תאונות ילדים בבתי הספר ובגני הילדים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

תאונות ילדים בבתי הספר ובגני הילדים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 16.01.2008

תאונה שנגרמה לילדך בבית הספר או הגן, מתי ניתן לתבוע? מי אחראי לילד שנפל במהלך ההפסקה ושבר את היד? מי אחראי לילד שנפגע במהלך טיול של בית הספר? מדריך לתאונות שאירעו בגן ובבית הספר להורים הדואגים.



תאונות ילדים בבתי הספר ובגני הילדים

מאת: עו"ד אלי מאור מתמחה בדיני נזיקין, רשלנות רפואית, תאונות דרכים ועבודה.

תאונה שנגרמה לילדך בבית הספר או הגן, מתי ניתן לתבוע? מי אחראי לילד שנפל במהלך ההפסקה ושבר את היד? מי אחראי לילד שנפגע במהלך טיול של בית הספר? מדריך לתאונות שאירעו בגן ובבית הספר להורים הדואגים.

 

הרבה לא יודעים שילדי הגנים וילדי בית הספר מכוסים בכיסוי ביטוחי כפול. האחד ביטוח תאונות אישיות, שחל גם מחוץ לבית הספר והביטוח השני במקרים של רשלנות בהשגחה או בפיקוח של המורים והגננות על ילדים במהלך שהייתם בגן הילדים או בית הספר.

 

שני ביטוחים אלו מקנים להורים שילדיהם נפגע, זכות תביעה כפולה כאשר התאונה ארעה בבית הספר או בגן והיא נגרמה כתוצאה מרשלנות או העדר השגחה מספקת של הצוות שם.

 

בית משפט העליון קבע במסגרת ארוכה של פסקי דין שחובת ההשגחה של המורים, המנהלים, הגננות וצוות בתי הספר והגנים לגבי התלמידים, צריכה להיות כמו חובת ההשגחה של אב לבן או של אם לבתה.

 

הצוות במוסד החינוך למעשה, בזמן הלימודים, נכנס לנעליי ההורים ואמור לשמור ולהשגיח על הילדים בדיוק כמו שהוריהם דואגים ומשגיחים עליהם בבית.

 

הדברים נאמרים ביתר שאת משמדובר בילדים קטינים (מתחת לגיל 18) שניתן לצפות שאי השגחה ראויה עליהם תביא לפציעות ותאונות רבות וקשות.

 

"מורה הנבוכים" להשגחה על תלמידים הוא חוזר מנכ"ל משרד החינוך, שקובע כללי התנהגות ראויים של צוות בתי הספר במהלך פעילויות לימודיות בבית הספר וגם במהלך פעילויות מחוץ לבית הספר, כמו טיולים או סיורים לימודיים שונים.

 

כך לדוגמא, ע"פ חוזר מנכ"ל משנת 2002, אסור לצוות המורים בתכלית האיסור לתת לילדים בטיול של בתי ספר ללכת על פסי רכבת או ללכת על הכביש.

 

כמו כן לדוג', אסור לתת לילדים במהלך טיול, לרחוץ בבריכות דגים או במקוואות, ללא אישור של מנהל ביה"ס וללא השגחה מתאימה בעת הרחיצה.

 

כך לדוגמא, אם חלילה וחס יגרם נזק גוף לילד במהלך טבילה במקווה שנובעת מחוסר השגחה מתאימה של צוות בית הספר או הגן, אזי להוריו תהא זכות תביעה נזיקית כנגד חברת הביטוח של המוסד החינוכי.

 

אחד המקרים הידועים בפסיקה בישראל שבהם נקבעה אחריות של מורים על ילדים היה מקרה בו בניגוד לנהלים של משרד החינוך, לא השגיחו המורים על תלמיד בכיתה ו' שלא ידע לשחות מספיק טוב ורח"ל ל"ע טבע למוות במהלך טיול שנתי.

 

כך גם במקרה של ילדה שנפלה במהלך טיול שנתי מקיאק לנהר הירדן ונפגעה קשות כתוצאה מכך, נקבעה אחריות לחברת הביטוח של המוסד הלימודי בנזיקין והיא חויבה לשלם פיצוי כספי גבוה מאוד של כמיליוני שקלים להוריה.

להלן נסקור מקרים מיוחדים בהם חויבו בתי הספר או הגנים בתשלום פיצויים כספיים להורי תלמיד בשל רשלנות בהשגחה או בפיקוח על הילדים:

- תביעות בגין אי השגחה על תלמיד במהלך שיעור ספורט

 

שיעור הספורט ופעילות ספורטיבית בכלל טומנים בחובם סיכונים של ממש לתלמידים הידועים ומוכרים למורי הספורט, החייבים ע"פ דין להשגיח על התלמידים במהלך שיעור הספורט באופן מיוחד.

 

כך לדוגמא, מקרה בו נתלה תלמיד עם ידיו במהלך שיעור ספורט על מסגרת שער כדורגל והתנדנד משך זמן עד שנפל ושבר את ידו, נקבע כי המורה לא השגיח על התלמיד באופן סביר ולפיכך הורי התלמיד זכו לפיצוי כספי.

 

כמו גם מקרה של קפיצה על מכשיר "חמור" במהלך שיעור ספורט, שבוצע בצורה לא נכונה ע"י התלמידה שקיבלה הדרכה לא טובה ממורה הספורט ואיבדה את שווי משקלה ונפגעה, נקבע ע"י בית המשפט כי תרגילקפיצה על "חמור" מחייב פיקוח והדרכה מצד המורה, וכרוך בו סיכון מיוחד.

 

הכלל במהלך שיעורי הספורט הוא שככל שגובר הסיכון במהלך התרגיל או הפעילות שמבצע התלמיד, כך נדרשת מידה רבה יותר של פיקוח ע"י המורה האחראי.

- תביעות בגין אי השגחה על תלמיד בזמן הפסקה

 

בפסיקה בישראל נקבע כי על צוות במוסד חינוכי לשמור על הילדים באופן מיוחד בזמן ההפסקה בו יש נטייה לתלמידים לשחק במשחקים מסוכנים או להינזק כתוצאה מפעילות גופנית.

 

מקרים בהם בין היתר הוכרה אחריות בית הספר לתשלום פיצוי להורי תלמיד שנגרם לו נזק היו כאשר לדוגמא, תלמיד במהלך ההפסקה טיפס ונפל מעץ, כאשר שני תלמידים התקוטטו ביניהם ללא מפריע ומבלי שמורה יפריד ביניהם.

 

- תביעות בגין פציעות/פגיעות במהלך טיול שנתי/סיור לימודי

 

במקרים בהם נגרם נזק לתלמידים במהלך טיול ניתן לתבוע מלבד בית הספר גם את האתר בו אירע הנזק או את האחראים לאתר, כמו לדוג' רשות הטבע והגנים או החברה להגנת הטבע וכד'. חשוב להדגיש שחובת ההשגחה של המורים על תלמידים במהלך טיול שנתי או סיור לימודי היא לא פחותה מחובת ההשגחה בבית הספר ואף עשויה להיות גדולה יותר משמדובר בפעילויות העשויות להיחשב למסוכנות.

 

- תביעות בגין העדר השגחה על תלמיד מתחת לגיל 12

 

אלו תביעות שניתן בדרך קלה יחסית להוכיח בבית המשפט וזאת הודות לחיקוק מיוחד בפקודת הנזיקין לפיה לא ניתן לבא כלל בטענות להתנהגות ילד מתחת לגיל 12 שנפגע במהלך אירוע שבו נגרם לו נזק מפאת גילו הרך.

 

כך לדוגמא, ילד בן 11 שטיפס על עץ בשל העדר השגחה  ונפל ושבר את היד, המוסד החינוכי יאלץ לשלם לו 100% פיצוי כספי במסלול מהיר יותר מבחינה כרונולוגית.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו