים שמתחילות באותו צליל, מילים מתחרשות, ראש-זנב וכיוצא בזה.

2.                   העדיפו שהילד יגיד את הצליל של האות ולא את השם של האות (יש ילדים שקשה להם להיפרד מהשם, ובקריאה יותר חשוב לתרגם את האות לצליל .

3.                   הלימוד והכרת האותיות צריך להיעשות בהנאה. אי אפשר ללמוד בלחץ. החומרים המשתחררים במוח בזמן הנאה הם אלה שמאפשרים למידה!!! גם אל תצפו שהילד ילמד בבת אחת הכל. גם אם מדי פעם הוא ילמד אות אחת, זה נהדר.

4.                   אם הילד אומר "משעמם לי",  "לא בא לי" או מתחמק באופן שיטתי מעיסוק באותיות, מספרים או ציור – חפשו את הקושי אצל הילד. הילדים אלופים ביכולת ההסתרה של הבעיות. נסו לחפש מה מלהיב את הילד. אם הוא נהנה מכדורגל, נסו לקרא איתו אותיות בשמות שחקני כדורגל וכ"ו.

5.                   אפשרו לילד לכתוב כתיבה ילדית משולבת בציור. הכינו לו פתק עם הוראות מה לקחת לחוג, מה לשים בתיק שנוסעים לסבתא וכו'. הכתיבה יכולה להיות ציורית. תנו לילדיכם לכתוב לכם מכתבים. תשמחו במה שכתב, והראו לו שאתם גאים בו. תאמו עם אחים גדולים יותר כדי שלא יגידו לילד שזה קישקוש.

6.                   שימו לב לאופן אחזקת העיפרון והתייעצו עם מרפאה בעיסוק אם האחזקה אינה טובה. אם אינכם בטוחים, שאלו את הגננת.

7.                   שימו לב לצורת ההליכה של הילדים. והאם הילד מסוגל לסובב את היד כאשר הוא חוצה את קו האמצע.

8.                   החמיאו לילדים בכל הזדמנות שהם עושים משהו שדורש מאמץ.

9.                   בדקו ראיה ושמיעה. אם יש קושי בראיה ושמיעה הילד לא יודע לזהות זאת. אך הוא עלול להתקשות בכתיבה או בחזרה על צלילים, שנובעת מבעיה טכנית או רפואית, ולא מחוסר עניין או רצון.

10.               השתדלו שהילד יגיע לכתה א' כשהוא מבין את העיקרון של בניית מילים מאותיות וצלילים. אין צורך לקרוא סיפורים בשטף, אבל צריך להבין "מה לעשות עם האותיות". גם בדרככם לקייטנות אתם יכולים לתרגל איתם את הנושא.

 

 

טיפים להורים לילדים בכתה א

1.                   שימו לב שהילדים מתקדמים בקריאה עם ילדי הכתה. בקשו מהם לקרא מדי פעם שורה או שתיים שהם קוראים בכיתה. החמיאו ועודדו אותם גם אם הקריאה שלהם לא מושלמת.

2.                   חפשו דרכים להפוך את הכתיבה והקריאה למשהו יום – יומי. הכינו עם הילדים רשימת קניות, כתבו להם פתקאות בוקר טוב או רשימת מטלות קצרה.

3.                   הכינו לילדים פתק קטן עם הכריך בתיק. פתק שתכתבו בו שורה של כמה מילים  עם ציור.

4.                   ילדים יהנו לקבל פתק עם רשימת מוצרים, לקרא ולהביא לעגלה בסופר.

5.                   המשיכו לקרא לילדים סיפורים. התחילו בהדרגה לבקש מהם שיקראו חלק מהסיפור.

6.                   ילדים מאוד נהנים מ"שורה אני שורה אתה" בזמן קריאת סיפור.

7.                   בקשו מהילדים לחזור שוב ושוב על הקריאה, לפחות שלש פעמים ורצוי אף יותר. זכרו שנגן לעולם לא עולה לבמה לנגן קטע נגינה שהוא לא תרגל פעמים רבות. הראו להם את ההנאה שלכם מהקריאה שלהם.

8.                   שימו לב אם ילד מתחמק מקריאה בקול (בליל הסדר או בכל הזדמנות אחרת). הציעו לו עזרה, אבל אל תקראו במקומו.

9.                   הורידו את תכנת "אותיות הפלא" מאתר לומדע למחשב שלכם.  תוכלו להפעיל את התוכנה מספר פעמים בחינם, ותוכלו לראות האם ילדיכם נהנה ללמוד בדרך זו. התחילו בחמש עד עשר דקות. הילד צריך להרגיש שהוא נהנה, ולא נמצא במבחן. התאימו את הפעילות לרמת הילד ולצורך שלו. אפשר להתייעץ עם המורה בבית הספר לגבי הפעילות המומלצת לילד בתכנה.

10.               גם בכיתה א' חשוב לבדוק שמיעה וראיה, אם יש בעיה בקריאה. חשוב לשלול בעיה רפואית. כדאי לבדוק זאת גם אם הייתה בדיקת שמיעה בבית הספר ולא כתבו לכם שיש בעיה. כדאי לדעת שדלקת אוזניים עלולה לגרום לנוזלים באוזן, ולירידת שמיעה, התייעצו עם רופא הילדים.

11.               הפרעה יכולה לנבוע מחוסר הבנה ותסכול של הילדים – שימו לב ל"אורות אדומים" סמויים. ילד לעולם לא יודה שקשה לו. הילדים אלופים במציאת תירוצים החל מכאב בטן, הפגנת שעמום או הפרעה בכתה.

12.               אם ילד מתקשה בקריאת מלה, בקשו ממנו לקרא רק את האות הראשונה במלה. אל תוותרו לו ואל תקראו במקומו!

13.               אם מתגלים קשיים בלימוד הקריאה, חבל לחכות – עדיף לטפל לפני שלבעיית הקריאה מצטרפות "מתנות" כמו תסכול, בעיות רגשיות, הפרעה בכתה או הסתרה. ככל שהילד מתבגר, קשה יותר לטפל בבעיית קריאה. והפער שייווצר בגלל בעיות הקריאה ישפיע על תחומי לימוד נוספים. (גם חשבון מתבסס על קריאת שאלות, והבנתם).




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו