דלקת התוספתן-( אפנדיציט) אצל ילדים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

דלקת התוספתן-( אפנדיציט) אצל ילדים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 09.01.2010

לעיתים מתלוננים ילדנו  על כאבי בטן, ברוב המקרים אנו פותרים את הבעיה עם הכנת משקה חם ומניחים כי הכאב יחלוף, אך האם ביררנו היטב את מהות הכאב האם עקבנו מספיק אחר תדירות הכאב, רבים מההורים אינם מעלים כלל את האפשרות כי ילדם סובל מדלקת תוספתן שכמובן ללא השגחה וערנות מצידנו יכולה לגרום נזק.



מאת: סיגל דלגדו
דלקת התוספתן-( אפנדיציט) אצל ילדים

דר' סרגיי קידר כירורג ילדים בית החולים דנה: כרופא העוסק בכירורגיה דחופה בילדים ובמבוגרים כ- 18 שנה עלי להעמיק את המודעות ולסבר את אוזני ההורים כדי להדגיש כמה נקודות חשובות באבחון דלקת חריפה של התוספתן וכך להימנע מסיבוכים  כתוצאה מטיפול מאוחר.

דלקת חריפה של התוספתן  appendicitis היא מחלה כירורגית חריפה ונפוצה ביותר של הבטן בצעירים בעיקר, לרוב בילדים. שכיחותה פי 1.5 יותר בבנים עם סיכוי לחלות במשך החיים עד 10%. התוספתן היא בליטה או סעיף ללא מוצא של מעי הגס התחלתי שאורכו כ – 10 ס"מ.

הגורם לדלקת קרוב לוודאי חסימה של נהור (חלל) של התוספתן מסיבות לא ידועות (אבני צואה, בצקת של רירית כתוצאה ממחלה ווירלית או חיידקית, תולעים וכו...). החסימה גורמת להתרבות יתר של החיידקים הטבעיים של המעי, דבר גורם לדלקת בלתי הפיכה של התוספתן, ואם לא נטפל בה בזמן תוך 24-36 שעות מתחילת הסימנים באמצעות ניתוח לכריתת התוספתן, עלול להתרחש אסון (התוספתן המודלק מתנפח, עובר נמק ומתנקב-"מתפוצץ", המוגלה נשפכת לחלל הבטן וכתוצאה מכך מתפתחת מורסה או דלקת מפושטת בקרום הפנימי של הבטן (צפק) שגורמת לאי ספיקה מערכות בגוף ואם לא תטופל אף למוות). כיום כמעט ואין תמותה מהמחלה.

 

  • לא ניתן למנוע בבית תהליך התפתחות של דלקת  בתוספתן באמצעות דיאטה או סוגי אכילה מסוימים.
  • התסמינים הקליניים בילדים לא שונים בהרבה  מאותם התסמינים במבוגרים למעט העובדה שהילד לא תמיד יכול לבטא את מה שהוא מרגיש.
  • המחלה די נפוצה בקרב ילדים מגיל 4-5 ומעלה. למרות זאת היו מקרים נדירים  ביותר גם בתינוקות.

 

תופעות

בד"כ ילד מאבד תאבון, מקיא, מתלונן על כאבי בטן שמופיעים באזור הטבור ומקרינים לבטן ימנית תחתונה. כיוון שמדובר במחלה חריפה, מגיעים ביממה ראשונה או שנייה של הכאבים.  ברוב המקרים הכאב מתמיד, אינו מאוד חזק ולא עוויתי והילדים לא צועקים מכאבים, אלא סובלים בשקט. המצב גורם לילד ללכת מכופף קדימה או לצלוע על רגל ימין. עליית חום אינה ספציפית לדלקת בתוספתן, בד"כ חום לא עולה מעל 38 מעלות. רוב הילדים שמגיעים למיון עם כאבי בטן חזקים ועוויתיים בגלים או עם חום גבוה 39-40 אינם סובלים מאפנדיציט. תאבון טוב בד"כ לא רואים בדלקת בתוספתן. כאשר תוספתן מודלק ממוקם בסמוך לשלפוחית השתן או מעי הגס הסופי, ניתן לשמוע תלונות על צריבה במתן שתן, כאבים במותן או שלשולים.

 

סיבוכים

לעיתים, כאשר לא מגיעים בזמן לבית החולים,  התנקבות בתוספתן גורמת להיווצרות מורסה בחלל הבטן, חום גבוה, שלשולים והקאות.

אין סימן אופייני ספציפי לדלקת בתוספתן ואבחנה נעשית במסגרת בית החולים על סמך בדיקות עוקבות  של כירורג ילדים, בדיקות מעבדה ולפעמים בדיקות הדמיה.

אין אף בדיקה שיכולה לשלול דלקת בתוספתן בילד, לכן כאשר חשד קליני לדלקת בתוספתן משמעותי, הטיפול המקובל, הינו ניתוח בהרדמה כללית לכריתת תוספתן מודלק. לאחר ניתוח נשארת צלקת עדינה של כ2-3 ס"מ נמוך, מתחת לקו ביקיני ללא מגבלה אסתטית.

זמן אשפוז ממוצע הינו יומיים, כאשר בניתוח מתגלה נמק, התנקבות או מורסה, ילד זקוק לטיפול אנטיביוטי למשך 5-7 ימים במסגרת אשפוז.

אין שום השלחות לעתיד לאחר הניתוח. הילד חוזר לפעילות שגרתית תוך כשבוע ולפעילות ספורט תוך שבועיים שלושה לאחר ניתוח.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו