תזונה מומלצת לתופעת הפרעות קשב וריכוז - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

תזונה מומלצת לתופעת הפרעות קשב וריכוז

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 02.01.2011

הנסיון מלמד כי ילדים ומבוגרים הסובלים מהפרעת adhd לוקים גם בחסרים תזונתיים מסוגים שונים. טיפול בחסכים אלו עשוי להעלות באופן ניכר את רמת האנרגטיות ובכך לשפר את יכולות הריכוז, מיקוד ושליטה עצמית.



מאת: דנה רותם
תזונה מומלצת לתופעת הפרעות קשב וריכוז

אם ילדכם אינו מסוגל לשבת בשקט, והסיבה לכך נובעת עקב טווח קשב קצר או מצבי רוח הנוטים להשתנות בתדירות גבוהה, יתכן (אך ורק יתכן) כי ילדיכם סובל מהפרעת הקשב adhd, ההשלכות של הפרעה זו עשויות לבוא לידי ביטוי בהישגים לימודיים, בהסתגלות סביבתית וכיו"ב..

סימניה של הפרעת הקשב מתגלים לרוב החל מגיל 3 ומופיעים עד גיל בגרותו של הילד, אם ישנו חשש קל כדאי לפנות למומחה בתחום לטובת אבחון מקצועי.

במחקר שנערך בבריטניה נמצא יחס של- אחד מכל עשרה ילדים וכל בת מתוך שלושים בנות לוקים בהפרעת  adhd.

מספר הילדים הסובלים מתופעה זו הולך ועולה עם חלוף הזמן, בבריטניה חצי מליון ילדים אובחנו כלוקים בהפרעת קשב וריכוז, השכיחות האמיתית של התופעה עומדת על 1 ל-200 שנמצא לוקה בתופעה, אך יש לקחת בחשבון כי ילדים רבים אינם מגיעים לאבחון.

הנסיון מלמד כי ילדים ומבוגרים הסובלים מהפרעת adhd לוקים גם בחסרים תזונתיים מסוגים שונים. טיפול בחסכים אלו עשוי להעלות באופן ניכר את רמת האנרגטיות ובכך לשפר את יכולות הריכוז, מיקוד ושליטה עצמית.

הטיפול הקונבנציונאלי כיום אינו עוסק באיתור חסכים תזונתיים ונוהג לדגול בשימוש תרופתי של תרופות כגון ריטלין, אמפטמין. חברות התרופות משגשגות ככל שהיקף התופעה מתרחב.

המתנגדים לתרופת הריטלין גורסים כי יעילות תרופות אלו טרם הוכחה דיה, סקירה בנושא אשר נערכה בשנת 2005 הציגה נתונים של כ-3000 מחקרים כאשר המסקנה אשר עלתה מהסקירה היתה כי אין הוכחות מוצקות ליעילותה של התרופה בהתמודדות עם תופעה רחבת היקף זו. עוד גורסים המתנגדים כי רשימת תופעות הלוואי של תרופת הריטלין הינה ארוכה ומדאיגה עד מאוד, רשימה זו כוללת: עליית לחץ דם, דיכוי תיאבון, הפרעות שינה, פאסיביות וכ"ו.. תרופה זו נמצאה ככזו העשויה לגרום להתמכרות.

החלופה הטבעית:

שילוב נכון של ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן חיוניות, כל אלו יחדיו מסוגלים לחולל תפנית בקרב ילדים הסובלים מהפרעות קשב ולמידה.

פתרונות אשר בחלק מהמקרים הוכחו כיעילים בסיוע לפתרון הבעיה:

1.                   תזונה נטולת סוכר, אכילת מזונות בעלי עומס גליקמי נמוך – תפריט עשיר בסוכרים ובקפאין הינו תפריט מעורר, גורם לעליה מהירה של רמות הסוכר בגוף ולירידה דרמטית של רמות הסוכר, עליות וירידות חדות אלו משפיעות על הרמה האנרגטית של הילד. ממצאים מדעיים הוכיחו כי ילדים אשר אובחנו כסובלים מהפרעות קשב וריכוז צורכים כמויות סוכר גבוהות ביחס לילדים אחרים. לא רק הסוכר עשוי להיות אחראי בלעדי להפרעת הקשב, יתכן כי לילד יש הפרעת חילוף חומרי הגלוקוז ועל כן גופו אינו מסוגל להתמודד עם עיכול הסוכר אותו צורך הילד. לסיכום - מצב של רמות סוכר לא מאוזנות בגוף הינו מצב העשוי להיות גורם להפרעות קשב וריכוז.

2.                   צריכת חומצות שומן חיוניות כגון אומגה 3 – לחומצות השומן החיוניות השפעה מרגיעה על ילדים הנחשבים לפעילי יתר (היפר אקטיביים) ועל ילדים הסובלים מתופעת הפרעת קשב וריכוז.

3.                   ויטמינים, מינרלים - מחקר אשר נערך בשנת 95 בארה"ב מצא כי ילדים אשר סבלו מהפרעות קשב וריכוז סבלו גם מחסך של ויטמינים ומינרלים.

                        שני החסרים העיקריים בקרב ילדים עם adhd הינם מגנזיום ואבץ. על מנת להשלים לילד חסרים תזונתיים ניתן להעזר בתוספים תזונתיים אך לא רק, אימוץ תזונה המכילה אוכל בריא עתיר במרכיבים החיוניים הנחוצים לילד עשוי להשלים לילד את החסרים התזונתיים.

4.                   תזונה נטולת מזונות המכילים תוספים מלאכותיים או מזונות הנחשבים אלרגניים.

 

לסיכום, הפתרון הטבעי הינו פיתרון יעיל ובריא אשר כדאי לשקול אותו בכובד ראש, יתכן כי כדאי לגשת לבדיקת חסכים תזונתיים עוד בטרם מאמצים שגרה יומית הכרוכה בנטילת תרופות. על מנת לסגל אורח חיים בריא המתבסס על אכילת מזון בריא כדאי להוות דוגמה אישית, במצב בו כל המשפחה מגויסת ומשנה את אורח חייה לאורח חיים בריא קל יותר לילד לאמץ את השינויים.

מגוון סדנאות בישול תוכלנה לספק בידכם את הכלים לבישול בריא אשר מכיל את כל המרכיבים התזונתיים הנחוצים.

הערה – כל האמור לעי"ל הינו בגדר המלצה לטובת העשרת ידע ואינו מהווה תחליף לייעוץ עם גורמים מומחים בנושא, תוכלו להתייעץ עם רופאי md העוסקים בתחום הרפואה הטבעית על מנת להעמיק את הידע בנושא.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו