רעיונות לערב חנוכה עם הילדים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

רעיונות לערב חנוכה עם הילדים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 27.10.2021

לקראת החג, אספנו עבורכן כמה רעיונות מדליקים לקראת נר ראשון של חנוכה עם הקטנטנים.



רעיונות לערב חנוכה עם הילדים
בעוד חודש יחול חג החנוכה והגנים ובתי הספר כבר בעיצומן של ההכנות לחג. מלמדים על יהודה המכבי, על נס פך השמן, על מנהג הדלקת הנרות בחנוכייה, משחק הסביבון ועל מאכלי החג המסורתיים, סופגניות ולביבות. כחלק מפעילויות הגנים והכיתות הנמוכות בבתי הספר, מכינים עם הילדים חנוכייה מחומרים שונים, סביבונים, שרים שירי חג ואפילו עורכים מסיבת חנוכה כולל הדלקת נר ראשון. לכבוד החג, אספנו עבורכן כמה רעיונות מדליקים לקראת נר ראשון של חנוכה עם הקטנטנים.
 

חנוכייה מצנצנות זכוכית

גם אם בגן מכינים עם הילדים חנוכייה, אין זה אומר שלא ניתן להכין אחת גם בבית. כדי להכין את החנוכייה הזו נאסוף צנצנות פשוטות כמו צנצנת הדבש או הריבה, ממרחים שונים וכדומה. ניתן לאסוף שמונה צנצנות זהות בגודלן ורק התשיעית שונה, או לחלופין לאסוף תשע צנצנות שונות זו מזו. בנוסף, נזדקק לצבעי זכוכית או צבעי גועש, מדבקות שונות, או כל קישוט אחר שתרצו להדביק על הצנצנת. להכנת החנוכייה ניתן לכל ילד לקשט בכל דרך שיבחר, צנצנת זכוכית אחת או יותר, עד שלבסוף תהיינה תשע צנצנות. כאשר יגיע מועד הדלקת הנרות, נסדר את הצנצנות על אדן החלון או על השולחן, נניח בתוך כל צנצנת נר ונדליק. ניתן להשתמש בנרות חנוכה הרגילים ולהניחם בתוך הצנצנת או על המכסה, או בנרות חימום קטנים, בהתאם למה שנמצא בבית.
 

אחר הצהרים של סופגניות

אכילת סופגניות הוא אחד ממנהגי החג שאין טעים ומתוק ממנו. זהו אחד ממאכלי החגים המוצלחים ביותר שיש. לקראת הדלקת נר חנוכה, ניתן להכין עם הילדים סופגניות ולבלות איתם אחר צוהריים מהנה במיוחד. מגוון המתכונים, הרעיונות והוואריאציות להכנת סופגניות הוא עצום כך שניתן להכין בכל ערב סופגניות שונות, או להכין באחר צהרים אחד כמה מתכונים שונים. ניתן להכין למשל סופגניות אשל קלות ומהירות ולקשט אותן בסוכריות צבעוניות, אפשר להכין סופגניות אפויות תוך שמירה על הגזרה ואפילו סופגניות מלוחות הנקראת "לנגוש" שהגיעו אלינו הישר מהונגריה. להגשה, אפשר להניח ממרחים שונים וריבות במגוון טעמים, כך שכל אחד יוכל לבחור את המילוי המועדף לו ואפילו לאכול כמה סופגניות בטעמים שונים.
 

חידון חנוכה

פעילות נחמדה וכיפית לילדים בגילאים שונים יכולה להיות חידון מדליק בנושא חנוכה. כדי להכין את הפעילות נכין רשימת שאלות בנושא חנוכה בהתאם לגילאי הילדים המשתתפים. ילדים בגילאי הגן נוכל לשאול כמה ימים נמשך החג, כמה נרות יש בחנוכייה, כמה נרות מדליקים ביום הראשון וכמה באחרון וכדומה. ילדים גדולים יותר נוכל לשאול איזה אותיות כתובות על הסביבון, איזה שמות נוספים יש לחג, כמה נרות סך־הכל מדליקים בחנוכה ועוד. זה משחק נעים ומצחיק שנחמד אפילו יותר אם מתארחים אצלכם ילדים נוספים. אפשר להכין לחלופין תשבץ על בריסטול גדול או משחק תפזורת בנושא החג. כל סוגי החידונים יכול להיות משעשע. למשקיענים, ניתן להכין חוברת תשבצים, חידונים ומשחקים אישית לכל ילד בהתאם לגילו, ולתת להם להשתעשע בכל זמן שירצו.
 

ערב שירה וצחוקים

חג החנוכה, בדומה להרבה חגים יהודים אחרים כמו: פסח, סוכות, ראש השנה, פורים ועוד זכה להרבה שירים. שירים ותיקים או חדשים יותר, שירים שקטים או קצביים ואפילו שירים שאפשר לשיר בקנון, שני קולות עוקבים שאינם שרים יחד כי אם אחד אחרי השני. דרך נוספת נעימה להעביר את ערבי החג היא, להכין חוברת עם כל שירי חג החנוכה, להדפיס אותה או להכין קובץ במחשב, ולבלות ערב נעים עם הילדים ושאר בני המשפחה ולשיר את שירי החג. אפשר לתת לכל ילד לבחור שיר אהוב ולשיר אותו לבד, או לארגן ערב שירה בציבור משותף לכל בני המשפחה. אפשר להשמיע, את המנגינות דרך מכשירי הטלפון (ללא מילים) כך שמתלווה מוזיקה נעימה לשירת המשפחה. שירים שלא מכירים את ניגונם, ניתן להשמיע דרך האפליקציות השונות, ורק לאחר מכן להצטרף בשירה.
חג החנוכה נקרא גם חג האור, ואכן זה חג שמביא איתו הרבה אור ושמחה. לא רק הנרות הדולקים המפזרים את אורם בבית, גם העליזות הנובעת ממשחקי החג השונים, מהמאכלים הטעימים והמתוקים, מהשירים ומהאפשרות להיות יחד ולחגוג. חגי תשרי אומנם עברו, אך חג החנוכה המתקרב לא פחות משמח וצבעוני מהם. 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו