טיפים ועצות להתמודדות עם אסתמה בקרב ילדים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

טיפים ועצות להתמודדות עם אסתמה בקרב ילדים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 02.05.2010

במקרים רבים ילדים הסובלים משיעולים חוזרים וצפצופים בנשימה, אינם בהכרח סובלים מאסתמה. אלה הם ילדים הרגישים יתר על המידה, רגישות אשר מתמתנת ונעלמת עם הגיל, במיוחד כאשר מדובר בילדים עד גיל חמש. לפני שממהרים להתחיל בטיפול קבוע או מונע, המכיל סטרואידים העלולים להזיק לבריאות הילד, רצוי להמתין עד לביטחון מלא באבחנה.



מאת: ד"ר צחי לוטם, מנהל מרכז בריאות הילד ברמלה, שירותי בריאות כללית


טיפים ועצות להתמודדות עם אסתמה בקרב ילדים

אסתמה היא מחלה כרונית דלקתית של דרכי הנשימה, הנגרמת בשל היצרות ותגובתיות יתר של דרכי הנשימה. התקפי אסתמה, אשר מאופיינים בשיעולים, צפצופים או קוצר נשימה, עלולים להיגרם בשל גירויים שונים כגון: קרדית אבק הבית, עשן סיגריות, זיהום אוויר, חילופי עונות ועוד. בקרב חלק מהחולים הסימפטומים יעלמו באופן ספונטני כעבור זמן מה, ובקרב חלקם באמצעות טיפול תרופתי.

כדאי לדעת: בעיות נשימה בילדים – לא בהכרח אסתמה

במקרים רבים ילדים הסובלים משיעולים חוזרים וצפצופים בנשימה, אינם בהכרח סובלים מאסתמה. אלה הם ילדים הרגישים יתר על המידה, רגישות אשר מתמתנת ונעלמת עם הגיל, במיוחד כאשר מדובר בילדים עד גיל חמש.

לפני שממהרים להתחיל בטיפול קבוע או מונע, המכיל סטרואידים העלולים להזיק לבריאות הילד, רצוי להמתין עד לביטחון מלא באבחנה, במיוחד אם האבחנה נעשית על פי מצבו ותפקודו של הילד ולא באמצעות בדיקת תפקודי ריאות, אשר עלולה להיות קשה לביצוע לחלק מהילדים.

 

באם התסמינים מופיעים לאורך זמן, והילד אובחן כחולה אסתמה, יש לטפל בו בטיפול מונע לאורך זמן ובטיפול שונה בעת התלקחות הריאות והחמרת המחלה.

חשוב מאוד לייצר שותפות טיפולית בין המשפחה והילד החולה לבין הצוות הרפואי, כיוון שככל שמתמידים יותר במערך הטיפולי כך הוא יהיה יותר יעיל.

להלן מספר עצות למניעה, זיהוי והתמודדות עם אסתמה בילדים:

  • מחלות ויראליות - אחד הגורמים להתקפי אסתמה השכיחים בילדים הינו מחלות ויראליות של דרכי הנשימה כמו צינון או שיעול ונזלת. אצל ילד אסתמתי מחלה ויראלית תיצור התלקחות ריאתית ותגרום ליצירת ליחה, לשיעול וקוצר נשימה. במקרים כאלה צריך להישמר מהידבקות במחלות השונות בעיקר בעונות הרגישות כמו חורף ועונות מעבר, אך בד בבד להמשיך באורח חיים נורמטיבי. יש חשיבות לחיסון הילד בפני שפעת בעונה.
  • אלרגנים נשאפים – האלרגנים מהווים גורם להתקף אסתמה בקרב 80 אחוזים מחולי האסתמה אשר סובלים מאלרגיה לחומרים כמו זרעים של עצים, עשבים ושרכים, פסולת בעלי חיים, קרדית אבק הבית ועוד.
  • עשן סיגריות ומדורות ל"ג בעומר – עשן סיגריות עלול לעורר את ההתקף, על כן מומלץ להורים לילדים אסתמתיים להימנע כמה שיותר מעישון לצדם ולמזער את הימצאותם לצד מעשנים. גם עשן המדורות עלול לגרום להתקפים, לכן יש להשתדל להימנע מקרבה למדורות. אם לא ניתן להימנע מכך, מומלץ להחזיק את החומרים והתרופות לטיפול החריף בבית לתקופה זו (ונטולין, מים, מכשיר אינהלציה).
  • חיסונים – חשוב מאוד להקפיד בכל שנה לחסן נגד שפעת את הילדים הסובלים מאסתמה. הקטנת התחלואה בקרב אותם ילדים, תקטין את הרגישות של דרכי הנשימה וכן את התקפי האסתמה.
  • תכנית טיפולית קבועה ומעקב סדיר– מומלץ לכל משפחה של ילדים אסתמתיים, להיעזר בתכנית טיפולית קבועה, המסייעת בהתמודדות היומיומית של ההורים, בעיקר בשלבי ההיכרות הראשונים עם המחלה. כך, ההורה יודע מה עליו לעשות בכל אחד מהמקרים. למשל: אם הילד משתעל יש לתת לו אינהלציה וכד'. בנוסף, חשוב לשמור על מעקב סדיר, שכן ההורים ולעיתים אף הילד עצמו, אינם תמיד מודעים לחלק גדול מהסימנים אשר ניתן לראות או לשמוע בבדיקה פיזיקלית של הריאות.
  • שיעורי ספורט ואסתמה – הורים רבים חוששים לשלוח את ילדיהם לשיעורי ספורט במסגרת הבית ספרית או בחוגים מחוץ לשעות הלימודים. חשוב לדעת, כי פעילויות גופניות, ובעיקר שחייה, מומלצות לפיתוח הריאות. מאידך החמרה נשימתית (התלקחות ריאתית ) בילד מחייבת הימנעות זמנית מפעילות גופנית מאומצת העלולה להחמיר את מצבו. אסטמה במאמץ הינה חלק מספקטרום המחלה ,אשר במידה ומשפיע על תפקוד הילד מחייב טיפול והתייחסות ספציפית של הרופא המטפל.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו