ילדים וטלפונים סלולריים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

ילדים וטלפונים סלולריים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 17.12.2012

האם מכשיר סלולרי בטוח לילדים? רבים מההורים מתלבטים, מאחר וכאשר ילדכם מחזיק מכשיר נייד, ניתן לדעת היכן הוא נמצא ואיך הוא מרגיש, ניתן לתאם מתי תאספו אותו או מתי הוא חוזר. מאיזה גיל, אם כן, מומלץ או כדאי לצייד את הצאצאים בטלפון סלולרי?



 

מאת: רוסנה ברגהוף

 


ילדים וטלפונים סלולריים

טלפון נייד הינו דרך מעולה לשמור על קשר בכל רגע עם יקירינו ובני משפחתנו. במדינת ישראל מספר הטלפונים הניידים ביחס לגודל האוכלוסיה הוא מהגבוהים בעולם. הם נמצאים בכל מקום, ומרביתנו מחזיקים מכשיר אחד, ו... אולי אפילו שניים. ומה לגבי ילדינו? רבים מההורים מתלבטים, מאחר וכאשר ילדכם מחזיק מכשיר נייד, ניתן לדעת היכן הוא נמצא ואיך הוא מרגיש, ניתן לתאם מתי תאספו אותו או מתי הוא חוזר. מאיזה גיל, אם כן, מומלץ או כדאי לצייד את הצאצאים בטלפון סלולרי? ואם כבר החלטתם לרכוש לינוקא מכשיר - באיזה מכשיר לבחור? ומהם כללי ההתנהגות והזהירות שיאפשרו שימוש בטוח? לפניכם מדריך בתחום.

 

האם ישנה סכנה בריאותית?

טלפנים סלולריים פועלים באמצעות אנרגיה של גלי רדיו, הפולטת קרינה. מסקנות המחקר בתחום אינן חד משמעיות, ולא ברור האם ישנה סכנה מיוחדת בשימוש החל מגיל צעיר, כאשר הסביבה שלנו כולה רוויה קרינה ממילא. ארגון הבריאות האמרקאי ה-fda פרסם כי אין כיום נתונים מדעיים המעידים על סכנה בריאותית בשל חשיפה לקרינה למשתמשים בטלפונים ניידים, וזאת לגבי מבוגרים וילדים כאחד. עם זאת, ועד שיתבררו הנתונים, מומלץ להפחית את החשיפה, ולהרגיל את הילדים ובני הנוער לכך כבר מגיל צעיר: לקצר את זמני השיחות, להשתמש בדיבורית או באוזניה בעת השיחה, לכבות את המכשיר בתום השימוש (ולא להשאירו דולק כל הלילה). כדאי ללמד את בני הנוער להרחיק את מכשיר הטלפון מאזור השינה, וזאת על מנת שלא לספוג קרינה מיותרת, וכן על מנת שלא תהיינה הפרעות בשינה כתוצאה מקבלת שיחות והודעות בשעות הלילה. הרגלים נכונים עשויים לסייע לילדיכם גם בעתיד - כך למשל ההרגל לענות בדיבורית יוכל לסייע כאשר יגיע זמנם ללמוד נהיגה ולנהוג ברכב.

 

מהו הגיל המתאים?

הגיל המתאים לתחילת השימוש בטלפון נייד אישי משתנה מילד לילד, ותלוי פחות בגיל עצמו ויותר במידת הבגרות והאחריות שאתם חשים שהילד מפגין.

לעתים עשוי הטלפון הסלולרי להוות מקפצה לעצמאות עבור הילד - הוא יכול לקבוע תכניות עם חברים, ללכת לבדו ולהודיע על שעת החזרה או לדבר עם בני כתתו. מצד שני, בגילאים צעירים עשוי המכשיר הנייד לפתח בילד תחושה של תלות בהורה, ורצון להתקשר באופן תכוף, ו"להזעיק" את ההורה בכל מקרה של קושי או געגוע. בנוסף, טלפון סלולרי בשימוש החל מגיל צעיר עשוי להגביר את ה"התמכרות" ולהפחית את פניותו של הילד לאינטראקציות חברתיות הכרחיות לגילו.

 

מהו המכשיר המתאים?

השוק מוצף באינספור טלפונים בעלי התאמות שונות לקהלי יעד שונים, ובתוכם גם ילדים. ההמלצה הרווחת לילדים הינה לצייד ילדים שהינם מתחת לגיל 10 בטלפון סלולרי שבו שיחות ומספר מועט של אפשרויות נוספות. מטרתו של הטלפון בגילאים הצעירים היא לשמש כאמצעי תקשורת ולהקנות בטחון ושקט נפשי להורים ולילדים. זהו גם גיל של התרוצצויות, משחקים ואובדנים מרובים של חפצים, ועל כן מומלץ לרכוש מכשיר פשוט וזול, וכן בעל עמידות גבוהה. החל מן הגילאים עשר-אחד עשרה ואילך, ניתן לשדרג את המכשיר לטלפון עם אפשרויות נוספות, ובהן מדיות חברתיות, סרטונים, מוזיקה, משחקים וכיוצא באלה.

 

טיפים נוספים לשימוש בטוח

דאגו להנחיל לילדיכם הנחיות והוראות התנהגות נאותות למען שלומם ובטיחותם. הסבירו לילדים כי השימוש בטלפון הסלולרי הינו לטובתם ולתועלתם, אך ספרו להם גם על שימושים לרעה ועל הדרך להמנע מהם. נהלו עמם שיחות פתוחות, בקשו מהם להמנע ממענה למספרים או לשיחות ממקורות בלתי ידועים, הזכירו להם שאין להשתמש בטלפון בזמן הלימודים בכתה, ונהלו מעקב מסוים אחר האופן שבו הם משתמשים בטלפון, כמובן מבלי לפגוע בתחושת העצמאות שלהם.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו