מחקר: אומגה 3 מפחיתה תסמינים של אוטיזם - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מחקר: אומגה 3 מפחיתה תסמינים של אוטיזם

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 06.02.2013

מספר החולים שאובחנו עם אוטיזם עולה בכל העולם. עובדה זו, מביאה להשקעות נרחבות במחקר ואחד המחקרים האחרונים, מקשר בין מחסור באומגה 3 ואוטיזם. במחקר נמצא, שבמקרים רבים נמצאה אצל האוטיסטים רמה נמוכה של אומגה 3.



מאת: לוטי זילברמן, מהנדסת כימיה תואר שני


מחקר: אומגה 3 מפחיתה תסמינים של אוטיזם

מספר החולים שאובחנו עם אוטיזם עולה בכל העולם. עובדה זו, מביאה להשקעות נרחבות במחקר ואחד המחקרים האחרונים, מקשר בין מחסור באומגה 3 ואוטיזם. במחקר נמצא, שבמקרים רבים נמצאה אצל האוטיסטים רמה נמוכה של אומגה 3, ליתר דיוק הבעיה הייתה ביחס - יותר מדי אומגה 6 ביחס לאומגה 3. היחס האידיאלי זה 1:1, אבל בתזונה אמריקאית טיפוסית למשל, היחס עומד על 20 עד 50 לאחד. זו עלולה להיות הסיבה לאוטיזם או הסיבה להחמרת התסמינים. יש הממליצים לתת אומגה 3 כתוספת (למשל באמצעות שמן דגים) על מנת להקל על התסמינים.

חוקרים מצאו, שאחרי 6 שבועות של מתן התוספת של אומגה 3  ניצפו: שיפור בשינה, שיפור קוגניטיבי, שיפור בפעילות החברתית וקשר עין אצל החולים האוטיסטים. עוד נמצא, שחלה ירידה בבעיות הלב הנגרמות מהתרופות האנטי פסיכוטיות הניתנות לסובלים מאוטיזם. במחקר הוכח כי אומגה 3 חיונית לתפקוד תקין שלהתאים בגוף, לשיפור הקרום של תאי המוח ולעודד צמיחה של נוירונים במוח.

 

אחד המקורות המוכרים ביותר של אומגה 3 מהמזון זה הדגים, במיוחד דגי סלמון, קוד (בקלה) וסרדינים. לסרדינים יש יתרון בכך שבהיותם קטנים, כמעט אינם מכילים חומרים מזהמים בתוכם (כגון כספית). דגי הים הגדולים יותר, ניזונים בין היתר מהדגים קטנים ומכילים יותר מזהמים מהים. למרות זאת, עדיף לצרוך אותם על פני דגים שגודלו בבריכות גידול מכיוון שבהם יש יותר אומגה 6 (פחות בריאה לגוף). מזונות אחרים מהצומח שגם הם עשירים באומגה 3 כוללים: גרעיני פשתן, אגוזי מלך, גרעיני צייה וכמה ירקות עלים בצבע ירוק כהה.

 

ההמלצה לתת לילדים שמן דגים למניעת מחלות, היתה נהוגה במשך שנים.  בבריטניה, נהוג שאחות בית הספר דואגת לתת לילדים את התוסף. גם אני גדלתי בחו"ל וקיבלתי בילדותי שמן דגים (בניגוד לרצוני) עם זיתים על מנת לא להרגיש הטעם של הדג. היום, יש תוספים על בסיס שמן דגים שמותאמים לילדים ואין להם את טעם הלוואי של הדגים.

 

המקור:  autism news newsletter, dr. chung wongintegrative autism medicineusa-ilinois 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו